fredag 3 november 2017

Hasse i hönsgården...


Tack Hasse!

4 kommentarer:


  1. Jag tycker inte alls att Kristersson vann. I min värld är Löfvén på väg att bli en riktigt trygg och stabil landsfader. Jag hoppas verkligen att han får fortsätta. Borgarna har aldrig haft något till övers för samhällets allra minsta och det har de inte nu heller. Från höger kommer pensionärerna aldrig att få mer än valfläsk. Det var sossarna som byggde landet. Det går inte att komma ifrån. Och vi kan behöva renovera nu.

    Och #MeToo har verkligen satt spotlights på ett rätt fånigt tillstånd i befolkningen. Snart är varenda karl uthängd och tillintetgjord. Ditt kort kvalar helt säkert in.

    Jag står emellertid inte ut med uthängningarna. Dels får dessa män sina liv förstörda och dels blir vi snart så blasé att vi knappt orkar lyfta ens ena ögonbrynet för nya anklagelser mot alla från fan själv till sankte Per som måhända har tafsat på en och annan som velat in genom pärleporten.

    Och Göran Persson…

    Ja, jag har träffat karln. En osannolik historia som jag kan berätta någon gång. Men jag håller med om att det var fel att focka Bodström. Jag är tämligen säker på att han är en bra karl trots att han är kompis med Liza Marklund. Ja, jag sprang förbi honom också i riksdagskorridoren. Han har gjort en del saker inte minst i Gömda-skandalen och dess efterdyningar som imponerat stort på mig. Men det kan vi också ta en annan gång.

    Jag tycker också att det vore kul med lite nya kollisioner inom makteliten. Viktigast av allt vore därför att splittra den så kallade Malliansen. Varför inte Löfvén och Kristersson ihop? Det skulle kunna bli ett kreativt äktenskap rent av. De andra har väl egentligen för små för att ens komma på tal?

    Du har ju helt rätt. Men det är i första hand medborgarna som måste få bostäder, vård och assistenter innan vi kan bjuda in utsocknes. Som det nu är, när utsocknes får gå före i kön, riskerar missnöjdet leda till… ja, inbördeskrig rent av. Allt ett resultat av moderaternas öppna-era-hjärtan-politik. Inte bra alls.

    Om man kommer utsocknes ifrån så får man en bostad på direkten. Gratis. Och hyran betald av socialen. Om man har växt upp i landet måste man jobba ihop minst en miljon för att få en sketen lya på landet långt från stan. Och hyran får man betala själv. Jag har långt gångna planer på att anmäla mig som ensamkommande flyktingbarn nästa gång jag kommer från Spanien. De kan ju vara hur gamla som helst, det har vi ju sett. Ett av de flyktingbarn som våldtog ett annat, en 12-årig pojke, hade fyllt 45 åtminstone. Så varför inte?

    Man skulle ju faktiskt kunna skriva ut sig ur Sverige först och få mycket mindre skatt på pensionen för att sedan återkomma som ensamkommande flyktingbarn och få gratis bostad och hyran betald. Man kan säkert få ett gratis körkort också för försörjningens skull. Ett sådant har ju jag aldrig haft. Ja, man funderar…

    Egendomsutjämnare?

    För övrigt håller jag förstås med. De nysvenskar som ägnar sig åt våld och annan grov brottslighet måste omgående och utan pardon utvisas. Kan de inte sköta sig ska de inte vara här. Fortkörning och parkeringsböter går bort men för brott med säg ett halvårs fängelse i straffskalan så ska de ut helt enkelt. Så är det bara. Jag tror inte ett ögonblick att det finns något stöd för annat hos svenska folket.

    Du har också rätt i att icke svensktalande inte under några som helst omständigheter ska anställas inom vare sig hemtjänsten eller sjukvården. Det går helt enkelt inte an. Men jag förstår Stefan Löfvéns dilemma. Var i all världen ska man göra av hundratusentals människor som ofta är helt outbildade och en del till och med analfabeter? Då måste det bli kratta löv och sånt som gäller. Därmed skapas ju också ett väldigt klassamhälle som vi inte heller vill ha. Nej, jag säger som de flesta andra som inte törs säga det högt. Det bästa är om de kan återvända hem och själva bygga upp sina länder.

    Och Halloween… Nej, fy sjutton. Det går bort…




    SvaraRadera
  2. Koalitioner ska det förstås vara ovan. Inte kollisioner... :-)

    SvaraRadera
  3. "Och Göran Persson…

    Ja, jag har träffat karln. En osannolik historia som jag kan berätta någon gång."

    Själv har man bara skakat hand på honom på en avtackning där Mikael
    Damberg höll tal ...

    SvaraRadera
  4. Jasså minsann.
    Ja, det fick även jag göra. Låt oss aldrig tvätta våra tassar...

    SvaraRadera