onsdag 18 oktober 2017

Smutskastningskampanjen är vidrig...

Jag bara måste sätta ner foten...

Själv uthängd å det grövsta på nätet av en sällsynt hatisk man som sedan snart sju år bedriver sin helt ogrundade smutskastningskampanj fylld av idel lögner mot mig - måste jag protestera mot den vidriga kampanj som just nu bedrivs av nätmobben mot en känd journalist på Aftonbladet. Det är helt enkelt vidrigt. 

Brott ska dömas juridiskt i domstol och inte av en uppretad folkmassa med drag av masspsykos - en slags självutnämnd pöbel på internet.

Mannen ifråga får hela sin karriär och sociala liv förstört just nu. 
Fast han faktiskt kan vara oskyldig.
Polisutredningen är nedlagd - vilket är direkt tragiskt. 
Cissi Wallin har ingenting mer att komma med än en sin önskan om hämnd.
Nu riskerar hon bli dömd för grovt förtal.

Jag vet inte om journalisten i fråga har fru och barn, föräldrar och syskon men det har han antagligen. Så varför i all världen ska de plågas? De har väl ändå inte gjort något?

Det borde han förstås ha tänkt på innan han var ute och röjde med snorren. Absolut. Men det hjälper ju inte dem. Hur tror ni att de har haft det i skolan, på jobbet och i pensionärsföreningen idag? 

Jag tar absolut inte ställning i sakfrågan. 
Det kan jag inte. Jag har bara träffat personen i fråga en enda gång - hos Svt Norrköping - och då var han både artig och trevlig. Så inte vet jag hur han bär sig åt med dem han delar sänghalm. Jag bara äcklas av det jag läser om honom. Men faktum kvarstår, Cissi Wallin mfl står oemotsagda. Självklart är det förtal. Grovt. Av alla som delar facebookinlägg och kommenterar med hans namn. 

Det är mycket möjligt att den utpekade journalisten - som så många andra män - har burit sig åt som en skitstövel mot de aktuella tjejerna. Vi lever trots allt i en tid då sexuella trakasserier och dito våld är mer eller mindre normaliserat. Sedan årtusenden! Inte ens särskilt många pedofiler blir dömda för sina vidriga brott i vårt land. 

Det måste bli ändring på det. 

Jag kan bara hoppas att #metoo-kampanjen äntligen gör upp med den unkna gamla mansrollen en gång för alla. Kvinnor, barn och riktiga män måste fredas mot sexuella och andra övergrepp. Så är det bara. Män måste uppfostra män helt enkelt.  

Sak samma med smutskastningskampanjer. De måste förbjudas yttrandefriheten till trots. Den som inte själv varit utsatt kan inte förstå vad det innebär. Så skärpning alla! Backa! Lämna den utpekade journalisten i fred och låt rättvisan ha sin gång.

Instagram: 
Cissi Wallin anklagar tung medieprofil för våldtäkt


Här namnger Wallin den utpekade mediekändisen. Nyheter Idag har pixlat namnet.
Här namnger Wallin den utpekade mediekändisen. Nyheter Idag har pixlat namnet.

En mycket välkänd samhällsdebattör på en av Sveriges största tidningar pekas ut med namn av Cissi Wallin som våldtäktsman. ”Bland annat minns jag att jag vaknade till av att han kravlat upp mot mitt ansikte och försökte trycka in sin kuk i min mun medan han väste ‘sug då, sug!’”, berättade Wallin tidigare om händelsen.


Det finns inget heroiskt

5 kommentarer:

  1. Sedan igår har även en TV4-profil hängts ut för sin unkna kvinnosyn nämligen Martin Timell. Det tror jag faktiskt inte på. Han må ha en dålig jargong i grabbgänget men det är nog allt. Jag har hälsat på ute på ön och upplever honom som ytterst seriös.

    Vi ser dessutom en rätt sliskig batalj mellan Jan Guillou och Katerina Janousch just nu. Det han skrev var direkt vidrigt. Det hon avslöjar är precis vad man kan vänta sig. Men att han är en riktig mansgris har det väl aldrig varit någon tvekan om. Jag tror inte att någon är förvånad.

    Så varför försöker jag inte skydda honom då, kan man undra. Jag har ju ryat här om den andre AB-profilen. Svaret är, att det behövs inte. Jan Guillou har själv alla maktmedel som krävs för att bedriva smutskastning vilket han inte drar sig för att göra.

    Som tur är släpas han inte fram så ofta i rampljuset längre. Det är bara AB som inte törs göra sig av med honom. Det vore annars klokt att byta ut honom som krönikör. Gärna mot Katerina som av någon anledning tvingas slåss för sitt liv och sin existens bara för att hon sa sin mening om yttrandefrihetens paradis.

    SvaraRadera
  2. Återkommande till Timell som Expressen skriver har sagt bög och hora. Han har dessutom tafsat på någon, står det.

    Borde vi inte börja med att avgöra var gränsen går för övergreppen #metoo?
    Annars är snart hela vår manliga befolkning uthängd!

    SvaraRadera
  3. "Som tur är släpas han inte fram så ofta i rampljuset längre."

    http://dieselverkstaden.se/evenemang/forfattarkvall-med-jan-guillou/

    Han har t o m "förband" vid det här tillfället ! Som Rolling Stones !

    SvaraRadera
  4. "https://www.expressen.se/nyheter/jan-guillou-de-knacker-mig-alltid/"

    För två år sedan blev Guillou intervjuad i Expressen av sitt s k förband ...

    SvaraRadera