torsdag 18 januari 2018

Hasse i hönsgården...

Tack Hasse!

7 kommentarer:

  1. Lagom till ett betydligt allvarligare samhällsläge när ryssen står och hotar oss vid landgränsen passar vi på att införa ett förbud mot installation av vedspisar och (skulle jag tro) vedpannor så att ingen i ett eventuellt krisläge kommer att vare sig kunna hålla värmen eller laga mat.
    Smart!

    Och värnplikt. Tja… Det är för jävligt att vi ens ska behöva tänka tanken att skicka ut våra fina grabbar i fält med risk att behöva döda.

    Det är ett jäkla manligt påfund, om du ursäktar. Det finns inte en babuschka (stavn?) som ens skulle komma på tanken att starta krig. Tänk så mycket lidande och människor som dött bara på grund av krig som galna män har hittat på. Det är för jäkligt helt enkelt.

    Så jag gillar verkligen idén om förarlöst försvar genomfört av dataspelande grabbar. Då borde de också kunna hålla verksamheten i cyperrymden så att vi andra slipper vara med. Go for it!

    Det där med personligt ansvar är egentligen rätt konstigt. Om du och jag går mot röd gubbe så får vi betala böter ur egen plånbok. Om den som är politiker snor skattebetalarna på miljoner så räcker det med att avgå. Snacka orättvist. Och precis som du skriver så belönas de med avgångsvederlag. Fattar du att vi gjort fel? Vi borde ha blivit… Ja, just det. Kompetens? Nä. Behövs inte. Vill man ha kompisar måste man smälta in i mängden.

    Och så Jerringpriset då.
    Jag läste någonstans att det i stället för till Peter Fredriksson borde ha gått till hans häst.

    Man hör allt oftare kommentarer som, att det är rätt okej med skjutningarna så länge de skjuter ihjäl varandra. Häromdagen avslöjades dock att en stackars flicka hade råkat ut för könsstympning i Sverige! Det har med andra ord gått alldeles för långt. I Sverige lever vi svenskt. Den som inte vill vara med slipper.

    SvaraRadera
  2. "Om du och jag går mot röd gubbe så får vi betala böter ur egen plånbok."

    Nej, det får vi inte eftersom det inte är något brott. Däremot blir vi
    kanske åtalade för vårdslöshet i trafik om vi överlever den olycka vi
    eventuellt skulle kunna vålla ...

    SvaraRadera
  3. Är det inget brott?!
    Är du säker?

    Nåja, oavsett vad så förstår du andemeningen, antar jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om man läser på visar det väl sig att det är otillåtet, men
      inte straffbelagt. Om man nu skall vara så noga ...

      Radera
  4. Aha! Vad konstigt.
    Och vid upprepade överträdelser?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Såvitt jag vet har det inte hänt mig någonting ännu ...

      Radera