lördag 18 maj 2019

Nu jäklar John..!






Fulländning!
Too Late For Love
John Lundvik

[Verse 1]
Hey, how you been?
I wonder, do you ever think of me?
Say, am I wrong
To wonder if it could be you and me?

[Pre-Chorus]
Is it too late for love? Hmm
Is it too late for love? I wanna know
Is it too late for love? I can't take no more
Is it?

[Chorus]
I could be the sun that lights your dark
Maybe I would lit your world with just one spark
I could make it burn for you and me
If I could be there, I would be there
Hear me
I could be the sun that lights your dark
(Is it too late for love? Is it too late for love?)
Hear me
I could make it burn for you and me

[Verse 2]
Days came and went
But nothing ever really felt the same
You left a space
Where everything reminds me of your face

[Pre-Chorus]
Is it too late for love? Hmm
Is it too late for love? I wanna know

[Chorus]
I could be the sun that lights your dark
Maybe I would lit your world with just one spark
I could make it burn for you and me
If I could be there, I would be there
Hear me
I could be the sun that lights your dark
(Is it too late for love? Is it too late for love?)
Hear me
I could make it burn for you and me
(Is it too late for love? Is it too late for love?)

[Bridge]
We could be a storm that rages on
And maybe we would own the ocean carry on

[Chorus]
I could be the sun that lights your dark
Maybe I would lit your world with just one spark
I could make it burn for you and me
If I could be there, I would be there
Hear me
I could be the sun that lights your dark
(Is it too late for love? Is it too late for love?) Is it too late for love?
But is it too late for love?
Is it?

12 kommentarer:

  1. Du var överens med experterna, Monica ! Men inte med folket ...

    Men visst var Madonna bra. Och snygg för sin ålder (som ju är väldigt
    nära min i tid räknat) ...

    Men kunde hon inte ha kört den här ? Å andra sidan körde hon inte den i
    Stockholm 2015 heller, kvällen efter Parismassakern ...
    https://www.youtube.com/watch?v=40BtRy4NbIc

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej där!
      Det är ingen tvekan om att Sveriges bidrag var bäst alla kategorier även om det hängde på ett hår. Damen i grönt - Nord-Makedonien - var ju en jättebra sångerska precis som Charlotte Perelli sa men låten höll inte riktigt samma klass.

      Det där med folkets röster ger jag faktiskt inte mycket för. Det är ju inget allmänt demokratiskt val direkt. Vi har ju faktiskt ingen aning om vilka som röstade. Är det småungar med mobiltelefoner som det brukar vara så blir det på ett sätt. Är det tanter som jag så blir det på ett annat. Man kan faktiskt inte kalla det folkets röst. I det fallet blir det lika tokigt som i Let´s Dance. Härlige Ingemar Stenmark kunde kamma hem hele dritten trots att han var stel som en pinne. Det blir fel helt enkelt.

      Madonna... Jag vet faktiskt inte. Har läst en massa negativt om falsksång och annat. Själv sov jag som en stock...

      Radera
    2. Madonna är inte världens bästa sångerska men hennes totala kulturella
      avtryck kan nog inte överskattas. Och "Till Death do us Part" är väl
      en titel så bra som man kan begära. Men den fick man inte höra …

      F ö handlar den om hennes och stjärnskådisen Sean Penn under deras
      uppbrott ganska tidigt i hennes karriär.

      Fastnade lite vid morgonTV under programmet om Kikki Danielsson idag
      och lärde mig faktiskt ett och annat jag inte tror jag visste om henne.
      Eller så hade jag bara glömt ...

      Radera
  2. https://annhelenarudberg2.blogspot.com/

    "söndag 19 maj 2019
    Så skönt att Sverige inte vann"
    Och dit länkar du ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som du vet länkar jag till några jag vill hålla lite koll på - inte på folk jag delar åsikter med. Det är något Ann Helena på något vis. Särskilt som hon blev så illa behandlad av den otäcka Catta. Så klart man måste försvara henne då. Vad hon tycker om Schlagern är väl inte så intressant. Vi måste respektera varandra trots olika åsikter, tycker jag.

