måndag 11 februari 2019

Ann-Louise Hansson och Josefin Glenmark i Radio Österåker

Jag har aldrig jobbat med radio men i fredags intervjuade Christer Ottosson och jag Mello-aktuella Ann-Louise Hansson och Josefin Glenmark en hel timma i Fredagsmagasinet, Radio Österåker. Lite ovant för mig men jättekul förstås.
 

Programledare: Kurt Hjelte
Reportrar: Christer Ottosson och Monica Antonsson
Musikproducent: Åke Stentoft
Ljudtekniker: Anders Wollgast
Bisittare: Hans Widlund
Inspelning, klippning och omvandling till MP3-fil: Tommy Aperia
Tack alla!
Du kan lyssna på programmet här eller hos Radio Österåker/Fredagsmagasinet 2019-02-08
Själv har jag inte vågat...

Eftersom jag fick kliva in i sändningen helt outbildad i radioprat så grävde jag förstås hemma i arkivet inför intervjun. Jag hittade fyra intervjuer med Ann-Louise som jag gjort tillsammans med åkersbergafotografen Kurt Pettersson.


Gamla klipp är som att träffa gamla kompisar...

Hemmets Journal nr 43/1990 I Stocksundsvillan när Ann-Louise börjat måla tavlor.
       Rubrik: "Nu har jag blivit målare - precis som morfar"
Allas Veckotidning nr 30/1991 I Stocksundsvillan som då var till salu inför flytten till Frankrike. 
       Rubrik: "Bruno rosslade och var alldeles blå - jag var övertygad om att han skulle dö ifrån
       mig!" om en dramatisk händelse som höll på att kosta Bruno Glenmark livet.
Hemmets Veckotidning nr 35/1994 i min serie "Mitt första hem" som jag gjorde för HV i flera år med
       i stort sett alla då svenska kändisar. Intervjun gjordes på en restaurang på Strandvägen i
       Stockholm - Ann-Louise och Bruno bodde då i Frankrike och var bara hemma på besök - till
       bilder från deras första hem i Åkersberga. Rubrik: "Natt efter natt smög vi runt huset - till slut
       skulle väl inkräktarna lämna oss ifred."
Hemmets Veckotidning nr 28/2009 Intervjun gjordes på makarna Glennmarks sommarställe, en ö i
       Stockholms skärgård. De hade just firat midsommar hemma hos Bosse Parnevik och Ann-
       Louise hade bidragit till kalaset med lasagne. En hade blivit över så den fick vi vara med och
       kalasa på. Rubrik: "Det räckte med en blick för att vi skulle bestämma oss."

Det är tio år sedan nu, så det var kul att ses igen!
Snacka om att jag har haft ett roligt jobb.

Och Josefin... Vilken sångerska! Missa henne inte!

3 kommentarer:

  1. 5:a i 4:e deltävlingen ...

    Men 1982 kom hon minsann 5:a i hela tävlingen ...

    https://www.youtube.com/watch?v=HCmz7dIQ3hQ

    SvaraRadera
  2. Hon har varit med massor av gånger. 14 tror jag det är.
    Och det är samma öde för alla äldre artister som medverkar.
    Det är ju inte meningen att de ska vinna.
    Det är ju bara ungar som röstar.
    Vi får skärpa oss vi som till åren är komna...

    SvaraRadera