lördag 23 december 2017

God Jul...




Jag vill med denna fantastiska video önska alla vänner och läsare av min blogg
en riktigt, riktigt God Jul. 

Särskilt varma julhälsningar går till mina meddrabbade - Annika Tiger och Alexis med anhöriga inräknade - för de smutskastningskampanjer som drabbat oss och den grova verbala förföljelse med idel falska påståenden som vi är utsatta för. 

Jag önskar dessutom: 
trafikingenjör John Johansson i Sundbyberg, 
Joakim Ramstedt, Patrik Nyberg, Ingrid Carlqvist, Cathrine Fahlgren, Ann-Charlotte Magnusson, Magdalena Apelroth och några till en riktigt god och eftertänksam jul och ett mycket snällare 2018 utan konspirationer, olaga datorintrång, falska vittnesmål, grundlöst angiveri, lömska stämningar, fejk news-artiklar baserade på grova lögner, svek, falsk tillvitelse och övergrepp i rättssak.

Livet blir så mycket trevligare då. 

4 kommentarer:

  1. Jag tror att det är meningslöst att hoppas på vissas bot och bättring. En del människor är bara onda av naturen men de får sina straff, förr eller senare. Jag önskar dig en God Jul och ett Gott Nytt År, Monica.

    SvaraRadera
  2. Hej NBT,
    Så trevligt att höra av dig.
    Du har säkert rätt men önska kan man ju alltid. Och vad av hjärtat är fullt talar munnen liksom. Särskilt när det är jul och alla vill vara snälla.
    När man på nära håll sett sånt som jag räknat upp ovan förstår man ju lätt som en plätt - precis som du skriver - att synden straffar sig själv förr eller senare. Och det med full kraft. Det är sannerligen ingen upplyftande tanke och inget jag önskar någon. I synnerhet vill jag inte att ovan nämnda ska behöva vara med om sånt. Bättre då att tänka till innan det är för sent.

    Jag önskar även dig en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År, NoBoyToy.
    Låt oss hoppas på bästa möjliga 2018.

    SvaraRadera
  3. Lång lista med mer eller mindre otäcka människor. En del av
    dem av genuint onda, men somliga är kanske mest förvirrade ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inget ont i att vara förvirrad, även om jag personligen har svårt att tro på just det. Man tar enklaste vägen ut helt enkelt och hoppas på att rekylen ska utebli. Innerst inne vet man nog vad man gör och har gjort i de allra flesta lägen.

      Men det är bra om man gör något åt det när man kommer till sans. Man kan till exempel bestämma sig för att fortsättningsvis vara sann. Snäll är inte heller så dumt.

      Radera