onsdagen den 26:e september 2012

Är du ute efter att förstöra för Sara så är du på god väg, Jocke.

Suck!
Jocke Rahmstedt har gjort ett nytt inlägg om Mias stackars dotter Sara. Och det gör han för att i första hand slå på mig.
http://www.daddys-sverige.com/3/post/2012/09/var-r-sara.html
Jag svarar här så slipper jag vara i hans blogg.
"Monica Antonsson gör ett stort nummer på sin blogg om att jag kliver in på hennes "område" då jag tog upp den avsomnade Gömda affären i ett inlägg nyligen. Att den sedan länge är avsomnad gör också att man ibland glömmer saker som hänt. Dokument som såldes av Aftonbladet plus en kort period, ter sig plötsligt som nya och osedda. Ibland kan det faktiskt vara rätt smart att lägga ifrån sig saker en stund. Med fräscha ögon ser man bättre."
 
Jag tycker faktiskt inte att jag gjorde något nummer alls av att du klev in på mitt område. Mitt område i det fallet var inte Gömda-skandalen utan just de 26 papperna som Jocke påstod var resultatet av ett enastående gräv. Jag fick dem slängda i ansiktet när det begav sig 2009. Jag har besvarat eländet så nog är det mitt område. Det innebär inte att ingen annan får rota i det. Det får förstås vilka klantskallar som helst men det är en klar fördel om vederbörande rotar rätt och inte levererar en massa skitprat. Dessa 26 handlingar var den största grodan av alla i Gömdasoppan. Dem missar man inte och glömmer inte heller om man påstår att man har grävt. Men som sagt, gräv på. Där finns mer att finna. Mycket har redan kommit fram och är ännu opublicerat. Icke desto mindre bör man sansa sig  tills historien håller för publicering.

"Men det finns saker i denna historia som absolut inte är gammal skåpmat. Och om detta varit Antonssons område eller om hon bryr sig om Sara så som hon påstår så förstår jag inte varför hon inte berättat detta?
Sara är försvunnen. Hennes pappa vet inte var hon är. Inte heller hennes barns farmor. Hon skriver till pappan endast för ett par dagar sedan på Facebook"

 
 Sara och jag har ett avtal. Jag håller mig till det så länge som möjligt. Jag fick samma fråga från hennes svärmor som Osama fick så jag är alls inte okunnig om detta. Men jag vet annat också, sånt som gör att man inte ska publicera det du just har gjort offentligt. Sånt som skadar Sara. Du sparkar på en som ligger och gottar dig åt hennes olycka för att samla egna poäng i din blogg. Är det värt det tycker du? Ska man skada andra människor för egen vinning, tycker du?

Sara är ingen offentlig person som Hillary Clinton eller Fredrik Reinfeldt som ska bevakas. Hon är en privatperson med rätt till integritet. Andra har stulit den för henne tidigare och nu gör du det, Joakim Ramstedt på Tjörn. Du får ursäkta, men jag tycker det är lågt.

Och du har pratat med Osama som gillar dig och inget ont anar. Mia har burit sig åt som skit, helt klart men det är inte hela sanningen. Har det aldrig slagit dig att du kanske förstör precis allt Sara har kvar genom att hänga ut henne så här. Bara för att farmor inte vet var hon finns så kan det finnas andra som gör det. Vi som vill henne väl håller tyst av omtanke och ingenting annat. Men det ska du förstås misstänkliggöra.
"Så Monica Antonsson. Lämna du detta problem till oss i papparörelsen som faktiskt bryr sig om barn, och fortsätt du att sitta på din kammare och skriva hånande och elaka inlägg om människor som försöker hjälpa.
Men lite konstigt är det att du inte känner något ansvar för den situation som Sara befinner sig i? Var hon bara intressant så länge hon kunde generera pengar för dig? På vilket sätt skiljer du dig då från Liza Marklund? Själv har jag aldrig tjänat en spänn på något jag skrivit om henne och är inte heller intresserad av några pengar. När jag vet hur denna stackars flicka har behandlats så får jag fan kramp i hjärtat. Den enda belöning jag önskar är att se henne få hjälp."
 
När det gäller grävandet som du ägnar dig åt så är det bara bra. Det är publiceringen som skadar Sara. Både jag och Lena har pratat med dig om detta och anförtrott dig saker om Sara - mot löfte att du inte skulle publicera. Vi har också berömt dig för din hantering i den första svängens eftersökningar för det var du som först fick kontakt. Både hon, Osama och alla vi andra är väldigt glada för det.  Men varför hänger du ut henne och hennes problem nu? Vad vill du vinna med det?

Jag känner stort ansvar för Sara. Därför publicerar jag inte förrän hon ger klartecken till det eller något annat avgörande inträffar som motiverar det. Hon har aldrig genererat några pengar åt mig. Vinsten för min bok stal förlaget Blue Publishing.

Jag önskar dig lycka till i dina efterforskningar men hennes liv är ingen dans på rosor. Det är tarvligt av dig att hänga ut henne som du gör. Tänk om just det blir dödsstöten för denna plågade kvinna.
Det är ju mig du vill slå på. Ägna dig åt det då och låt henne vara!

Fast helst ser jag att vi glömmer bort varandra igen. Gör bara inga fler dåliga gräv där jag vet bättre.

Tillägg:
Du har skrivit en massa hit och dit om hennes liv i ditt inlägg, Jocke. En del är sant, annat inte. Vad gäller barnen så inser säkert även du att Sara sitter i knäet på Mia som nu har vårdnaden. Det innebär att Sara befinner sig i en gisslansituation. Hon kan varken tala om sitt liv eller orsaka skriverier. Hennes enda väg till barnen går genom Mia för lång tid framöver, kanske för alltid. De är inte bästa vänner. Fler skriverier som de här och du kan vara orsak till att hon förlorar sina barn för gott. Lena och jag bad dig vara försiktig och ligga lågt. Varför gör du inte det?

Tillägg:
"Ur etiska regler för press, radio och tv:
"7. Överväg noga publicitet som kan kränka privatlivets helgd",

33 kommentarer:

  1. Samma desperation som vanligt hos "grävskopan" D. Vem som helst kan med enkel knapptryckning hitta de två mail han triunferande publicerade i sitt "scoop" men det är väl bara han som är intresserad av att oombedd rota i andras affärer.

    SvaraRadera
  2. De två mailen mellan Saras svärmor och Osama, ett från vardera.
    Strunta i Daddy, han använder väl sig bara av sådant för pengars skull, dvs att angripa dig i avsikt att få in fler bidrag till sin blogg. F ö tycks det från visst håll vara fråga om en samordnad attack. Men som Lambetz säger: "Coolast vinner".
    Du avslöjade Liza Marklund och upprättade Osama, ett fåtal andra pickar nu i resterna likt avskrädesgamar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aha, det är kommentarer på facebook.
      Farmor Olsson skrev till mig också, ja vi kallar henne så.
      Och jag pratade med Osama.
      Vad som sedan hände behåller jag för mig själv så länge.

      Radera
  3. Är det någon som alls förstår vad daddy vill med sina skriverier om Sara? Eller vill överhuvudtaget?

    Är det något nytt? Nej inte alls, har man hängt med ett tag och inte har supit/rökt bort sina hjärnceller så har det ibland slunkit in någon information om flickan. Inte minst har man förstått att flickan inte har det bra och inte alls gynnas av skriverier.

    Till synes har läsarna glatt sig med flickan och hennes "återförening" med Osama. Till synes har de flesta förstått "det icke skrivna". Det icke skrivna som tyst har skyddat flickan, som nu är en vuxen kvinna. Inte ytterligare ett barn som behöver en papparättshaveristgrupp i hasorna.

    Hela situationen är fullständigt katastrofal för de inblandade. I åratal har en enda kvinna, en kvinnlig psykopat skadat, sårat och spridit dynga omkring sig som medfört lidande för många. Nu har någon av de andra personlighetsstörda fått för lite uppmärksamhet och krig. Nu ska allt upp till ytan igen. Priset betalar alltid någon annan. Det är smaklöst och äckligt.

    Nej, det finns inget nytt,allt handlar bara om en evig önskan om att "få vara någon" att få synas.

    Heja Monica!

    Damian





    SvaraRadera
    Svar
    1. Heja själv Damian,
      Jag vet ingen som är så utsatt som Sara. Tystnad är hennes enda chans som läget är nu.
      Hon är tacksam för att Mia har tagit hand om barnen. Annars hade de placerts i olika fosterhem. Det är det man ska ha klart för sig. Följaktligen har hon inte råd att riskera att mamma blir förbannad. Då förlorar hon sina barn. Men det skiter papparättsnissarna högaktingsfull i.

      Radera
    2. "I åratal har en enda kvinna, en kvinnlig psykopat " skrev Damian. Fast det handlar väl ändå i första hand om någon som snarare är mytoman. Sedan kan man ju alltid ha en diagnos med åtskilliga beståndsdelar ...

      Radera
    3. Ingen av oss är läkare. Vi kan ana men inte ställa diagnos. Det finns goda sidor i henne också.

      Radera
    4. En psykopat är ALLTID mytoman, en mytoman behöver inte alls vara psykopat.

