onsdag 23 maj 2018

Jag tror att det är en bluff...

Jag har den största respekt för tidningen Filter.
Absolut!

Men detta är nog ett kuriöst blindspår.
Varför har Filter grävt om detta i 12 år? Det låter absurt.
Eller är det helt enkelt så att frilansjournalisten Thomas Pettersson som skrivit texten har grävt om mordet i 12 år. Det är han i så fall inte ensam om.


Expressen:
Mordet på statsminister Olof Palme fortfarande olöst
Expressens Tommy Schönstedt först på plats. 
Palmegruppens nya huvudspår: Skandiamannen Stig Engström från Täby (KF 1974-1984)
Statsministern och GW om nya Palmespåret
Frilansjournalisten berättar om avslöjandet
Palmeutredaren: Vi arbetar mycket intensivt och håller en hel del förhör
Utredningen ska aldrig läggas ner, den ska lösas

Aftonbladet:
Leif GW Persson om Skandiamannen
Skandiamannen pekas ut som möjlig Palmemördare
Mårten Palme: Mycket intressant
Skandiamannen avfärdades

- De enda som inte är intressanta är Christer Pettersson och de som är födda före morddagen 1986,säger utredarna.
Bra där!









Läs om det obegripliga Palmehatet här!
Och varför inte här?!

Första vittnesförhöret med Stig Enström hittar du här och vittnen här.

Nej, det där tror jag inte på. Pinsamt att plötsligt hänga ut en person som varit död i 18 år som skyldig till statsministermordet. Där håller jag helt med Leif Silbersky. Och jag har pratat med några av hans forna partivänner lokalt. Ingen tror att Stig Enström skulle ha kunnat mörda någon. Han var alldeles för vek.

Själv får jag känslan av - när jag ser honom springa som en dåre längs Tunnelgatan - att han var vad man skulle kunna kalla ett pucko, en något pinsam typ utan substans som på alla vis sökte uppmärksamhet. Och nu hängs han ut som mördare för att han inte kan försvara sig. Allt för att dölja sanningen. Det är onekligen lite taskigt, för att välja ännu ett fult ord.

Den enda möjligheten till träff i den här historien är, enligt mitt förmenande, att han - med anledning av sin arbetsplats - kan ha utnyttjats av likasinnade men betydligt tuffare partibröder i detta illdåd. Men det är inte troligt att han var användbar för en sammansvärjning. Han hade aldrig kunnat hålla tyst. Såvida inte själva galenskapen var det trumfkort som behövdes för att stöka till det hela...


Kolla i stället mycket noga upp
alla som har haft med det vidriga bladet Contra att göra!
Och gänget runt Alf Enerström och Co.
Det var där hatet flödade som mest.
Och i vissa poliskretsar.

Särskilt om någon kallar sig kriminaljournalist och envetet skriver om såväl påhittade som äkta brott och som därtill gärna också kommer med egna lösningar på diverse mordgåtor - men som märkligt nog aldrig skriver om just mordet på Olof Palme. 
Han kan i så fall ha en hel del att berätta. 


Det är mitt bestämda tips till utredarna!

2 kommentarer:

  1. Jag tyckte nog han var väldigt duktig på att springa i den där filmen.
    Medelålders och icke träningsklädd ...

    Jag är annars rätt trött på alla konspirationsteorier och om det nu
    inte var Christer så föredrar jag faktiskt den här gärningsmannen ...

    SvaraRadera
  2. Men det är inte han...

    Jag får samma känsla av pajas när jag ser den där filmen som jag får om ett annat pucko vi känner...

    SvaraRadera