torsdagen den 6:e september 2012

Men det finns hopp...

8 kommentarer:

  1. Jepp, flickan "hyllas världen över" för att hon sparkade läraren. Ännu ett exempel på det politiskt korrekta våldet. Jag blev uppfostrad med att våld aldrig någonsin är okej men tydligen hade mina föräldrar fel...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och vad tycker du om hans våld och kränkningar?
      En stor tjock man som vrålar och bär sig åt som ett svin mot en liten värnlös flicka.
      Tycker du att hans agerande var okej eller?

      Jag är helt säker på att den här flickan inte fick det så lätt fast världen jublar.
      Säkert blev hon straffad och kanske får hon lida för detta hela sitt liv.
      Det är ju Ryssland vi talar om.

      Du tycker ju att ryssarna ska foga sig och lyda överheten. Det har du skrivit tidigare också. Jag hoppas på mer civil olydnad och ett framtida fritt folk.

      Vad gäller våld så är det många gånger betydligt värre med verbala övergrepp.
      Men det var kanske ingen som fostrade dig att avstå från det?
      Synd!

      Radera
  2. Kvinnomisshandel ar aldrig acceptabelt hur svinaktigt kvinnan än beter sig. Där är vi överens men jag av den orsaken för att jag tycker att våld aldrig är acceptabelt, av vilken orsak du tycker samma vet jag inte. Min åsikt är att att våld aldrig kan rättfärdigas, inte ens om en sur jävla gubbe skäller ut dig. Har man den övertygelsen så år det väl bara att lappa till frugan då om hon inte kan bete sig som folk eller hur? Nej, det kan man inte för åter igen, det är aldrig rätt at ta till våld. Så blev jag uppfostrad men jag antar att mina föräldrar gjorde fel då eller?
    Intressant att du påstår att jag anser att ryssarna ska foga sig för överheten. Kan du tala om exakt var jag skrivit eller sagt det och i vilket sammanhang? Upplysningsvis kan jag berätta att det här är första gången jag kommenterat något öht. på din blogg och orsaken var att du å ena sidan visar din avsky mot våld men plötsligt så förhärligar du våldet. Våld är ingen konfliktlösare oavsett det utövas av en kvinna eller man eller oavsett om offret förtjänade en dagsedel eller inte.
    Punkt slut och det får du acceptera.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller helt med dig om att våld i alla lägen är förkastligt.

      Men det här är inte våld!

      En sjuårig flicka trakasseras våldsamt av en hotfullt gapskrikande gubbe som dessutom blockerar vägen ut ur rummet för henne.
      HAN gör sig skyldig till svåra kränkningar, ja faktiskt övergrepp.
      Hon står länge tyst och tar väluppfostrat emot hans verbala spyor tills han helt enkelt går för långt. Det hon gör då är att hon värjer sig mot hans angrepp så att hon kan lämna rummet.
      Det är nödvärn och självförsvar. Ingenting annat.
      Sjuåringens spark var inte hård. Det kan alla se. Att han inte kunde hålla undan snorren är inte hennes fel. Det finns ingen anledning att tro att hon ens visste att den fanns där.
      Och det får du acceptera.

      Så nej, våld är ingen konfliktlösare. Inte heller den här flickans nödvärn. Men vad skulle hon ha gjort?
      Den frågan kanske du kan svara på?
      Vad skulle du som sjuåring ha gjort för att undkomma den här läraren?

      Radera
  3. Nu är det ju också så att all våldsutövning inte består av slag eller sparkar.
    Våld kan utövas på olika sätt och kan ta sig en mängd olika uttryck. T ex verbalt, sexuellt, ekonomiskt, psykiskt.
    Det är också våld när kvinnor och barn används som handelsobjekt, tvångsäktenskap, kvinnlig omskärelse. Det finns fler exempel på hur man kan välja att utöva våld.

    SvaraRadera
  4. Blott ett frågor: Varför skällde han på henne? Kan det ha varit så att hon helt enkelt betett sig illa mången gång och han tappade tålamodet?

    SvaraRadera
  5. Vad är det egentligen han säger föresten? Det skulle vara intressant med en textning.

    SvaraRadera