söndag 17 juni 2018

Radio Österåker 15 juni 2018



Claes Bure blev igår intervjuad i Radio Österåker om sina år med Melodifestivalen. Han och gruppen Forbes vann ju den svenska uttagningen med hans låt Beatles 1977. Men Claes har gjort mycket mer än så, bland annat levererat sanslöst bra musikbakgrunder till Vallentuna Revyn åren  1990 och 1992-2005

Jag fick därför också vara med och för mig blev det ett väldigt kärt återseende. Så många fina musikaliska minnen! Särskilt kul var det eftersom jag just fått sjunga in ett av våra nummer till den 26 år gamla, superfina bakgrunden hos Tommy Aperia som också fanns på plats. 

Intervjuade gjorde Christer Ottosson och i studion fanns dessutom Kurt Hjelte, Anders Wolgart, Åke Stentoft, Hasse Widlund and Björn Pålhammar - trevliga grabbar allihop. Det är ett riktigt charmigt gäng de har på Radio Österåker som alla kan ratta in på 103.7 eller ännu hellre direkt på nätet: http://radio.osteraker.se/
Tommy Aperia har försett mig med en mp3-fil med programmet. Tack Tommy! Avsnittet börjar med låten Beatles och att Christer intervjuar Claes Bure.

00.00  Beatles (Claes Bures låt som vann Mellon 1977)
             Intervju med Claes Bure
09.15   Här är min sång till dig (Kerstin Dahlberg) (Claes Bures låt i Mellon 1983)
12.25   Intervju med Claes Bure med kommentarer av Monica Antonsson och Tommy Aperia
16.10   Bagladyn (Monica Antonsson) (Bakgrund Claes Bure, insp sång Tommy Aperia)
             Intervju med Claes Bure
24.20  Vänner (Susanne Frölén) (Claes Bures låt i Mellon 1985)
28.50  Prat om stalkers 
31.30   Stalker (Monica Antonsson) (Aperia/Antonsson)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar