torsdag 14 juni 2018

Stalker...



Musik, instrumentation och mixning Tommy Aperia
Text och sång Monica Antonsson

Stalker

Jag har fått nog - efter alla år
Så stick iväg – lämna inga spår
Nu är det slut – du har haft din chans
Nu ska du bort – någon annanstans

För det är nog – efter år av gräl
Av allt mitt knog – och av dina fel
Som ondskan själv – triumferar du
med allt ditt hat – fall i glömska nu

Du är en stalker som plågar livet ur folk
Du är en nolla så stor du är
För dina offer kan du se mig som en tolk
De e dags att dra efter all misär

Du – stick iväg – efter allt du gjort
Och sköt dig själv – på nån annan ort
Du släpper mej    jag är inte din
Jag var din grej – men nu är jag min

Solo

Du är en stalker som plågar livet ur folk
Du är en nolla så stor du är
För dina offer kan du se mig som en tolk
De e dags att dra efter all misär

Du – stick iväg – efter allt du gjort
Du ljuger smått – och du ljuger stort
Du sårar folk - när du sprider smuts
Nu ska du dra – men får ingen skjuts

Tonartshöjning
helt tonsteg

Jag har fått nog – av din djävlighet
Av allt förtal – din förföljarsmet
Nu är det slut – du har härjat klart
Nu ska du bort – Stick iväg - sätt fart


Tommy Aperia:

Vad är en "Stalker"? Utdrag från Wikipedia: Förföljelsesyndrom, stalkning[1][2] (av eng. stalking), är att tvångsmässigt smyga på och förfölja en annan person. Det kan exempelvis handla om en psykiskt störd person som förföljer en politiker, känd person, person i sin umgängeskrets eller en för vederbörande helt obekant person. Det kan även röra sig om att kontakta en person i sådan omfattning via telefon, brev eller e-post att det uppfattas som trakasseri.

Enligt TV & tidningar har 1/4 artister drabbats, !/3 kvinnor m.fl.

Blev en inspelning idag på Svenska med text & sång av Monica Antonsson på min senaste låt, arr & instrumentation. Klart idag att spelas in även av andra artister på flera språk utomlands. Kommer bl.a. på radio redan den 15/06 2018.

4 kommentarer:

  1. Den är underbar! Fan Monica jag visste inte att du var så duktig på att sjunga! Och vilken bra låt sen Tommy! Finns det någon rättvisa blir det här en sommarplåga för åretruntplågan! Annika Sundbaum-Melin

    SvaraRadera
  2. Ja det vore inte mer än rätt Annika!

    SvaraRadera
  3. Så här, dagen efter, kan man verkligen fundera på vad som är rätt(vist) ...

    SvaraRadera