      Radera
    2. Jag tittade lite på Ann Helenas inlägg. Hon tycker inte att "vi" vill ha Eurovision i Sverige. Nåja, det var väl ändå inte det det var frågan om utan vilken låt som var bäst. Det andra är väl ändå bara en följd av det första.

      Jag tycker för övrigt att vinnarlåten var rätt kass - trost svensk kompositör. Jag förstår inte alls varför den var vinnartippad och ännu mindre att den vann.

      Än värre var väl Island som fick massor med folkröster. Och Norge var väl inte särskilt kul den heller egentligen - lite för mycket av allt liksom. Det är väl problemet med Eurovision. Det är många som mest bara gastar så mycket de kan för att just gasta högst. Och tänk den israeliske killen som lyckades röra sig själv till tårar mitt på scenen. Vilket spektakel...

      Radera
  3. Det där var John L. Men det finns ju en John J också ! Däremot finns det
    (nog) ingen John K. Å andra sidan finns det en Josef K, en ganska sorglig
    figur ...

    https://sv.wikipedia.org/wiki/Processen
    "Romanen handlar om Josef K., som en morgon blir häktad utan att få reda på orsaken eller vilket brott han anklagas för. I boken skildras Josef K.:s väg genom labyrintlika domstolar i ett absurt rättssystem."

    SvaraRadera
  4. Mycket går igen Verutschkow.
    Och den där John J hade ju en anfader vars förhållande till sina sockenbor - han var ju präst - inte var friktionsfritt. Det bar sig inte bättre än att några för honom besvärliga processer ledde till att hans hälsa försämrades och slutligen till hans död.
    Så här långt är det väl bara processerna som gått i arv...

    SvaraRadera
    Svar
    1. https://www.svd.se/josef-k-vilse-i-musikaliskt-fenomenal-kafkakvall
      Processen och Josef K är alltså just i detta nu aktuella på Kungliga
      operan. Fast det är ju s k finkultur.

      Du lär ju vara en s k dansbandsbrutta ...

      Radera
  5. Åh... Bara för det så kom jag att tänka på dansbanetiden. Jag var ju tidigt ute, som du möjligen vet, så jag har faktiskt varit med om den tiden. Bäst minns jag en dansbana ute på Svartsjölandet där vi lirade mycket när jag var 15 och sättningen bestod av dragspel, sax, klarinett, bas och trummor. Det var många kalla kvällar, massor med mygg och läskiga utedass. Så stod man där i sina snygga skor med sylvassa klackar - och fastnade med dem mellan brädorna i scengolven. När låten var slut fick man böja sig ner och dra loss skon. Tills nästa gång...

    Och så minns jag en folkpark i Kallhäll. Vid ett tillfälle, när det var paus, och vi skulle lämna scenen genom en dörr rakt ut i mörkret utanför - så stod där en konstig man som sa Tjosan! Tjosan! Det var Jockmocks-Jocke förstås. Året var 1965. Han var stor idol och pausunderhållning i Kallhäll den kvällen.

    Det var i mitten av 60-talet så då var väl du knappt född. Jag minns att vi skulle lira i folkparken här i Vallentuna våren 1966 - när parken skulle öppna för året. Dessvärre fick vi återbud från arrangörerna. Taket över dansbanan hade fallit ihop under de tunga snömassorna den vintern. Därmed var parkens saga all dansbana, lotteristånd, kafé och skjutbana till trots. I dag är det väl knappast ens någon som minns den.

    Om något är fin kultur så är det väl ändå dansbanorna - en företeelse som Sverige faktiskt var ensamt om.

    SvaraRadera
  6. "Det var i mitten av 60-talet så då var väl du knappt född."

    Jag är faktiskt äldre än jag ser ut att vara ...

    SvaraRadera
  7. Hm...
    Skulle det säga något eller?
    Bara för det så har jag tittat efter.
    1958. Jag minns det året med viss glädje faktiskt...

    SvaraRadera