onsdag 28 juni 2017

Hasse i Hönsgården...

Tack Hasse!


3 kommentarer:

  1. Knepigt det där med utsatta områden. Jag brukar spela in i Gottsunda som är ett sånt område. En kväll när Roger skulle hämta mig och jag tänkte gå ner och vänta i porten, sa Tommy att det fick jag inte alls det. Det var för farligt. Det vill han inte kännas vid nu när området plötsligt är utsatt. Men inte ens hunden hans vill gå ut. När det är kallt alltså.

    De har för övrigt stängt polisstationen här också. Jag vet inte om det gör någon skillnad. Det mesta de gjorde förr var väl att putsa polisbilarna och visa upp dem på dagis. Men nog skulle det kännas bättre om Benson och grabbarna… Ja, tjejerna också förstås… fanns på plats ibland. Jag håller med dig om att ekvationen känns knäpp.

    E´ré fotbollsmatch? Vaddåför?

    Kommer du inte ihåg den där snubben som hade blindtarmsinflammation och som tvingades köpa ett gör-det-själv-kit. Det blev en jädrans blodig operation. Stödstrumpor gör bara ont, tycker jag.

    Och här går inga tåg alls förrän i augusti. Jag väljer bilen – självklart – men det hjälper inte. Har inget körkort.

    Och tyvärr börjar det kännas urvattnat med all denna allsång. Då sjunger jag hellre själv. Kommer du och kompar om jag ber vackert? Och det där med skickliga underhållare. Var kommer alla taskiga sångare ifrån. Jag säger bara Veronika Maggio och Håkan Hellström (stavn?). Jag råkade se henne på tv härom kvällen. Hemskt! Hon sjunger mjäkigt och hoppar omkring som en studsboll utan större grace inför 20 000 jublande (Hur kan dom?!) gröngölingar på stadion. Man kan få krupp för mindre.

    Trump i slutänden? Ja, det får vi verkligen hoppas… Ho ho ho…

    SvaraRadera
  2. https://www.youtube.com/watch?v=bjUbve-9BOw

    Kan inget om Gottsunda men platsen har besjungits ...

    En bracka från Gottsunda - Rune Strutz

    SvaraRadera
  3. Men vad i själva...
    Ett garageband från 1980 ha ha ha...
    Kul.
    Tack!

    Och sen följde Gottsunda Centrum Blues från 1981
    Och
    Vi är Gottsunda, en dokumentärserie som är helt ny.

    Jättekul!
    Tack!

    SvaraRadera