fredag 1 juni 2018

Utmärkt Uppdrag Granskning!

Jag har just sett Uppdrag Granskning om MeToo och Fredrik Virtanen - ett program som redan har lyckats samla på sig över tusen anmälningar. 

Programmet är alldeles utmärkt. 

Äntligen en journalistisk motvikt mot all fasansfull smutskastning som har bedrivits mot exempelvis Fredrik Virtanen och Martin Timell.

Det är naturligtvis för jävligt för Cissi Wallin att polisen inte gjorde sitt jobb.
Samtidigt kan man inte komma ifrån att de kanske gjorde rätt.
Det kanske inte var någon våldtäkt. I två hela år trodde hon inte det själv.
Vad fick henne att ändra sig?
Oavsett vad så har man definitivt inte rätt att skapa drev mot en människa så som hon har gjort.
Hon borde verkligen fundera ett varv till. Och helst också backa från de här galenskaperna.

Det finns fastställda maxstraff för alla brott.
Den som begått brott ska kunna straffas som lagen förespråkar.
Inte på annat sätt.
Inga av dessa straffsatser lyder: FÖRSTÖRT LIV

Dessa uthängningar gagnar sannerligen inte MeToo - en rörelse som dessvärre är alldeles nödvändig. 

Personligen blir jag mest förbannad på Aftonbladet som inte hade stake nog att stå upp för sin medarbetare. Sak samma med Sveriges Radio när det gäller Lotta Bromé. De blev inte sämre journalister och programledare för att de - rätt eller fel - blev uthängda och utsatta för ett drev utan att kunna försvara sig. Såvitt jag vet är ingen av dem dömd för de brott de beskylls för. 

Det är otroligt ruttet alltsammans!

Hur ska dessa utpekade personer någonsin kunna få sina liv tillbaka? 

Se gärna vad jag tidigare skrivit om de män som hängts ut i MeToo-debatten. 
Du hittar det här.

***

Det har kommit till min kännedom att 
den störste svenske lögnhalsen tillika uthängaren och näthataren någonsin (vid sidan av sin dito uppdragsgivare) rekommenderar sina läsare detta mitt enkla blogginlägg på twitter. 

Han måste med andra ord ha drabbats av totalt tuppjuck. Det förstår ni som känner honom.

Den enkla orsaken är väl att jag här faktiskt försvarar - män. 
Det skulle aldrig falla honom in att ha någonting alls till övers för (riktiga) kvinnor.

Se upp för denne skribent om ni råkar stöta på honom! 
Ge honom framför allt inget utrymme på din plattform om du har en. Han drar sig inte för att störta dig i fördärvet. Det finns absolut ingenting gott i den mannen. Han är en skithög så stor han är och totalt utan skrupler.

1 kommentar:

  1. "Det har kommit till min kännedom att
    den störste svenske lögnhalsen tillika uthängaren och näthataren någonsin (vid sidan av sin dito uppdragsgivare) rekommenderar sina läsare detta mitt enkla blogginlägg på twitter."

    Är det han med krulligt hår ? Och så han den vithårige med magen ?

    SvaraRadera