      Fåtöljdiagnoser är aldrig det ultimata. Ändå kan jag nog påstå att kvinnan i fråga är djupt personlighetsstörd.

      Det är mänskligt att fela. Det är när felen aldrig erkänns, aldrig tas ansvar för eller ber om ursäkt för, gång efter gång som man inser att någon har en personlighetsstörning.

      Det är min kunskap och erfarenhet men ingen absolut sanning.

      Radera
    5. Fåtöljdiagnoser!
      Bra ord. Tack för det!

      Radera
    6. Fåtöljdiagnoser. Hmmm ! Personligen trodde jag att psykiatrikern var mera förknippad med
      soffan där patienten ligger och pratar om sina problem. Men jag kanske har sett alldeles
      för många TVserier av det slaget ...

      Radera
  4. Joakim har inte empati och bryr sig inte om någon annan än sig själv, för den saken kan han gå över lik. Vilken vettig person som helst hade kastat in handduken för länge sedan i alla uppenbara klavertramp, men det gäller inte Joakim. Han traskar vidare och är helt övertygad om att han är jättebra och har jordens jättescoop i näven.Tragiskt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är synd faktiskt.
      Jag säger det igen, han är väldigt begåvad. Synd att han kastar bort det på fel saker.
      Och det var faktiskt han som hittade Sara och såg till att hon fick se filmen om Osama. Det hanterade han väldigt, väldigt bra och det ska han ha (och har flera gånger fått) credit för.
      I dagsläget hjälper man henne bäst genom att hålla tyst.

      Radera
  5. Tror du att det är så hälsosamt för Sara att du går ut på din blogg och skriver att hon och du har ett avtal? Mia hatar väl ingen så mycket som dig?

    Och varför kontaktar inte Sara sin pappa och barnens farmor så dom slipper oroa sig? Varför säger Mia att Sara sitter i fängelse om det inte är sant?

    Några frågor du väl skulle kunna besvara? Men du kanske inte heller vet?

    Att Daddy bryr sig om Sara är väl inte konstigt? Han kan väl identifiera sig med hennes pappa och se sin egen dotter i henne gissar jag. Kritiken mot Daddy på den här bloggen är plump och osaklig och därmed blir den kontraproduktiv.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det vet Mia.
      Men då jag är en ärlig person så är det faktiskt en garanti för henne. Hon vet att jag håller tyst så länge det gynnar Sara. Därav min stängda blogg "Sanningen om Gömda II".
      Jag öppnar den för en mindre skara när det är läge för det. Inte förr. Vad som sedan händer får framtiden utvisa.

      Jag vet inte om Mia håller sig med så primitiva känslor som hat. Sånt spekulerar jag inte i. För mig gäller Saras bästa och det är att hålla tyst. Dina frågor om henne får följaktligen inga svar av mig.

      Jag föstår att Jocke identifierar sig med Osama. Han identifierar sig med alla pappor det är synd om och/eller som tycker synd om sig själva. Trist bara att han tycker sig ha rätt att trampa på Sara som redan är så utnyttjad i en väldigt känslig situation som kan bli direkt ödesdiger för henne.

      Minst hälften av det han har skrivit i inlägget är INTE sant.

      Av omtanke om Sara bör vi alla avsluta den här diskussionen så fort som möjligt.

      Radera
    2. Det du håller på med är ansvarsförskjutning.

      Daddy har ansvar för att den här debatten återigen är aktuell. Vem har bett honom om att dra upp allt igen?

      Monica ska inte svara på frågor på daddys förljugna påståenden. Daddy ska bevisa att det han vräker ur sig är sant.

      Monica besvarar ett fult påhopp på sig själv från daddys sida.

      Att du inte är vidare smart framgår tydligt. Du kritiserar Monica för att hon försynt svarat på daddys påhopp. Samtidigt vill du att hon ska svara på fler frågor runt Sara.

      Dina frågor är obegripliga.

      Hur ska Monica kunna svara på varför Sara inte hör av sig till sina anhöriga?

      Hur ska Monica kunna veta varför Mia påstår att Sara sitter i fängelset? Nu får DU komma ihåg att dödgrävaren endast sökt i Arizona. Det finns väl 49 delstater till att söka i.

      Det är mycket konstigt att Daddy skriver om Sara. Det borde kunna skötas utanför nätet om nu det äkta engagemanget finns. Daddy borde lära sig att inte sätta sina egna intressen först i alla lägen.

      Daddys egenskaper är plumpa och osakliga. Feg är han också, han skyller alla sina tillkortakommanden på andra. Projiceringen är uppenbar för de flesta men tydligen inte för dig. Hela daddy och hans fanklubb är kontraproduktiva, så varför komma hit och försöka fostra andra?

      Damian

      Radera
  6. @ Anonym 09:41
    Det där angår väl inte dig? Håll dig till journalist-wannaben Daddys blogg där snart sagt inget ens kan skrivas om en synål utan att samtidigt vara ett ylande angrepp på Monica - interfolierat av en beskäftig och upprört bräkande fårskock, och säkert en extraslant från huvudsponsorn som nu lär vara på bokmässan, också kämpande för en guldspadenominering för sina avslöjanden. Jisses!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Snacka om mindervärdeskomplex.
      Stackarn...

      Radera
  7. Anonym 09:41 har försökt imponera på populasen genom att använda uttryck som "plump", "osaklig" och "kontraproduktiv". Lite taffliga försök. Några tips om andra bättre ordval för att imponera:

    Fokus, förskjuta fokus (fokus är ett optiskt begrepp och används här alldeles fel men det kvittar), relevans, perspektiv, indikera, pregnans, potential, paritet, konkret, konsekven, adekvat, analogt, skitstövel, kontext, proaktiv, implementera, evidens, bäring, proaktiv, exkludera, hesitera, stroppjävel, per definition, per automatik, per ström, osv osv osv

    Övning ger färdighet! Annars duger vanligt vardagsspråk bättre.

    SvaraRadera
  8. Anonym 11:56, vad betyder för dig vanligt vardagsspråk? Betyder det ordbegränsat eller ordrikt? Vi har en mångfald olika vardagsspråk eller sociolekter om man så vill i Sverige beroende på i vilken vardag man lever.
    I all välmening.
    Björn

    SvaraRadera
  9. Sociolekter! Den var inte dålig! Skall vara med i listan till Anonym 09:41!

    Anonym 11:56

    SvaraRadera
  10. Nå, som gamle finansminister Sträng, en son av folket, sa i ett inlägg, då ironiskt och medvetet användande just sådana poshiga uttryck som han vände sig emot:
    "Man skall inte använda (urprungligen)utländska ord när vi har en inhemsk, adekvat vokabulär disponibel!"
    Vet inte vad hans högermotdebattör svarade. Han kanske var indisponibel (=bakfull).

    Anonym 11:56

    SvaraRadera
  11. Anonym 11:56 Sociolekt är ett svenskt lingvistiskt uttryck för hur olika uppväxtbakgrunder påverkar vårt språkbruk. Inget annat. Strängs språkbruk saknar lingvistisk betydelse men ditt citat var roligt. Hans språkkomplex skapade många roliga ord, det håller jag med om. Indisponibel betyder ordagrant "otillgänglig".
    Björn

    SvaraRadera
  12. Aaahh!!! "Lingvistisk" skall också in i listan till Anonym 09:41... Tack!

    Anonym 11:56

    SvaraRadera
  13. Jaha, på bruket hade vi en disponent som varje måndag plägade vara indisponibel på grund av bakfylla. Detta problem gjorde också att han under sin semester i Anderna hade stora svårigheter att ta sig igenom en indisponibel bergstrakt. Han sadlade senare om och slutade som lingvistisk gymnast.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Även av folk vars utgångspunkt har varit bruksmiljö har man rätt att kräva språkförståelse oavsett språk.
      Björn

      Radera
    2. Bergstrakten var en otillgänglig trakt. Otillgänglig. Svårt att förstå? Och Ling räknas väl som gymnastikens fader?

      Radera
    3. För övrigt är indisponibel ett polysemous-ord som också betyder bakfull, åtminstone i brukstrakter.

      Radera
    4. Undanber mig alla plumpa och osakliga förolämpningar i ert entymologiska resonemang.
      Disponenten

      Radera
  14. Du har inte funderat över din egen roll Monica?
    Du är inte oskyldig till att Sara exponeras. Du har både innan och nu med detta inlägg bidragit till att ljuset faller på Sara.
    Men det är kanske skillnad på person och person.
    Du kastar sten i glashus.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ÄR skillnad. Mellan nu och då.
      Livet förändras och då får man anpassa sig efter det.

      Med detta inlägg vädjar jag till Joakim att lägga ner skriverierna - inte minst för att de till stor del inte är sanna. Särskilt inte hans spekulationer som är av sådan art att hon kan förlora sina barn för gott.
      Någon måste försvara henne, tycker jag. Varför gör inte du det?

      Fast jag håller med dig om glashuset. Detta är en debatt på väldigt hal is.
      Helst borde man inte skriva något alls.

      Radera
  15. Varför envisas Daddylärjungen Anonym 14:02 med att försöka hålla liv i skriverier om Sara med sina illistiga kommentarer här?? Var vänlig håll truten istället. Eller prata om något annat, t ex junkscience PAS!

    SvaraRadera