lördagen den 8:e september 2012

Kul idé med pensio-disko...


Allt om Stockholm
2012-09-04



Heta nattklubben - för alla över 50

Här är det senaste tillskottet till Stureplans heta nattklubbsliv.
Men var beredd på att visa leg – på Glorias kommer ingen under 50 år in.
– Det är stenhård legkontroll, säger managern Britt Kelsey.

Fulla dansgolv, bra musik och hemgång klockan elva. Det är något som Madeleine Månsson och Britt Kelsey tyckte behövdes i Stockholm. Så tillsammans startade de Glorias – en klubb som är till för de som är över 50 år.

Madeleine, 68, är en av de mest populära aerobicsinstruktörerna på gymmet Sagamotion och det är hon som agerar dj.

– Hon har så bra musik så människor slåss om platserna till hennes pass, säger Britt Kelsey. Så en dag så berättade hon att hon tänkte bli discjockey och jag sa bara: You go girl!

"Människor blir som galna"
Efter att ha försökt starta en klubb på flera krogar i stan och efter många nej så fick de till slut onsdagar mitt i månaden på Underbara Bar på söder. Det blev nästan omedelbart en hit. Och nu startar man alltså konceptet på Hotel Plaza Elite på Stureplan, n'rmare bestämt på "Pure" som alltså är gamla "Alexandras".

– Det behövdes en 50 plus-klubb, folk är lyriska och överlyckliga. Det finns verkligen ett behov av att gå till en klubb där det inte bara är en massa 30-åringar. I vår ålder känner man sig lite udda där. Här är det stenhård legkontroll, ingen under 50 år kommer in och folk är jättelyckliga över det. Vi har fått lite klagomål för att vi inte har stämplar också, så det kommer vi börja med i höst, säger Britt Kelsey.

Här är det ingen som väntar på att börja dansa. Kvart över fem dyker de första danssugna upp och börjar med att äta middag. Klockan sju är dansgolvet fullt.

– När vi spelar låtar som YMCA så blir människor som galna. Det är riktigt mycket drag, säger Britt Kelsey.
Louise Cassemar
louise@aos.se

3 kommentarer:

  1. Slipper man bara att dansa skulle även jag kunna tänka mig att titta in. "YMCA" känns också lite tveksam. Låten kom f ö på svenska att heta "RFSU" !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är det sant?
      Humor, tycker jag i så fall.

      Radera
  2. R.F.S.U. (Y.M.C.A)





    Du där!!! Ta initativ!!!
    Jag sa, du där!!! Ta i tu med ditt liv!!!
    Jag sa, du där!!! När du tror att du vill, vet du då hur det går till?
    Så, du där!!! Ta och stöd din passion!!!
    Jag sa, du där!!! Kom och få en lektion!!!
    Här e´platsen där du kan få rutin, lära allt om blommor och bin.

    -Chorus-
    För de´e´kul att gå till R.F.S.U.!!!
    Ja, de´e´kul att gå till R.F.S.U.!!!
    Här finns massor av sån´t så kan få dig i topp å ge tillbaks lite hopp!
    R.F.S.U!!!
    Ja, de´e´kul att gå till R.F.S.U.!!!
    Så ta med dig din brud hit till stället med sug, för de´e´ju ditt skyddsombud!!!

    Du där!!! Om du känner dig blyg!!!
    Jag sa, du där!!! Som e´rädd för betyg!!!
    Jag sa, du där!!! Som e´alltid på vakt, å alltid har svårt med kontakt!
    Alla går omkring me´problem!!!
    Så nu, grabben!!! Vill du ha en idé???
    Du får vidga dina vyer en bit!!!
    Du måste öka på din aptit!!!

    -Chorus-
    För de´e´kul att gå till R.F.S.U.!!!
    Ja, de´e´kul att gå till R.F.S.U.!!!
    Här finns massor av sån´t så kan få dig i topp å ge tillbaks lite hopp!
    R.F.S.U!!!
    Ja, de´e´kul att gå till R.F.S.U.!!!
    Så ta med dig din brud hit till stället med sug, för de´e´ju ditt skyddsombud!!!

    Du, där!!! Jag var förr i ditt skick!!!
    De´va då de, då när ingenting gick!!!
    De´va innan, de´jag mötte min fru!!!
    När jag gick till R.F.S.U.!!!
    Nu mer, har vi alltid lektion!!!
    Javisst!!! Nu mer, har jag fått kondition!!!
    Javisst!!! Nu mer har jag blivit gymnast, en riktig Karma Sutra-fantast!!!

    -Chorus-
    För de´e´kul att gå till R.F.S.U.!!!
    Ja, de´e´kul att gå till R.F.S.U.!!!
    Här finns massor av sån´t så kan få dig i topp å ge tillbaks lite hopp!
    R.F.S.U!!!
    Ja, de´e´kul att gå till R.F.S.U.!!!
    Så ta med dig din brud hit till stället med sug, för de´e´ju ditt skyddsombud!!!




    TILLBAKA TILL LÅT-TEXTER

    SvaraRadera