torsdag 21 september 2017

Hasse i hönsgården...

Tack Hasse!


1 kommentar:

  1. Jag håller verkligen med dig när det gäller KS. Hur ända in i h-e har ens en enda klantskalle bland politikerna kunnat gå på något dylikt. Det är fanimej ofattbart. Och inte lär det vara bra byggt heller, verkar det som. Nej, inför eget ansvar för tjänstemän och politiker så de får betala kalaset själva så snart de inte klarar upphandlingar som ligger i linje med folkets intresse.

    Jag skulle inte heller ha dykt upp i riksdagen i Peter Hultqvists situation, måste jag erkänna. Han hade säkert viktigare saker för sig än att låta sig göras till åtlöje av högerextrema. Hoppas han gjorde något nyttigt.

    Jag tror faktiskt inte att Anna Book lockar särskilt många läsare. Men tittarna vill nog se vad det är hon skäller om så jäkligt i förhandsklippen. Ja, det kanske är avslöjat redan fast jag inte har sett det förstås. Det är något tragiskt med hennes bantning. Det är inte snyggt och lär väl inte hålla i sig heller. Men sex på Icas kundtoa har hon och maken tydligen roat sig med enligt media. Vad gör man inte för uppmärksamhet i kvällspressen? Men det är inte det värsta. Det värsta är att de faktiskt nappar på den sortens fjantigheter. Någon som hört talas om riktiga nyheter?

    De andra två damerna var ingen förlust de heller.

    Om du hade tre fruar och 17 barn, skulle du dra från Syrien då med hela högen och åka till Sverige? Ja, antagligen. Det är väl det enda landet i hela världen som skulle förse er med gratis bostäder och annat under håll så du kan fortsätta med din hobby att avla barn. Konstigare än så är det väl inte.

    Man frågar sig hur de överhuvud taget lyckades komma hit när bara resan enligt uppgift springer loss på åtminstone 45 000 spänn per person. Fatta att den miljonen hade räckt till en hel del käk och fint boende på hemmaplan. Det är bara det att i Sverige får de mera.

    Jag gillar det inte. Retur Syrien, säger jag. Vilka ska få ordning på landet om inte syrierna själva gör det?

    Mera valfläsk, säger jag. Allt är välkommet! Ös på och låt oss applådera. Får de igenom budgeten så kan inte borgarna stryka pensionerna när de tar över om de tar över.

    Fast barnbidragen kan gott inkomstbeprövas. De som inga behöver ska inga ha. Ge pengarna till fattigpensionärerna. Den utbredda fattigdomen i Sverige är en skymf mot dem som byggde landet.

    Och mötet med Trump… Nä, jag orkar inte. Låt oss be en gemensam aftonbön om att Trump säger upp sig och börjar gräva guld i USA eller nåt.

    Jag gillar verkligen din idé om att asfaltera över hela Nordkorea.

    Tack å hej leverpastej…

    SvaraRadera