måndag 16 juli 2012

Oooooh... Vad en liten gumma kan gnooo...

Jag har nu stängt inläggen om händelserna den 9 juli. De går förstås att öppna igen men jag vill helst inte ha sånt i min blogg. Fortsättning följer och att kommentera går alldeles utmärkt här.
Jag kommer att skriva ett nytt inlägg när jag hinner och bör kanske påpeka för dem som inte förstått det att jag därigenom utnyttjar den lagstadgade åsikts-, yttrande- och tryckfrihet som omfattar oss alla.
Ingen har rätt att tysta en annan.
Tills vidare kan jag rekommendera inlägget om massvåldtäkten nedan.


Ny studie:
Kvinnor smartare än män.

Forskare har slagit fast att kvinnor har högre IQ.
De har själva alltid trott det - och nu har tiden gett dem rätt.

Kvinnor är smartare än män.
– De senaste hundra åren har intelligenskvoten för både män och kvinnor stigit, men snabbare för kvinnor, säger professorn James Flynn.
Detta kanske inte kommer som någon större nyhet för hälften av läsarna, men forskarna har nu slagit fast vad många länge misstänkt:
Kvinnor har högre IQ än män.
Läs hela artikeln här!

59 kommentarer:

  1. Ja, det var vettigt gjort Monica. Resten i det här "fallet" 9 juli är ju i huvudsak myndigheternas huvudvärk.
    Och de som inte har några jobb eller skrivuppdrag att sköta kan fortsätta sina entoniga jeremiader och upprepningar om dig (inte om fallet 9 juli) på sitt håll.

    / Alexis

    SvaraRadera
  2. Jag förstår det faktiskt inte. Jag var inte ens inblandad i 9 juli. Jag har bara ägnat mig åt att redovisa händelseförloppet sett från vårt håll. Hade jag inte gjort det så hade fuckens förtalskampanj blommat ut i fritt fall. Nu vet de nyfikna vad som hänt och känner igen karln. Det räcker.
    Folk som sitter spyr anonymt på fb och i daddys blogg är bara tragiska.

    Jag känner inga sympatier för den mannen - såvida inte det där med asperger skulle visa sig vara sant - för i så fall kan man till och med förstå en del av hans skriverier. Och i så fall är det faktiskt synd om honom. Jag ska roa mig med att lista de galenskaper som kan bero på det. Det är mycket tydligt faktiskt.
    Men det kan inte vara min sak att jobba med det. Vi får hoppas att han har anhöriga som ser till att han får hjälp. Och jag ska vara den första att förstå och förlåta, om det skulle visa sig vara så.

    Men där är vi inte nu.
    Jag vill inte se honom och därför inte ha honom i min blogg helt enkelt.
    Jag har annat att göra och viktigare saker att tänka på.

    SvaraRadera
  3. Jag kan tycka att det är lite synd att yakidas supportrar nu får tämligen fritt spelrum.


    "Jag kan inte påminna mig att jag någonsin varit intim med någon man i Sundbyberg."

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Verutschkow,
      Det kan man kanske tycka. Men jag vill inte sänka mig till deras nivå. Varför skulle jag?
      De har inga jobb, de har all tid i världen att skapa och bedriva konflikter. Jag tänker inte delta.

      Radera
    2. "Jag kan inte påminna mig att jag någonsin varit intim med någon man i Sundbyberg."

      Ovanstående var alltså ett citat av DADDY (kul kille). Om man studerar vad han skrivit
      i samband med 09-07 (ej 09-11) är det väl uppenbart att han hatar Monica mer än han
      älskar yakida.

      Radera
    3. Mycket märkligt.
      Månne jag påverkar hans inkomster på ett negativt sätt?
      Tur i vilket fall som helst att jag inte läser hans alster.

      Radera
    4. Jag kan inte undgå att vidarebefordra vad DADDY också skrev några dagar
      senare om dig, Monica : "Jag skulle inte ens pissa på kärringen om hon brann."

      DADDY är ju inne på musik och den gamla Smithslåten "This charming man" är
      nästan det första jag kommer att tänka på i sammanhanget.

      Ändå blir jag förvånad över alla dessa starka känslor. Själv skulle jag
      inte lyckas med att hata någon ens om jag försökte. Men som brottsoffer
      har man starka känslor gentemot förövaren initialt. Sedan går det över
      och klarsynen sätter in.

      Radera
    5. Alltså,
      Jag är rätt tacksam för det.
      Jag brinner nämligen jämt.
      Och skulle pappsen börja pissa på mig så blev han av med hela slamsan. Den saken är klar och det vill han säkert inte. Cut off bara! Tjong bang bong!

      Jag kommenterade förresten just den meningen i ett av de nu stängda inläggen.
      Hur blir man så hatisk av inbillade oförrätter? Det är märkligt.
      Det är antingen fuckens ord eller så var pappsen påtänd.
      Ja, det har jag hört av en initierad källa att sånt pågår i stugan på Tjörn.
      Fråga inte mig.
      Men ingen normalt funtad eller nykter person kläcker ur sig något liknande.

      Någon lade in hela inlägget till mig för att jag inte skulle kunna undgå det. Syftet var att såra mig och göra mig ledsen.
      Konstig drift, tycker jag. Säger allt om avsändaren.

      Att pappsen hyser sånt i sin blogg säger vem han är. Varför ägnar han sig inte åt något hans barn kan vara stolta över, skriva musik eller gör snygga hemsidor till exempel. Han är ju begåvad. Den där hiten som köptes upp av hollywood har uppenbarligen inte hjälpt. Han är lika skruvad som förut. Trist. Det var säkert bara blårök förresten.

      Jag köper den där teorin om att det rör sig om ett ADHD-gäng med stänk av Asperger. Men "Se upp" betyder att man ska akta sig och inte att man ska titta upp. Och "Lägg ner" betyder att man ska sluta och inte att man ska lägga sig ner. Intressant och avslöjande faktiskt. Jag ska återkomma till det.

      Jag instämmer i din förvåning över dessa starka "känslor". Normalt folk sysslar inte med hat. Det är sjukt. Om de har några vänner kvar så ser de till att de får vård.

      Radera
    6. Jag skulle förresten inte pissa på honom heller.
      Jag är civiliserad och har toalett.

      Radera
    7. Apropå vad DADDY gör och inte gör : I något inlägg för ett tag sedan förespråkade han närmast en legalisering av narkotika, dock kanske inte all sådan. Samtidigt har han på
      en av sina skivor en låt med en viss spritsort i titeln. Kanske inte helt konsekvent.
      Men möjligen vore det ide att försöka sälja in just den låten till producenten av
      drycken. Pengar kan ju behövas.

      Annars har ju egentligen jag och DADDY en hel del gemensamma, eller kanske snarare
      parallella erfarenheter. Men han har dragit en del märkliga slutsatser och hamnat i
      tvivelaktigt sällskap. Själv står jag, som du vet, på din sida. Och enligt yakida
      har vi ju ett förhållande så inte skulle jag kunna inta någon annan position.

      Radera
    8. Det tackar jag för.
      Och du är ju stor och stark så...
      Kommer han förbi här så kan han du väl ge honom en tjottablängare som han aldrig glömmer.

      Tequila Sunrise är väl tyvärr receptet på en drink och inget varumärke. Hade det funnits en procucent så hade väl pappsen snarare åkt dit för varumärkesintrång.

      Radera
    9. Nej Monica, det handlar faktiskt inte om Tequila Sunrise utan om Jack Daniels. Jag trodde att du i likhet med mig ägde minst 1 CD av Daddy. Du får nog lyssna lite
      bättre !

      Och tyvärr skrämmer jag ingen alls, speciellt inte med min uppsyn. Däremot tyckte
      jag nästan DADDY kändes smått skrämmande i solglasögon. Själv är jag tyvärr (?)
      aggressionshämmad, så till den milda grad av en kvinna på 1.50 för ett antal år
      sedan skrämde livet ur mig. Fast hon var ju psykopat ...

      Radera
    10. Hm...
      Tur att jag har andra män i huset då... :-)
      För när det kommer till tjottablängare så är jag inget vidare själv. Man får ta till annat som snubbeltråd, bananskal och ärtrör. Sen får man ringa 112. Polisen kommer om fyra timmar.

      Jag har en skiva med pappsen. Jag köpte den för att jag tyckte synd om karln men har aldrig lyssnat på den. Det var välgörenhet helt enkelt.

      Jack Daniels är whisky väl?
      Ja, då kan det gå faktiskt. Och alla födkrokar är bra så länge vi slipper vara med och betala - underhållet till barnen till exempel.

      Radera
    11. Fast jag har knogjärn och handväska med blyklump kom jag på.
      Dem har jag plockat fram ur revyförrådet nu.
      Jäklar i min lilla låda...

      Och om du John Johansson inte förstår att jag bara skojar så berättar jag det här.
      Fast man kan aldrig veta riktigt säkert förstås.

      Radera
    12. Daddys liberala narkotika syn gör inte att det är därför är lagligt att bruka eller inneha
      Har nämnts innan att han både brukar OCH gett Madde hasch

      Radera
    13. Någon skrev härom dagen att hon skrev hemskare kommentarer än pappsen har ballar till. Ja, jag vet ju inte. Jag bara kopierar och sparar.
      Men det berodde kanske på rökat då?
      Min uppfattning om henne är att hon är en snäll och trevlig tjej.
      Fast man undrar ju vad hon ser i pappsen.
      Ja, man undrar vad alla töserna ser i honom.
      Men de har ju en särskilt utvecklad förmåga en del att samla de mest yra hönsen kring sig. Tänk bara på Hans Schenke! Hur f-n är det möjligt, undrar jag.

      Radera
    14. Lika barn leka bäst sägs det
      Så snäll... tja med skruvmejsel hugga folk i ryggen inför barn är inte snällt

      Radera
    15. ... Jag förstod inte först.
      Men nu minns jag...
      Hej på dej!

      Radera
    16. Verutschkow 17 juli 2012 15:56

      Ögonen är själens spegel.
      Daddy skyddar dig genom solglasögonen, du ska inte se djävulens ögon!!

      Radera
    17. Normalt hade jag inte släppt in den där kommentaren men jag tycker kanske inte att jag har någon anledning att bespara honom den.
      Det enda positiva med hans blogg är att all tid, kraft och energi han lägger på att leta efter Henrik J och hata alla som inte enögt håller rmed honom faktiskt ger mor och dotter motsvarande andrum. Han missar hela matchen och fattar det inte ens. Det är en tröst mitt i eländet.

      Radera
    18. Kommentaren ger frisedel till rättspsyk, direkt utan att passera gå, tycker jag...

      De missar inte enbart sin egen match, utan varenda match.
      Mansbranschen (eller ska en kalla dem stolle-branschen) härjar vidare medan omgivningen tar avstånd från dem och deras metoder...

      /Utred rättsväsendet NU

      Radera
    19. När djävulens ögen har setts vill man INTE vara i närheten inte på något sätt.
      Rädda sig den som kan!
      Djävulsdyrkan förekommer i sekter, den Daddy har avgudas satan själv, dödsänglarna.runt honom är zombie, styrda av Daddy.
      Riktigt otäckt då insikten infaller.

      Radera
    20. Haha, Krigshärens sektmedlemmar med Madde i spetsen försvarar sektledare på andra sidan vallgraven.

      Radera
  4. Inte inblandad, Monica? Hade det inte varit för dej så hade väl inte JJ försökt ta sig in hos Lena?
    Nu är det Lena han är ute efter, tycker du det är ok, eller?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej. Jag var inte inblandad i händelsen den 9 juli.
      Och det är inte okej om John Johansson, som du skriver, är ute efter Lena.

      Om du sitter inne med någon slags information, om att John Johansson tänker skada Lena eller bryta sig in i hennes hus på grund av att hans sjukliga hat mot mig, så tycker jag att du omgående ska anmäla det till polisen. Likaså om han har tänkt skada kungen, skjuta kråkor i Sundbyberg eller spränga buss 54 i luften. Det är din samhälleliga plikt.
      I så fall har vi att göra med en riktig galning som samhället ska skyddas ifrån.
      I så fall bör även Säpo kopplas in på nytt.

      John Johansson har inga skäl för sina utfall mot vare sig mig eller Lena.
      Det han och Ann Magnusson tjatar om är en vanföreställning signerad John Johansson själv.
      En vanföreställning.

      Den kan jag inte göra något åt. Ingen annan heller. Vanföreställningar behandlas medicinskt eller terapeutiskt. Hans gärningar däremot behandlas juridiskt och polisiärt.
      Du sprider en irrlära, Anonym. Tycker du det är ok eller?

      Radera
    2. För att Lena inte ska behöva sväva i livsfara på grund av mig så har vi kommit överens om att bryta kontakten.

      Radera
    3. Hur tänker du nu?
      När blev Monica ansvarig för John Johanssons handlingar?
      Trodde att han var vuxen och myndig men på det du säger verkar han vara omyndigförklarad. Är Monica utsedd till hans förvaltare?

      Tycker jag

      Radera
    4. Det finns dom på en annan blogg som tycker att du har övergivit Lena nu. Vad tycker du?

      Radera
    5. Vi lever under dödshot från JJ och hans medlöpare.
      Lena har fått besked om att JJ kommer att ta henne först för att jag ska få skulden.
      Hur hon mår sedan han trängde sig in på hennes tomt kan ni inte ens ana.
      Hon törs inte gå ut med hunden utan sällskap av granne.
      Jag går för övrigt inte heller ut längre. Vi är fångna i våra hem hotade av en galning som förtalar och förföljer oss - uppbackade av en skock skrikande hyenor hos Moddy.
      Om vi genom att bryta kontakten kan göra Lenas utsatta situation något bättre så finns det ingen anledning att inte göra det.
      Det är för övrigt på hennes förslag.
      Jag har inte övergett Lena och kommer aldrig att göra det.
      Jag finns här om och när hon behöver mig.
      Det är ingen tvekan om det.

      Radera
    6. Någon nämnde buss 54. Jag kan upplysa om att den sedan länge ersatts av blåa busslinje 4. De människor som därmed blev av med sin sluthållplats vid Vintertullen var inte glada och protesterade på allehanda märkliga sätt. Bl a tyckte man att buss 55 skulle lägga om sin sträckning för den var det väl ingen som åkte med. Och dessutom kom den väl inte fram för alla felparkerade bilar så det var väl ingen som helst nytta med den ...

      Radera
    7. Om inte jag hade skrivit boken och startat bloggen 2008 så hade inte Lena engagerat sig.
      Om inte jag hade misshagat den allsmäktige i höghuset i Sundbyberg med mina åsikter så hade Lena inte behövt ta ställning.
      John Johanssons avsikt har hela tiden varit att isolera, försvaga och tillintetgöra mig. Det har inte lyckats och det får alltså Lena betala priset för.

      Jag tar emellertid inte på mig skulden för det.
      John Johanssons verksamhet är brottslig och ingenting annat.
      Kan det gagna Lena tycker jag det är bra med bruten kontakt.
      Vi behöver det dessutom.
      Ingen ska behöva leva med sådan terror som John Johansson orsakar oss.
      Kan en drabbad skonas så är det bra.

      Radera
    8. Kommentaren från Anonym 16 juli kl 11:25 borde in till polisen snarast.

      Det är ju ett erkännande av att han är "ute efter" er samt att han "försökt ta sig in hos Lena".

      /Utred rättsväsendet NU

      Radera
    9. Förlåt en fråga men kan inte den där Lena tänka lite själv? Det var väl hon som kallade honom peddo. Det skriver han i alla fall.

      Radera
    10. Men han skrev själv att det betydde noshörning...
      Någon måtta får det vara på beskyllningarna.

      Radera
    11. Du tycker inte att du ger dig själv lite för stor betydelse när du påstår att Lenas situation blir bättre om ni inte har kontakt? Hon har ju härjat en hel del hos daddy och andra på egen hand.

      Radera
    12. Det är inte min teori. Den stämmer inte ens. Men varje åtgärd som kan underlätta för Lena är värd att ta.

      Radera
  5. Ett råd:
    Ta inte in kommentarer som Anonym 11:25 eller från de andra fjantarna från en viss blogg där man desperat försöker göra dig skyldig till allting utom möjligen WWII.
    Låt dem gulla i sin konsensusbubbla men släpp inte in dem här.
    Vi vettiga läsare är trötta på dem!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tog in den för att jag vet vem avsändaren är.
      Det var orsaken.
      Lena måste emellertid få lugn och ro nu.
      Jag önskar henne lycka till.

      Radera
    2. Varför får jag inte skulden för WWII förresten?
      Orättvist!
      Tsunamin var väl mitt fel åtminstone?!
      Och 30-åriga kriget?

      Radera
    3. F-n vet om det inte var jag som paketerade om köttfärsen med falska datum på ICA också.
      Attans!

      Radera
    4. Jag tror att det var du som stal min farmors rullator när hon var på teater senast. Hon hade lämnat den i entrén.

      Radera
    5. Där ser du!
      Det var väl en av dem jag körde till Ryssland då.
      Eller som vi hade i revyn.
      Registreringsnummer?

      Radera
    6. Enligt antifeministerna är kvinnor skyldiga till ALLT ont i världen.

      Är det en man som begått ett brott eller utövat våld mot en kvinna så är det mannens fd kvinnas eller mannens mammas fel...
      Ingen skugga faller på mannen i fråga eller mannens handlingar. Det är alltid en kvinnas fel och ansvar.
      För att inte tala om alla dessa "olyckliga" "stackars" "utsatta" män i mansbranschens med de "besvärliga" "falska" och "onda" mammorna till deras barn (som dessutom "ljuger" om våld och sexuella övergrepp och som "manipulerats till lögnerna" av mammorna)...

      Så du som kvinna borde åtminstone känna dig lite medskyldig till allt ont i världen.

      Lite självinsikt tack ;)

      Ni kan inte bara ta upp de mindre allvarliga "brotten" som köttfärs, rullatorer etc.
      Men ni är helt rätt ute som alltid skuldbelägger och misstror kvinnor även för de mindre allvarliga "brotten" ;)
      Hahahhaha

      /Utred rättsväsendet NU

      Radera
  6. "Forskare har slagit fast att kvinnor har högre IQ.
    De har själva alltid trott det - och nu har tiden gett dem rätt."

    Nu är du orättvis mot kvinnorna Monica. Så dumma att de alltid trott att de har högre IQ än män kan de inte vara när mätningar visar att det i år är första gången på 100 år de fått högre snitt-IQ än män.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, du ser.
      Tur att det inte är min artikel utan en kvällstidning.
      Man kan för övrigt inte jämföra kön på det där viset. Det är bara dumt.
      Var och en har sina för- och nackdelar oavsett kön.

      Radera
    2. Att jämföra IQ och särskilt snitt-IQ är dumt i alla lägen. IQ visar i stort sett vanan och färdigheten i att leva i ett högteknologiskt samhälle. För hundra år sedan låg snitt-IQ på det vi nu betraktar som idiotnivå och inte tror jag människor var så mycket dummare på den tiden. De som idag lever i jordbruksamhällen är heller inte dummare än andra om så deras IQ är lägre.

      Radera
  7. Jag glömde förresten en polisanmälan jag gjort i går när jag räknade upp dem.
    Jag tror att det är 4 mot JJ och en angående det falska mordhotet på Ingrid Carlqvists blogg. Men jag har anmält Daddy en gång också. Det gick till datainspektionen utan åtgärd. För ordningens skull bara.

