söndag 27 augusti 2023

Häftigt!

Hämnden mot Jörn Donner – kastade askan i komposten

Publicerad 26 aug 2023 kl 11.00, uppdaterad kl 11.55

Regissören och kulturpersonligheten Jörn Donner levde med Bitte Westerlund i 40 år.

Bitte Westerlund levde med kändisregissören Jörn Donner i 40 år.
När hon gick igenom hans mejl efter hans död insåg hon att han haft flera förhållanden med andra kvinnor.
Hämnden: Hon kastade hans aska i komposten.
– Jag fick en ingivelse. Jag gör det. En liten hämnd, säger hon.

Läs hela artiklen här.

 Där kan han åtminstone vara till lite nytta framöver...

10 kommentarer:

  1. Vilket tragiskt livsöde för Bitte. Tänk att ha levt ihop med en man i 40 år (!) utan att veta att han har haft mängder av kvinnor vid sidan om.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen! Hon har ju levt ett liv med en man som levde ett annat liv, ett som hon inte ens kände till. Hur ska hon då kunna se tillbaka på sitt eget liv? Fanns det överhuvud taget alls. Otroligt egoistiskt av honom. Han levde sitt liv och utnyttjade (utplånade) hennes.
      Jag kan tillägga att jag är en förtjust kompostör som ser komposten som något väldigt fint här i livet. Kyrkogårdar och gravstenar tycker jag däremot illa om. Min kommentar ovan är alltså ingen elakhet utan helt ärligt menad.

      Radera
    2. Jörn Donner ville inte ens ha en grav eller gravsten, visar det sig. Han ville brännas och bli "slängd i havet". Mycket bättre med kompost, tycker jag.

      Radera
    3. Feg och egoistisk ynkrygg. Han gjorde sig själv till gud över Bittes liv när han inte visade sitt rätta jag för henne. Hade han varit ärlig så hade hon kunnat fatta beslut om sitt eget liv (stanna eller lämna) och kanske träffat en mycket bättre och mer kärleksfull man som faktiskt älskar henne. Han berövade henne det. Så vidrig karl.

      Radera
    4. "Anonym" ovan är alltså jag, NBT. Glömde ändra innan jag postade kommentaren.

      Radera
  2. Vad tror du hans barn säger ?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varför skulle jag ha en åsikt om det?

      Radera
    2. Mer intressant är att ta del av hans åsikter om barnen. Se Expressen som lagt en intervju med Donner på sidan angiven ovan. Sanslöst!
      https://www.expressen.se/nyheter/hamnden-mot-jorn-donner-kastade-askan-i-komposten-/

      Radera
  3. https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/O8XdoE/kastade-upp-sin-mammas-aska-pa-pinks-konsert

    Kan hända mycket med aska ...

    Kan säga att jag sett kvinnan i fråga uppträda i Globen och hon är bl a duktig på att
    klättra i rep. Och hennes andra LP ...

    SvaraRadera
  4. https://www.dn.se/kultur/donners-fru-talar-ut-om-hans-hemliga-liv/
    Så bra att den kostar ...

    SvaraRadera