tisdag 12 mars 2019

Tror de att den är något att titta på?

Jag råkade få Linnéa Carlssons krönika i mitt facebookflöde.
Hon skriver att "Penisbilderna är ändå inte det värsta."
Det värsta är att berätta om det och inte bli trodd.
Hon fick tolv på en dag i mobilen. Till morgonkaffet, på bussen, på mötet. Den ena värre än den andra. Läs hela hennes krönika här.

Och jag tänker...
Vad i all världen får en karl att dra ner brallorna och plåta sin snopp?!
VAD? Tror han att den är något att titta på?

Eller utövar han en makt han tillskansat sig, möjligheten att skrämma och skada kvinnor som inte kan försvara sig mot oönskade dickpics i telefonen?

Och jag undrar...
Brukar de träffas, dra ner brallorna och knäppa lustiga pittbilder på varandra? Vita och blå, med lim på ollonet och med en pensel i urinröret.
Sånt som tjejer får i luren.

Jag kommer att tänka på...
en läkare som under mina år på KS berättade vad de kan få plocka ut ur män på akuten. Går det snett måste de trots allt söka hjälp. Ni skulle inte tro mig om jag berättade, så jag avstår. Det är inte bara otroligt, det är läskigt också.

Under Linnéa Carlssons krönika finns länken till en annan krönika med titeln:
"Pinsamma föräldrar är bästa skyddet mot pedofilerna på nätet."
Du hittar den här.

Den handlar om hur hon som elvaåring blev utsatt för grooming. När den söte killen på bilden bad henne sätta på webkameran och det visade sig att han var en runkande 45-åring...

Det är krig i världen. Människor svälter och är på flykt. Hjälporganisationer gör allt för att hjälpa. Vi andra skänker pengar så gott vi kan. Tillsammans försöker vi skapa en bättre värld.
 
Allt medan vuxna män sitter framför datorn och runkar...

Det är svårsmält faktiskt.

3 kommentarer:

  1. Finns alltså en sorts motsvarighet till s k dicpics för män. Det är alla
    dessa tröttsamma erbjudanden om både det ena och det andra i regionen
    under bältet s a s ...

    SvaraRadera
  2. Jag vet.
    Jag brukar få reklam för nåt som ska ge mig en stor och stadig stake ha ha ha...
    Men sånt kan man ju bara knäppa bort.

    SvaraRadera
  3. Men du kan vara säker på att det - med ytterst få undantag - är män som ägnar sig åt sånt.

    SvaraRadera