    SvaraRadera
  8. Åh så tokigt det kan bli.
    Jag skulle skriva om X att han omskolade sig från klarinettist till saxofonist. Så höll jag på ändra formuleringarna fram och tillbaka och plötsligt stod det att han skolade om sig till saxofon.
    Ha ha ha...
    Så tokigt det kan bli.

    SvaraRadera
    Svar
    1. MEGAFON kanske man kan bli ...

      Radera
  9. Jag tror att fler och fler får upp ögonen för mansbranschen och deras kvinnofientliga agenda...

    Kvinnor som är utsatta för mansbranschen bör tänka på hög säkerhet och att alltid dokumentera, anmäla samt sprida information i nätverk och till omgivningen om vad som händer. Samt att alltid förvara allt av intresse oåtkomligt för de som hackar e-post, bloggar, gör "studiebesök i hemmen" etc ;)

    Bra artikel av Ann Isaksson:
    http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/tvinga-inte-barn-att-traffa-en-valdsam-pappa_7346926.svd#article-comments

    Som sagt tidigare, mansbranschen är kartlagd av Feministiskt Perspektiv:
    http://feministisktperspektiv.se/2012/01/13/antifeminism-liten-krets-koordinerade-drev/

    En kan tycka att det sedan länge borde ha varit polisens uppgift att kartlägga mansbranschen i syfte att skydda kvinnor och barn i en demokrati och rättsstat (som Sverige ändå utger sig för att vara i teorin dvs på pappret)...

    Monica, kan du inte uppmana alla dina vettiga läsare att prenumerera på Feministiskt Perspektiv för att de ska kunna fortsätta arbeta för kvinnors och barns rättigheter?:

    http://feministisktperspektiv.se/konton/prenumerera/

    /Utred rättsväsendet NU

    SvaraRadera
    Svar
    1. Självklart.
      Man kan ju rösta på bondeförbundet för det och ändå läsa såväl Miljöaktuellt som husvagnsnytt.
      Du har redan gjort det själv.
      Bra jobbat!

      Radera
  10. Först avråder D från att "psykologiska" utlåtanden om MA, sedan tar han in ett långt sådant från sin "litteräre" idol Sensation. Denne borde ha lärt regeln "less is more"; dvs inte ha dränkt och skymt bort sitt budskap (jag hatar MA) i en översvämmad flod av ordbajsande fyllt av märkliga "medans", "egotfixerad" och upprepade av infinitivform istället för avsedd presens, t ex "hon ta" istället för "hon tar" osv, osv.
    Kan Sensation vara Fjucken Aspenberger?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så är det.
      Mycket har utkristallierat sig de senaste dagarna. Bakom alla de där illvilliga nicksen står John Johansson f Rogberg alias Yakida.
      Personligen är jag glad över att han spyr där och inte här. Det luktar så illa nämligen. Men han måste ju få avreagera sig stackarn så det är bra att han har en spottkopp.

      Radera
    2. Jag tycker för övrigt att det är rätt fjantigt av vuxna (?) män att sitta och spy över en gammal farmor bara för att de inte gillar hennes åsikter. Och de ska vara farsor! Förebilder. Stackars barn...

      Radera
    3. Vuxna män?
      Nej, de är VUXENBEBISAR.

      De är barnens pappor men inga föräldrar, som jag brukar säga.
      En lämplig och ansvarstagande förälder beter sig inte som dessa män.
      Därför ska de inte ha umgänge, vårdnad eller boende. Oavsett hur mkt de skriker, skränar och gormar...

      De bryr sig inte om sina barn, de har helt andra intressen och agendor sedan kvinnorna fick nog och flyttade ifrån dem.

      /Utred rättsväsendet NU

      Radera
    4. Det var nog en väldigt bra analys det där.
      Och om sanningen ska fram så är de väldigt ointressanta.
      Låt dem hålla på i sin sandlåda.
      Vem bryr sig?
      Samhället rullar på med en helt annan verklighet.

      Radera
  11. Aha! Ja, money walks som man säger.

    SvaraRadera
  12. Man brukar säga Bullshit walks but money talks. Här är det ändrat till Yakidabullshitmoney walks but MA talks.

    SvaraRadera