tisdag 12 mars 2019

Jag vill också ha ett förtroendeuppdrag...

... som jag kan missköta och få 9,9 miljoner kronor i avgångsvederlag eller inkomsgaranti, strunt samma vad det kallas. Det är ju så många som fått avgå nu så det borde väl finnas plats lite varstans i partierna. Jag skulle kunna säga att jag hyr min egen bostad av mig själv för 12 000 kr per månad och på så sätt lura till mig en extraslant förutom det generösa riksdagsarvodet. Sen kan jag tipsa Expressen själv om skandalen så jag får avgå så fort som möjligt och bli politisk vilde. Säg bara till så ställer jag upp!

Carlsson Löfdahl kan nu få 9,9 miljoner kronor – i arvode och inkomstgaranti till pensionen

L-toppen blir politisk vilde – efter AB:s avslöjanden om lägenhetsskandalen
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Eo3zbG/carlsson-lofdahl-kan-nu-fa-99-miljoner-kronor--i-arvode-och-inkomstg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar