torsdag 7 september 2017

Hasse i Hönsgården...



Tack Hasse!

1 kommentar:

  1. Jag tycker att de ska lägga ner Försäkringskassan. Förr var den till hjälp men sedan rätt länge verkar den vara mest till stjälp. Förr var det läkarnas ord som gällde om exempelvis sjukskrivningar. Nu måste läkarna finta administratörerna både hit och dit med osakligheter för att deras patienter ska få vård och vila. Det kan inte vara till gagn för skattebetalarna som trots allt står för deras löner. Lägg ner skiten och gör om. Läkarnas ord måste gälla helt enkelt. De ska inte ifrågasättas.

    Och det där med elcyklar…
    Det är f-n så mycket bättre för folk med vanliga trampvarianter. Hur tänker de? Jag ska aldrig mer rösta på miljöpartiet.

    Och den där Elias Danielsson eller vad han heter. Han såg onekligen trovärdig ut i morse när han nekade till allt – sedan justitieministern krävt att han skulle visa sin nuna. Även han kan nöja sig med en trampcykel, tycker jag. Och om någon efterfrågar polischefen kan de alltid säga att han är ute och cyklar…

    Det finns faktiskt de som tar in tiggarna i sina hem. Tro det eller ej. Godhjärtat ja men onekligen naivt och aningslöst…

    Men jag tror inte på tiggeriförbud. Inte i ett land med 300 000 fattigpensionärer av åtminstone hälften nära nog svälter sista veckan före pensionsutbetalningen. Ica kör med gratisluncher för gamla som handlar och de flesta butiker säljer mat till fattiga med 5% rabatt någon dag i veckan i vårt stolta Sverige. Nog f-n måste fattiga svenskar få tigga också för att visa den verklighet de lever i.

    Det är tiggeriturismen som måste sättas P för. Stoppa dem vid gränserna helt enkelt! Och förbud för tiggeri utanför affärer och per telefon.

    För tiggande svenskar – missbrukare undantaget - skulle man kanske kunna upprätta särskilda platser utanför stads- och kommunalhus. På så vis skulle vi till och med kunna spara in en del av politikernas studieresor till fattiga länder.

    Det där med IT-skandalen är något förvirrat, tycker jag. Vem visste vad och har det faktiskt läckt ut något alls eller har det det inte? Ja, f-n vet… Men jag tror på Stefan Löfvén. Det känns tryggt med en riktig gråsosse.

    Personligen är jag bara tacksam över att slippa se fotboll på tv. Det enda intressanta med Sverige-Vitryssland är det sistnämnda, alltså Vitryssland som land betraktat. Jag har varit där några gånger. Fint som snus men till stor del radioaktivt och med en läskig diktatur. För min del kan TV-jätten Discovery gärna fortsätta bråka med Comhem. Allt medan jag gläder mig åt Svenska Hollywoodfruar på TV3.

    Jag bryr mig om Anna Book. Jag har intervjuat henne många gånger och tycker att hon är en gullig tjej som i alla år har varit offer för producenternas krav på ex bantning. Redan när hon bodde hos mamma i Nacka ställdes hon inför de kraven. Senare, när hon var mamma själv och bodde i Enskede, fick hon inte spela in skivor för att hon var överviktig. Eller om de inte lanserades helt enkelt. Jag minns en engelsk platta på vilken hon var väldigt bra men som aldrig kom ut. Med egen stor familj i Ulriksdal långt senare var det samma sak. Hon var en kändis kort och gott utan möjlighet att visa framfötterna eller få vara nöjd med sig själv.

    Vändningen kom med Let´s Dance. Hon var med i första omgången och jag minns pressvisningen på Stadshuset. Stort ståhej. Ingen trodde på Anna som emellertid satte belackarna på plats och slutade småningom tvåa.

    - Nu ska du få se att du får sjunga också, sa jag till henne i den följande intervjun.
    Det fick hon. Men det blev väl ingen hit direkt. Inte särskilt bra heller. Varför vet jag faktiskt inte.

    Och nu bantar hon alltså i tv med förfärande resultat. Den där magra saken på bild är inte Anna. Stackars liten.

    Men jag håller med dig Hasse vad gäller tidningarna. Thomas Mattsson är nog den bäste i sitt slag ändå men nyhetsvärderingen är under all kritik faktiskt. Synd det. Vem i all världen ska man lita på, undrar jag. I synnerhet som det finns så många Fejk-news-blaskor på nätet som lurar folk.


    SvaraRadera