torsdag 7 juni 2018

Skamligt Expressen!

I dag publicerar Expressen en amatörvideo från festen hos Martin Timell på Mjölkö där han håller ett välkomsttal och säger:
- Jag vet att jag har druckit men skiter i det. 
Som så många miljoner andra svenskar har sagt i välkomsttal på stora kalas.

Det som alltså var ett glädjens tal över gott samarbete och en lyckad tv-produktion vänds nu offentligt till att ytterligare solka ner den man som redan ligger och som de alla var beroende av för sina egna egoistiska karriärer. 

Det är tamej f-n otillständigt.

Nu hör man tv-folk som säger att så där har Martin Timell alltid varit. Det vet ju alla. Han är ett svin och så vidare. Det är annat ljud i skällan än förr när han var en upphöjd tv-stjärna som alla ville vara du och bror med. När kommer filmen som visar hur han petar sig i näsan och torkar sig i röven?

Jag har varit på hans ö. Han hämtade oss med båt. Där är jättefint. Bryggan och badhuset har han snickrat själv med den äran. Ja, huset med de runda fönstren också. Jag har sett badtunnan och jag har intervjuat honom i många timmar. Han kändes mycket seriös, gav ett gott och ödmjukt intryck. Varför ska jag tro att han förställde sig just då? 

Det tror jag inte.
Han har varit likadan varje gång och jag hade inte tyckt illa vara om han i ett tal på en fest plötsligt hade sagt: 
- Ja, jag vet att jag har druckit men jag skiter i det. 

Det var privat i hans eget hem!
Det var av lycka, en lycka han ville dela med sig av.
Det var till och med charmigt, om man ska vara ärlig. 
Det tyckte hans gäster som lät sig bjudas också. De som fnissade och skålade med. 
De som sviker honom nu.
Det var ju fest! Privat!

Tänk på det 
inför den stundande midsommarfesten!

Allt du säger och allt du gör kan plötsligt komma att publiceras i Expressen. 
Det enda som behövs är att du tio år senare har blivit någon som går att - med eller utan orsak - skandalisera. 

Du kommer inte att kunna försvara dig. 
Du är chanslös. 
Det enda som behövs är illasinnade människor - och sådana finns det gott om - som njuter av att förstöra ditt liv. 

Och att Expressen driver detta - eller låter sig utnyttjas som det grova förtalets förlängda arm - är fanimej skamligt!
Att publicera filmen från den privata festen är lika illa som att polisen buggade och filmade en oskyldig kvinna i hennes eget hem i Operation Playa.

2 kommentarer:

  1. Jo, Expressen är tämligen obarmhärtig och har sina allierade som man
    stöttar i alla lägen ...

    SvaraRadera
  2. Sedan kan man ju se att Massi Fritz förlorade mot Hanna Lindblom
    både här och i det s k Fittjamålet ...

    SvaraRadera