onsdag 19 juli 2017

Våldtagen orkade inte leva. Ingen bryr sig...

Jag läser på Angelica Wiktors facebooksida:

Även jag har tipsat alla stora tidningar och tv-kanaler.
Det är uppenbart att ingen vill ta i detta.

Precis som Veronica Johansson skriver nedan.

Varför? 
För att våldtäktsmannen och stalkern var invandrare? 

Det skulle inte förvåna mig...



Veronica Johansson:
Idag träffade jag denna fina, mysiga, omtänksamma tjejs föräldrar. Kan inte på något sätt ens föreställa mig deras ilska mot samhället. Deras stora sorg och förlust . 

Åh vad jag önskar att jag kunnat göra något för att lindra deras smärta !!!

Vad har hänt med svenskt rättsväsende ??!!

Angelica Wiktor är ju lång ifrån den enda kvinnan i Sverige idag som blir offer dubbelt upp. Hon blev våldtagen och... förföljd. Ingen av anmälningarna gjordes det något åt. Hon valde att ta sitt liv. Detta blev droppen ,,,, Hur många fler kvinnor ska behöva hamna i denna sits innan det görs något åt denna ohållbara situation ?! Att en människa ska behöva välja att inte finnas kvar ibland oss för att rättsväsendet inte bryr sig . Jag vill att hon uppmärksammas . Hon får inte bara glömmas bort. Det måste ske en förändring. Har kontaktat tidningar. Ingen vill skriva om det. Ingen vill ta i det. Här är henne två sista inlägg på Facebook innan hon valde att lämna allt.

Angelica Wiktor
den 17 juni · Vittaryd 


Våldtäktsoffer!

Ni som inte vill höra -låt bli att läsa!
Han som våldtog mig har fått en chans här i Sverige. Han bor i närheten av mig och en kompis till honom var med den kvällen. Allt skedde i mitt eget hem, det ringde på dörren sent på kvällen och jag trodde något hänt min granne som är allvarligt sjuk i cancer men nej... jag blev indragen i sovrummet där han höll fast mig och våldtog mig medan hans kompis stod i hallen. 


Trots anmälan, förhör, rättsmedicinsk undersökning där de fann blåmärken/skador till följd av våldtäkten, gynundersökning som bevisar samma sak, tekniker som funnit bevis i mitt hem m.m så fick jag ändå ett telefonsamtal från polisen på min 30-årsdag att han går fri i brist på bevisning... 😭 
Och, den andra mannen förföljer mig sen den dagen, han söker upp mig både via nätet i olika namn och förföljer mig personligen. 
Vad gör polisen? 
-INGET!!

Angelica Wiktor
den 17 juni · Vittaryd 


Med det vill jag också säga att ni som väljer att INTE tro på oss som blivit våldtagna så ska ni veta att det är ett rent helvete att gå igenom förhör, gynundersökningar, rättsmedicinska undersökningar, tekniker som genomsöker ditt hem (om det skett där), allt detta känns för en våldtagen som ytterligare ett övergrepp då man tvingas blotta sin kropp och få den undersökt, fotograferad osv. Och som om det inte vore nog så går dessa våldtäktsman FRIA!! Vem drabbas, vem får skulden, vem får kämpa sig tillbaka, vem får dra hela lasset? Jo -offret!

Läs även här och här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar