onsdagen den 11:e juli 2012

De försvarade sin familj och sitt hem mot en inkräktare som länge deklarerat att han vill se oss döda och våra hus sprängda i luften. I

Vad hände egentligen, undrar en anonym kommentator:

Så här såg John Johansson ut när allt var över.
Hade han haft allvarliga invärtes skador som han nu
påstår så hade han rimligtvis hämtats med ambulans.
Ja, vad hände?
Jag var inte där så jag vet inte riktigt. Lena ringde och jag kom med taxi när allt var över. Jag trodde så klart att hon skojade när hon sa att Heffa hade ertappat John Johansson i deras trädgård.

John Johansson har som ni vet förföljt och förtalat oss på alla möjliga sätt natt och dag sedan januari 2011. Han har trakasserat oss något grönjävligt, utgjort ett hot mot oss och våra familjer i en aldrig sinande flod av galna, lögnaktiga och rakt igenom falska skriverier. På Yakida kan man verkligen tala om rök utan eld. Till och med JK skriver i sitt senaste beslut att ingen normal människa kan tro på vad han skriver.

Den 9 juli parkerade John Johansson sin röda Volvo 850 på en granngård och trängde sig in på familjens tomt i syfte att… Ja, vad? Finns det någon som helst anledning att inte tro att han hade för avsikt att skada Lena? Dessvärre inte.

Lenas man råkade få syn på John Johansson när han stod och fotograferade in genom i deras fönster. Han föste bort John Johansson från tomten varpå han, såvitt jag förstår, ramlade i asfalten och ljudligt skrikande hamnade i grannens häck.

Lena var turligt nog inte hemma. Hon hade tid hos en psykiatriker som lovat analysera John Johanssons skriverier. Där befann hon sig när hennes man ringde henne och berättade att han ertappat John Johansson i deras hem.


Läkaren hade just konstaterat att skribenten Yakida uppenbarligen lider av paranoida vanföreställningar och är mycket farlig,
Det berättade hon senare för polisen i min närvaro.
John Johansson blev förhörd på plats i ett par timmar innan han
skjutsades till sjukhus för undersökning.
När jag kom satt John Johansson och pratade med polisen – som båda parter hade tillkallat. Polisen hade tryckt ner honom i gräset för att han helt enkelt var våldsam, sas det. Jag såg inga skador på honom och tog heller ingen bild (fast det säkert såg så ut). Bilderna här är Lenas.

John Johansson tog däremot en bild på mig så nu får man väl lida för sin viktökning, antar jag. Ja, han plåtade Lena och allt möjligt annat också. Mer skadad än så var han alltså inte. Hade han haft invärtes skador så hade han rimligtvis hämtats med ambulans.


Polisen tog efter några timmar John Johansson till sjukhus för undersökning (läs: dokumentation) varpå han släpptes. Han hade då inga besvär med att hämta sin gömda bil.

Han är alltså inte inlagd. Åtminstone inte för några fysiska skador. Dessas omfattning vet vi ingenting om. Men det blir rättegång om den här händelsen så vi lär nog bli varse den saken vad det lider. Det finns ingen anledning att spekulera i det. Särskilt som vi alla vet hur John Johansson vantolkar verkligheten.

Det som faktiskt hände var att Lenas man och son försvarade henne och deras gemensamma hem mot en angripare som vi vet vill se oss döda. Det skriver han själv i sitt sjuka manifest ställt till min son. Han har plågat och trakasserat oss väldigt länge nu. Lenas man och son förhördes på polisstationen och släpptes. De fördes inte bort i några handbojor, som Daddy försöker göra gällande, och de är inte häktade. Bilden hos Daddy är falsk.

- Ni har kallat mig pedofil, sa John Johansson flera gånger.
Det är inte sant. Ingen av oss har någonsin kallat John Johansson pedofil.
När Lena frågade honom varför han trängt sig in i deras hem sa han:
- Jag ska bevisa att jag inte är pedofil.
Vad gör man? Det går liksom inte in i huvudet på honom att ingen har kallat honom pedofil. Sak samma med Ann Magnusson. Han har däremot kallat oss det. Men då betydde pedofil plötsligt noshörning, fick han till det. Som tur är finns det folk som har studerat detta ingående och vet hur det ligger till.

Nu skriver John Johansson att han hade ett ärende i Lenas hem. Hur kan man någonsin ha ett ärende i en annan människas hem utan dennas vetskap?
Han skulle "hämta information" för förberedelser inför en rättegång mot mig, påstår han vidare.
Någon sådan rättegång känner jag inte till. Han har uppenbarligen glömt den lilla detaljen att jag antingen måste stämmas eller åtalas först. Han har alltså inget case.
Och man undrar ju stillsamt vad för slags information mot mig han skulle kunna skaffa sig i Lenas bostad. Hade det inte varit bättre att ringa på hos mig och efterfråga eventuellt material?

John Johansson har emellertid varit här också! Flera gånger. Ofta.
Det är bara det att jag har täppt till all insyn mot gatan. Följaktligen har jag sluppit se honom. Det visar sig emellertid vid prat med grannar att han stryker omkring våra hem mest varje dag eller i varje fall ofta. Hur friskt är det?

På Yakida ligger nya bilder av mitt hus tagna från alla möjliga håll. I texten undrar han vad som sker bakom min neddragna persienn och spekulerar kring mina ”krukplantor”. Som om han hade med det att göra. Vill han veta vad som händer bakom persiennen kan han väl bara slå en signal och fråga, tycker man. Och ”krukplantorna” har jag mest inne på tomten så här i min lilla trädgård har han förstås också varit. Och har han inte det så kan han kolla i trädgårdsbloggen hur här ser ut. Så att han slipper riskera mera stryk. Om han är rädd, menar jag. Annars kan han bara knacka på så får han plåta bäst han vill.

Varför smyger en människa omkring på folks tomter, rycker i ytterdörrar och fotograferar in i deras hem? Varför drabbas vi av dataintrång? Varför knäpper det i våra telefoner? Varför är vi utsatta för århundradets värsta förtalskampanj? Samlar John Johansson bevis på att jag städar dåligt, så förstår jag. Men det gäller sannerligen inte Lena. Vill han se när vi byter kläder eller vill han kolla vilket kaffe vi använder?

Skulle inte tro det.
John Johansson gör vad han kan för att skrämma oss. Han vill visa att han finns här vare sig vi vill eller inte. Han vill visa att hans hotelser mot våra familjer och våra hem med lätthet kan sättas i verket när som helst. Så sjukt är det faktiskt. Han vill se oss döda. Det är med andra ord vi som lever i skräck bak neddragna persienner. Efter ett och ett halvt års förföljelser dygnet runt mår vi alla väldigt dåligt. Jag väntar mig varje dag att katten ska ligga död på min trappa eller att Ann Magnusson ska stå här beväpnad och förblindad av hat. Hon ska ju offra sig, skriver hon. För att sedan bli väl omhändertagen av Gud i himlen. Någon som vill byta med oss? Säg bara till!
Därför är det skönt att det ska bli rättegång.
Nu får vi äntligen upp all skit som John Johansson mfl har ställt till med. Vi ser fram emot det och beklagar att Lenas man och son blev så pressade att det blev så här. John Johansson hade ingenting hemma hos Lena att göra. Han får faktiskt skylla sig själv. Det skulle inte förvåna mig om han faktiskt ville provocera fram något av detta slag och att han nu njuter av situationen. Det gör inte Lenas man och son, kan jag berätta.

John Johansson är anmäld för såväl ofredande som hemfridsbrott.
Det glömde han visst att berätta.
Och mer lär det bli.
Så han ska kanske inte ta alltför stora ord i sin mun.
Polisen uttrycker en förhoppning om att han efter detta ska ha fått sig en näsbränna så kraftig att han nu ska lämna oss i fred. Den förhoppningen har inte vi. Vi vet att vi har att göra med en person som behöver vård.

En person i hans närhet skrev följande till mig härom dagen:
Som du kanske vet så har Luftfartsverket (Svedavia) gjort sig av med John. De blev tvunga att köpa ut honom med lön under två år. För något halvår sedan blev han hemförlovad utan arbetsuppgifter och facket inkopplat. Han var sedan på en psykolog/arbetsundersökning där det visade att han var olämplig för arbetet han gjort tidigare. Detta genom att han inte klarade stress och ej heller klarade att räkna matematiskt - vilket är en förutsättning för arbetet...m.m. Han är således arbetslös nu, går på puben, dricker och ser allmänt ut som en lodis. Hans sambo - ryskan Natacha är på väg att lämna honom och han ligger i ständiga konflikter med sitt ex som han har barn med.
Sonen är dömd kriminell knarkare och ställer till sattyg hela tiden...
Personligen anser jag att John är psykiskt instabil och skulle behöva professionell hjälp. Han handlar helt enkelt inte rationellt längre.

Så vad ska man tro?!
Han skickade en falsk faktura på 60 000:- till mig i förra veckan. Jag bestred den. Det polisanmälde han som ett hot mot hans minderårige son på 17 vårar.
Konflikter är hans livsluft. Han älskar bråk. Och han ger sig aldrig. Så vad gör man?


Ni som tjattrar hos Daddy kanske kan tala om det för oss hur man ska skydda sig mot människor som John Johansson och Ann Magnusson.
Hur skulle du själv reagera om en uppenbart ondsint person som du vet vill se dig död trängde sig in i ditt hem?
Att tystna, tvingas flytta, byta identitet och fly är ingen lösning.
Som svenska samhällsmedborgare har vi rätt att få leva våra liv i fred för John Johansson och hans alierade.


Tillägg 1 (12 juli)
Det kom under gårdagen en (1) enda avvikande kommentar till detta inlägg. Signaturen Tobbe (ni förstår vem) skriver:
"Detta kommentarsfält visar med stor tydlighet varför feminister inte hör hemma i det svenska rättssystemet. 
Man får bilden av en lynchmobb med facklor och högafflar och ett rep.
Rätt otäckt att en guldspadenominerad journalist tycks sympatisera med en pöbel av detta slag."

Tre meningar.
Om vi analyserar dem, vad säger de oss då? Detta är min analys.
Detta kommentarsfält visar med stor tydlighet varför feminister inte hör hemma i det svenska rättssystemet.
  • Alla som inte sympatiserar med John Johansson är feminister.
  • Feminister är det fullt tillåtet att trakassera och skada hur mycket som helst.
  • Feminister hör inte hemma i det svenska rättssystemet. Det innebär iJohn Johanssons värld att de - vi - bör utrotas.
  • Man får bilden av en lynchmobb med facklor och högafflar och ett rep.
  • De som alltså inte sympatiserar med John Johansson är en lynchmobb.
  • Han känner sig hotad. 
Rätt otäckt att en guldspadenominerad journalist tycks sympatisera med en pöbel av detta slag.
  • Det är mitt fel alltsammans.
  • Att jag varit guldspadenominerad ska skämma ut mig särskilt mycket. 
  • De som inte sympatiserar med John Johansson är en pöbel som enligt föregående inte har något berättigande och följaktligen ska bort. 

Tillägg 2 (12 juli)

Vi tror, med ledning av vad John Johansson själv skrivit och sagt i sammanhanget, att han var ute efter att få tag i den där gamla omtalade beställarlistan som han är så fixerad vid.

Jag har ju berättat att jag eldade upp min utskrift i grillen och att jag därefter låste in en cd med filerna i ett bankfack som för övrigt inte ens tillhör mig.
Men vi har aldrig berättat att även Lena gjorde sig av med sin utskrift. Vem vill ha en sådan i sin bostad?

John Johansson kan därför ha trott att den lista han så hett trånat efter i över ett år fanns i Lenas bostad.

Vi tror därför att han med intrånget i Lenas hem tänkte tillskansa sig denna. Något annat "bevismaterial" kan faktiskt inte komma i fråga här.
Frågan är alltså
- om han tänkte hota Lena att plocka fram den,
- om han hade väntat tills hon åkt hemifrån och tänkte bryta sig in eller
- om han tänkte hugga ner henne och söka igenom huset själv.
Vad för föremål förutom kamera som han hade på sig och som polisen beslagtog vet vi inte.


För vår säkerhets skull vill jag därför förmedla följande:
- CD:n ligger fortfarande i bankfack.
- John Johansson får den sedan vi träffats hos polisen, gått igenom hans förtalsblaska och de bevis han påstår sig ha samt grunderna för alla hans falska påståenden. Och naturligtvis också rättat till desamma. Inte förr. Det vet han sedan länge.
Namnet på avsändaren lämnar vi till polisen för eventuell kontroll men inte till JJ. Man kan inte utsätta folk för en vildsint stalker.


Detta är enda sättet du kan få listan på, John Johansson.
Varför tar du inte chansen?
Den är ju så gott som din!

Listan har tillsänts oss av en allmänt trovärdig person som uppgav att det är en lista över folk som beställde ut barnporrmaterial från en domstol i samband med en rättegång. JJ:s namn finns på listan men vi har hela tiden förklarat följande:
- Vi vet ingenting om listans äkthet.
- Det är inte en lista över pedofiler.
Vi har följaktligen heller aldrig kallat vare sig JJ eller någon annan för pedofil.
Den som påstår det MÅSTE bevisa det medelst skärmdumpar och dyligt.
Sådana finns inte.

Vi tror inte ens att du är pedofil, John Johansson!
Vi har aldrig trott det.
Och vi har aldrig sagt det heller.
Den ende som kallat någon pedofil är du. Oss faktiskt.
Lägg av med tramset och möt oss hos polisen så vi får den här saken ur världen!


Tillägg 3 (13 juli)

Senaste rättsfallen

2012-07-13 16:17:42

Man som hängt ut kvinnlig journalist på nätet nekas tillgång till anmälningar mot honom

En man begärde ut handlingar rörande anmälningar om förtal som riktats mot honom. Handlingarna var sekretessbelagda på grund av uppgifter om enskildas personliga förhållanden. Mannen hade på en hemsida som han ansvarade för hängt ut en kvinnlig journalist som enligt honom i sin tur trakasserat och hängt ut oskyldiga som pedofiler och för detta hade han anmälts för förtal. JK anser att det med hänsyn till innehållet i anmälningarna mot mannen, samt innehållet på hans webbplats, finns anledning att anta att anmälarna kan komma att lida allvarliga men om uppgifterna lämnas ut till mannen. Mot denna bakgrund avslås hans begäran att få ut de begärda handlingarna.
http://www.lexnova.se/

Jag hoppas innerligt att John Johansson anmäler/stämmer oss/mig för de anklagelser han i detta sammanhang tydligen slungat ur sig. Han kommer att få stora problem med bevisningen. Påståendet är falskt. Att han sprider denna falska uppgift - vilket vi tidigare inte känt till - innebär att han gör sig skyldig till falsk tillvitelse. Det kommer vi att begära juridisk prövning av.


Anonym

Han hade fått svar den 25/6 att allt utom tjänsteanteckningarna var sekretessbelagda därefter har han inkommit med en ny begäran om att få ta del av samtliga handlingar.
Beslutet kan överklagas till kammarrätten, tveksamt om en överklagan ändrar det beslutet speciellt efter den senaste händelsen!
John Johansson har tidigare begärt att få del av samtliga handlingar i Justitiekanslerns ärenden med dnr och . Därvid har han genom en skrivelse den 25 juni 2012 upplysts om att uppgifterna i alla
handlingar utom en tjänsteanteckning som han redan har fått del av omfattas av sekretess enligt 35 kap. 1 och 2 §§ offentlighets- och sekretesslagen (2009:400).
John Johansson har nu återkommit med en ny begäran om att få ta del av samtliga handlingar i de nämnda ärendena.

John Johansson har anmälts för bl.a. förtal och Justitiekanslern har i ett beslut den 20 juni 2012 i ärendena med dnr 3113-12-31 och 3474-12-31 konstaterat att det finns anledning att anta att förtalsbrott i och för sig har begåtts, men att det i nuläget inte finns tillräckliga skäl att ingripa med
allmänt åtal.
De handlingar som John Johansson har efterfrågat innehåller sådana uppgifter om enskildas personliga förhållanden som omfattas av sekretess enligt 35 kap. 1 § offentlighets- och sekretesslagen.

186 kommentarer:

  1. Fy fan, vilket sjukt jävla as! Varför kan ingen ta in honom för vård? Uppenbarligen så är han i behov att det!
    Stackars Lena och hennes familj! Dom måste ha det fruktansvärt jobbigt!
    Mina tankar går till er och hoppas att han försvinner ur era liv.

    SvaraRadera
  2. Jag är helt chockad över hur en del sväljer vad som helst utan minsta kritik. Att som daddy lägga ut en sådan sak och ytterligare skit, och sen tramsa på om "enligt uppgift" som den sämsta sortens brittiska kvällstidning. Det är banne mig inte klokt! Så sanslöst aningslöst, vad är det för fel i huvudet på de där egentligen? Och hade inte daddy bestämt sig för att inte skriva skit om Monica mer, och lägga ner alla bloggkrig? Det varade inte så länge det.

    SvaraRadera
  3. Herre gud, hoppas att det kommer att skrivas ett vårdintyg på människan snart! Det har blivit alldeles för svårt att få farliga sjuka människor tvångsinlagda.

    Alltså den där Madde/Mommy, för det är väl samma skulle jag tro, hon är duktig på att ställa till det med sin helt tokiga tro på allt hon hör.

    SvaraRadera
  4. Hade det var jag som kom hem för att titta till min fru efter alla dödshot mot henne, så hade idioten inte kunnat stå upp!

    SvaraRadera
  5. Ju mer jag tänker på det...
    Jag tror JJ provocerade fram detta med flit.
    Han ville ha stryk och tycker den här situationen är toppen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ditt antagande kan nog stämma Monica. Psykopater vet hur dom ska agera för att få det dom vill. Men ack vad han bedrog sig. Varken polis eller åklagare tycker nog att det är normalt att försöka bryta sig in hos främmande människor för att "hämta något".

      Vet inte varför men jag tänker på Doktor Åsas man, mordbrännaren. Samma typ av människor som tror att dom står över både lag och ordning och kan göra som dom behagar.

      R

      Radera
    2. Om han ville ha stryk och bara blev föst, så kan han väl inte vara alltför nöjd.

      Radera
  6. Att man som Joakim Ramstedt ens vill associeras med John Johansson är ju konstigt. Varför??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han är väl likadan kanske.

      Radera
    2. Att Ramstedt skulle vara likadan kan man väl ändå inte säga. Fuckida är allvarligt psykiskt störd, det behöver man inte vara psykiater för att konstatera. Han kan nog behöva vårdas mycket länge och kanske inte ens släppas ut om han inte medicinerar under övervakning.
      Detsamma kan man inte säga om Ramstedt. Nä, jag fattar inte heller varför han vill associeras med honom.

      Radera
    3. "Därmed inte sagt att jag på något sätt står bakom innehållet på Yakida.se. Jag anser att den sidan brister betänkligt rent journalistiskt. Något jag även framfört till den ansvarige utgivaren."

      Så här skrev alltså DADDY ganska nyligen. Själv tycker jag man skall vara varsam med ord, i
      synnerhet om man inte är speciellt säker på sin sak. Och ovanstående är alltså i grunden inget annat än ett synnerligen inlindat avståndstagande från yakida av allas vår DADDY.

      Radera
  7. Polismansgrisarna borde ha kört honom till psykakuten med en gång. Eftersom de inte har kunnat hjälpa hederliga medborgare som Lena och dig, att leva sina liv ifred från den här uppenbart störde mannen, så kan de knappast heller ha problem med att Lenas man agerar i självförsvar och skyddar sin familj?

    John Johansson får helt enkelt räkna med, att om man hotar andra människor till livet och springer omkring med kamera i deras trädgård och försöker ta sig in deras hem, så finns det risk för att någon till slut blir irriterad och att man då åker på däng. Skit ska skit ha.

    Om jag vore i era kläder, så skulle jag skaffa vapenlicens.

    Det ser ut som om Följa John landade med huvudet i asfalten? Tur att inga vitala delar skadades.

    Vad gäller viktuppgång och annat - vem är korpulente John att tala om övervikt? Snygga chips-tuttar han har, haahah!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, något måste dom ha för att försvara sig.

      Radera
  8. Ingen ska behöva stå ut med att ha någon oinbjuden gå runt på sin tomt!

    SvaraRadera
  9. Fy fasen! Han får skylla sig själv! Han borde tvångsinläggas. Herregud ska ni behöva leva under sånt hot? Att möte en sån uppenbart sjuk människai sin egen trädgård!! Det är för jävligt o Daddy o Ann borde skämmas fast de vet väl inte va det är för ngt.

    SvaraRadera
  10. På tiden att det dök upp en snygg bild på allas vår favoritstalker ...

    SvaraRadera
  11. Klart att han gjorde det med flit! Att mannen är galen betyder inte att han inte kan planera. Det finns metod i galenskapen som man brukar säga.

    SvaraRadera
  12. Är jag rätt informerad är Madde inte mommy. Jag tror inte hon ens skulle fixa att driva en blogg.
    Det som nu har hänt är tragiskt ur alla aspekter. Vad lär vi oss av detta?

    SvaraRadera
    Svar
    1. HAHA
      Knappast att Madde är en mamma (mommy), förälder är hon bara.

      Sakligt så har Madde bekräftat i sina kommentarer under mommys att det är hon som skriver inlägg där.

      Radera
  13. Han ser onekligen väldigt pigg och alert ut givet att han har "svåra inre skador" bl a på lever och lungor....

    En riktig kraftkarl det där ;)

    SvaraRadera
  14. Oj, vad mycket uppståndelse för någon som bara blivit "föst" och "ramlat". Hade någon/några gett sig på att sparka på en liggande människa hade det varit en helt annan sak. Förhoppningsvis finns det vittnen så eventuella missförstånd kan redas ut.

    SvaraRadera
  15. Vad härligt med lite bilder på psykopaten. Kan vara bra att ha om man skulle vara i Solna nån gång, så man kan akta sig för aset. Hoppas Lena fotograferade flitigt :)

    SvaraRadera
  16. Så det är sådär man ser ut när man fått livshotande lever-och lungskador?

    I USA hade husägaren fått rätt att skjuta om han haft inkräktare på tomten.

    Guden verkar vara en fet man med bröst som likaväl kan tas för tant som gubbe om det inte fanns mustasch.

    SvaraRadera
  17. Madde "vet" att galningen blivit misshandlad. Varför skrev hon inte från början att hon själv var där kan man då undra? Ja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hade han i så fall gjort sig förtjänt av.

      Radera
  18. Lena orkar inte skriva själv men meddelar följande:

    - Hon anlände när tumultet var över och har följaktligen varken dansat runt eller fotograferat i stället för att hjälpa John Johansson.

    - Hon skällde ut honom för allt ont han gjort oss vilket inte är detsamma som att dansa.

    - Hon tog bilder på honom för att alla vi som är förföljda av honom ska veta vem vi har att skydda oss emot.

    - Hon tog bilder på honom (och han på henne icke att förglömma) för hon förstod att han skulle publicera osanna uppgifter om det som hänt.

    Det skulle jag också ha gjort. Absolut. Jag hade tagit hundratals bilder om inte min kamera plötsligt hade laddat ur.

    SvaraRadera
  19. Madde hos Ramstedt säger att hon vet att han stod på vägen och att Lenas man och son misshandlade John för att han bara stod på vägen. Följde hon med John till Lena eller hur tolkar man det?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man tolkar det som att Madde fortfarande har två hjärnceller i världskrig :)
      För jag tror nog att Monica hade vetat om Madde varit med hos Lena.

      Radera
    2. Jag tolkar det som att hon liksom den andra lilla damen inte kan tänka så bra, utan litar på vad de män som förnärvarande ger dem positiv uppmärksamhet säger.

      Radera
    3. Hela diskussionen är löjlig.
      Det blir rättegång. Vänta och se.

      Radera
  20. Två hjärnceller i världskrig är en fullträff!

    SvaraRadera
  21. På ett sätt är det kanske bra att det kommer till rättegång. Lenas mans ombud kan kräva sinnesundersökning av galningen, så att han kanske äntligen blir inlåst på psyk. Hoppas kan man ialf.

    Jag hade bra gärna velat se honom skrikande ramla in i en häck. Synd att inte nån filmade det, hahaha... Hade säkert gjort succé på youTube.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det hade ju varit kul.
      Det får vi ta nästa gång.

      Radera
  22. Det förefaller som om Madde Björk och Ann Magnusson är hotade av John Johansson, upplevt eller faktiskt men de kanske bara är dumhet som driver dem. Svårt att förstå att kvinnor upplever en sån galning som JJ på ett positivt sätt och någon de vill omhulda. Vad är det för fel?

    Jonas

    SvaraRadera
    Svar
    1. Båda två verkar söka en far, kanske är han lik bilden av en far?

      Båda verkar dessutom behöva bekräftelse av män för att kunna vara hela, spelar tydligen ingen roll vilka män det är bara de får positiv bekräftelse.

      Radera
    2. Madelene Björk saknar säkerligen sin pappa vilken hon inte träffat tror jag det var.
      Mammans jävelskap likt C kanske?

      Radera
    3. Och varför börjar du med att problematisera kvinnorna?

      Ligger inte problematiken huvudsakligen hos mannen dvs John Johansson i detta fall?

      Det är inte ovanligt att problematiska män medvetet och utstuderat agerar som Mr Hyde och Jr Jekyll. Dessa problematiska män kan således behandla olika kvinnor på olika sätt.

      Kvinnorna blir också "hjärntvättade" av de problematiska männen dvs de "tar över" deras tankegods som del i normaliseringsprocessen.

      En norm i samhället är också att det män säger anser både kvinnor och män som trovärdigt.

      Både kvinnor och män anser att män är mer trovärdiga och kompetenta än kvinnor. Forskning visar att redan i skolan anser både flickor och pojkar att flickorna är lika bra som pojkarna trots att flickorna i detta fall hade fått specialträning och därför (naturligtvis) var duktigare än pojkarna, vilket också objektiva mätningar visade.

      Genom att inte applicera genus som en faktor utesluts dessa fakta. Kvinnor tränas genom rådande samhällsstruktur och norm till att det män som säger är sanning, utan att få lära sig att kritiskt ifrågasätta männens "sanningar".

      Det är först när en tillsätter ett genusperspektiv och lyfter frågan om varför både kvinnor och män anser att män är mer trovärdiga och kompetenta än kvinnor samt diskuterar vilka konsekvenser som rådande norm får för kvinnor respektive män, som en får en bättre förståelse för kvinnors och mäns agerande och handlingar.

      Så svaret är att det stora felet är en problematisk man som John som medvetet och utstuderat utnyttjar kvinnor samt kvinnor som inte fått lära sig att förstå varför och hur de används av John som ett medel i hans "kamp" och "strid" mot andra kvinnor.

      För inte vågar John "strida" mot andra män? Eller har jag missat något ;)

      /Utred rättsväsendet NU

      Radera
    4. Problematisera kvinnorna är inte förklaringen, varför dras kvinnor till galningar som Daddy och John?
      Hjärntvättade är en terori, troligen även personliga obearbetade problem.

      Radera
    5. Tror inte på att Madelene Björk eller Ann Magnusson är hotade av John Johansson ej heller Joakim Ramstedt.
      Troligare är att dessa kvinnor har behov av att vara i focus på något sätt, vilket de får som vapendragare åt dessa krigsherrar.
      Polera "svärdet", vara sköld, krypskytt, infiltratör, ryktesspridare, narr osv. ger biljett in i krigsherrarnas harem.

      Radera
    6. Erica Peyron, ytterligare en vapendragare vilken inte vågar visa sin nuna under eget namn, Lisen är ett av alla nick.

      Radera
    7. Jag har läst vad Erica Peyron skriver hos Daddy. Hon är ingen snäll typ direkt.
      Söt men ack så tarvlig.
      Jag minns Erica Peyron från mitt boksläpp i Vallentuna. Hon kom dit utan pengar och "köpte" två böcker på krita. Såvitt jag förstår har hon inte betalat dem sedan heller. Då kan man ju sitta där anonym och utan täckning snacka skit om andra.
      Lågt.

      Radera
    8. Erica Peyron kan du säga till att hon ska jobba av skulden i natura, tvätta fönster så John ser bättre på spaningsuppdragen!
      Fast händerna är nog ngt sunkiga efter danserna runt å på Daddys påle.

      Radera
    9. Hehe på den pålen har besökts av många av girlsen, trevlig med många buksystrar.

      Radera
    10. Jag tycker att vi släpper det där gänget nu.
      Solen skiner!

      Radera
  23. Nu måste det väl i alla fall gå till åtal?
    Människor kan inte ha rätt att göra intrång och fotografera hemma hos andra?

    SvaraRadera
  24. Efter den här fadäsen att återpublicera Yuckens "nyhet" på Mommys, så kan vill ingen människa ta den bloggen på allvar mer?
    Annars har det ju nyligen funnits ett bedårande förslag att göra Daddys till betaltidning "ungefär som DN", hehe.
    Vem skulle prenumerera på en blogg som publicerar nånting från galningens hemsida? Va, är de inte riktigt kloka nånstans?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte var det små summor som föreslogs för att prenumerera heller, 500:- i månaden var förslaget från någon kom senare förslaget 150:-.
      Måste betecknas som näringsverksamhet om man tar så mycket betalt för en blogg?

      Radera
    2. Det måste betraktas som ett företag ja. Ja jesus, vilka summor man pratade om. Jag undrar hur länge man skulle vara beredd att försörja daddy för att han ska slippa förnedra sig med ett jobb. Samarbetar man så här med fucken dessutom, så tvivlar jag på 70-80 personer som det pratades om.

      Radera
    3. De törs inget annat.
      De är rädda för att själva hamna i hans förtalsblaska.
      ALLA är rädd för det.
      Därför är det så få som vågar protestera.

      Radera
  25. Daddys ska inte alls lägga ner.
    Han kommer med fuckens hjälp med en nättidning med utgivningsbevis så att han kan förtala folk han ogillar utan att behöva vara rädd för PUL.
    Så hedervärt är spelet hos Daddy.

    SvaraRadera
  26. Det är lätt att se Yakida, Anna1 och Madde i kommentarsfältet hos Daddy.
    Den förstnämnde efterlyser en gnutta empati från din sida, Monica.
    Mua ha ha ha...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har mer empati för en mördarsnigel.
      Och dem brukar jag som den ansvarskännande medborgare jag är klippa av på mitten.

      Radera
  27. Hade de själva (daddy och hans Madde)haft riktig empati för "John", så hade de för länge sen lagt ner alla sina krafter på övertala honom att bli undersökt och inlagd. Nu klingar det bara jäkligt falsk.
    Samma sak gäller Anna1 som har stöttat daddy så mycket. Hur kan man se hennes blogg utan att se till att hon tas till psykakuten pronto. Vad är de för slags vänner egentligen? Jag hoppas att jag aldrig får såna vänner!
    Fucken och Anna får mig att tänka på systrarna på motorvägen i England. Ska det behöva gå så långt innan vännerna drabbas av empati?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Undrar också lite över vad Daddy gör för Anna1!

      Radera
    2. Eller tvärt om?
      Vad Anna1 och Madde gör för Daddy.
      Daddy vågar inte visa sig utan förkläde, mamma Inger kan naturligtvis inte hålla honom handen hela tiden!
      Då passar psykfallen som dessa sjuka brudar!

      Radera
    3. Jo, men nu menade jag att Anna1 är sjuk i ordets verkliga betydelse. Inte som "helt sjuk ju" vardagligt.
      Att Anna1 inte bara är deprimerad, utan att det står riktigt illa till står helt klart om man läst bloggen. Det är faktiskt ruggigt när hon pratar om att "offra sig", och att hon säger att Monica hotat hennes son, eftersom hon bett Anna1 att begrava stridyxan. Då är man verkligen inte bara deprimerad. Det låter precis som Fucken, det var därför jag kom att tänka på de två systrarna i England. Hur kan man se på det som vän utan att ingripa, om man har så mycket "empati"?

      Radera
    4. Den stora frågan är hur så många dårar har kunnat träffa varandra!

      Radera
    5. Svaret är internet, och att kaka söker maka :D

      Radera
    6. Internet kan likt en hundskit samla många spyflugor på ett ställe.

      Radera
    7. Men i detta fall har de samlats runt en sockerbit.

      Radera
  28. Den där John "Yakida" Johansson verkar inte riktigt klokt. Efter att ha läst hans blogg så finns ju bevis för att inget står rätt till hos honom och att han är i stort behov av vård och hjälp.

    Vet polisen om hans blogg och är den anmäld utan att polisen agerat?

    Bloggen i sig och innehållet kan uppmuntra till våld och andra övergrepp på kvinnor. Hur försäkrar sig polisen om att så inte redan har skett?

    I dessa fall måste polisen jobba med RISKER, finns det risk för att en dåre som Yakida och hans antifeministiska tankegods på bloggen (eller nätblaska eller vad f-n han kallar skiten) kan få konsekvenser för kvinnor så har polisen som jag ser det ett stort ansvar för att vidta åtgärder för att i realiteten skydda kvinnor från konsekvenser av antifeministernas kvinnohat.

    John "Yakida" Johanssons tankegods tillsammans med hans aktiva handlingar måste tas på stort allvar av samhällets alla instanser inte minst polismyndigheten! Han har flera gånger visat sig villig att gå till aktiva handlingar. Vilka antifeministiska tankegångar som han hyser kan INGEN förneka eller säga sig inte ha förstått.

    En rättegång borde ha ägt rum för länge sedan. Hur långt ska en dåre som John kunna gå innan samhällets instanser reagerar. Enskilda individer har ju som jag förstår det reagerat under lång tid, med all rätta!

    Att stollen dessutom suttit och dömt som nämndemän i mål som gäller våld mot kvinnor och barn är skrämmande i sig!

    /Utred rättsväsendet NU

    SvaraRadera
  29. Leroy, kan du tänkta dig att följa Lena och Monica på den här rättegången som stöd?

    SvaraRadera
  30. Vem är den där Bertil i Norrtälje, Monica? Är det han som har skrivit det där brevet till dig. Det som du citerar i inlägget.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen aning.
      Nej, brevskrivaren heter något helt annat.

      Radera
    2. Jag är inte ens säker på att det är en han.

      Radera
  31. Rättshaveristen Alf Enerström som på sjuttio och början på åttiotalet drev en totalt galen anti Palme kampang som spårade helt ur och han sköt till slut en kvinnlig polis vid en husrannsakning hos honom. Så ta den här galningen, JJ, på fullt allvar kära poliser, allt annat är tjänstefel och gränsar till medhjälp om något händer Monica och eller Lena. Även passivitet är att vara delaktig.
    Den här personen behöver en skjorta med knäppning i ryggen så fort som möjligt. Är det ingen inom ordningsmakten som ser det innan det är för sent så skäms sjufalt och sona genom att verka för större befogenheter för poliser. Den nuvarande situationen för Monica och Lena, med flera, hör snarast hemma i Kafkas värld, än den vi nu lever i. Var är rättstaten? Har den kapitulerat inför det förtal som döljs under falskflaggande utgivningsbevis? Vem är villig att ställa upp och säga vi gjorde vad vi kunde för att motverka våldsverkningar från den här galningen när vi står inför faktum?
    Normala medborgare ska inte behöva gömma sig när de hotas av förståndsmässigt havererade individer.
    Vi som ser det här borde gå samman utan anonymitet till försvar för Monica och Lena och bilda front mot galenskapen som utövas av Fucken och hans anhang.
    Monica känner min identitet.
    Björn

    SvaraRadera
  32. Jag uppmanar alla som följer Monicas blogg att avslöja sin identitet för henne. Min vet hon. Vi behövs på hennes sida som stöd. Det är svårt att med trovärdighet hävda medhåll från en annonym skara. Bättre namngivna och insatta än allmänt tyckeri.
    Björn

    SvaraRadera
  33. Daddy skriver: "John må vara en man som gillar att dramatisera, men han är inte våldsam. Han finns ej i polisens register och utgör inget fysiskt hot mot vare sig ma eller någon annan."

    Hm, så han vet att Fucken är ofarlig, för han finns inte i polisens register? Mycket märklig slutsats.
    Det har ju aldrig hänt förr att en psykiskt sjuk blivit våldsam, utan att att finnas i polisens register sen tidigare. Ja, ELLER HUR?
    Både han och hans storligen beundrade kommentator Sensation vet också att Lenas man och son blev gripna och inte bara förhörda. Hur var det nu med häktningen?
    Ja, inte vet jag vad som hände, men det vet knappast de heller.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Känner bara fridfulla män och ingen av dom skulle närma sig en okänd människas bostad i syfte att "hämta något". Undrar hur dom där mupparna definierar "fysiskt hot"?

      Radera
  34. Hej Björn,
    Som du förstår tar vi nu tacksamt emot ditt tidigare erbjudande om att vittna om du-vet-vad.
    Du är en klippa. Tack för att du finns.

    SvaraRadera
  35. Nu vet jag inte hur gatan ser ut hos Lena, men på bilden där Yakida förhörs på plats ser det väl inte ut som det är på/vid någon gata? Skulle han stått på gatan när kalabaliken ägde rum och polisen sedan förde honom in i Lenas trädgård för förhör kommer han väl att anklaga polisen för medhjälp till hemfridsbrott, dvs brottsprovokation, antar jag.
    Nå, allt kommer väl att klarna om/när man får läsa vad som står i polisanmälan/rapport.

    Kul att se en bild på honom i alla fall. Har sänd den via röksignaler till Charlie Siringo som f n är i El Paso.

    / Alexis

    SvaraRadera
  36. Jag tror inte ett skit på att han var på sjukhus över natten. Han kördes till sjukhus för dokumentation. Polisen sa att han släpptes och bilen var strax efteråt försvunnen. Så länge han var kvar på plats - och det var minst ett par timmar - hade han inga som helst problem med andningen. I så fall hade polisen sett till att han fått vård.

    Och Jocke, ja han är ju ett verkligt sanningsvittne! Det vet vi ju.
    Vem var det nu som var Darkmore och Henrik J? Och hur var det med Mallan Brallan. Jösses!

    Det blir i vilket fall som helst rättegång. Det är ABSOLUT TOPPEN! Äntligen!
    De som vill glänsa som tokstollar kan väl börja trycka upp t-shirts med JJ:s namn på.
    Den bilden kan han publicera i nätblaskan Yakida där vi så småningom ska få läsa hela den långa redogörelsen som Jocke just har läst och som JJ har skrivit idag trots "svåra inre skador" på lungor och hjärna eller vad det var. Vilken hjälte!

    Han har förresten visat våldstendenser förr. Men det sparar vi till rättegången.

    SvaraRadera
  37. Är helt chockad! Så han gick till handling galningen? Ursäkta för nu ska jag svära FY FAN för detta JÄVLA land som inte kan skydda oskyldiga människor mot dårar som han. Han ska fan i mej ha fotboja och punktmarkeras och bestraffas med fängelse om han kommer inom synhåll för någon av er!!

    Om han inte döms till fängelse eller rättspsykiatrisk vård så är något helruttet. Människan är svårt störd och ska inte gå lös bland folk.

    R

    SvaraRadera
  38. Gissa hur det hade låtit bland hans vänner ifall rollerna varit ombytta! Polisanmälde han inte er för förföljelse när ni skrev att ni skulle hälsa på med en fikakorg och tala ut?

    I mina ögon bevisar stödet för honom att människorna han omger sig med är lika sjuka som han. INGEN normal människa tycker det här beteendet är sunt. Varje frisk person ser att det bara är en mycket mycket sjuk människa som smyger hem till någon för att "hämta" något.

    Om du och Lena inte får beskydd nu så kan väl någon starta en namninsamling eller något. Vad som helst som får polis och åklagare att agera!

    SvaraRadera
  39. Jo, om Yakida uppgav smärtor som tydde på inre skador var det väl helt enligt boken att polisen tog honom till sjukhus för läkarintyg vilken åtgärd i sig alltså inte "bevisar" någonting öht. Hur det intyget blev kommer väl också fram.

    / Alexis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast dropp för svåra lung och -leverskador är inte något man vanligtvis ger, brukar vara kirurgi
      för att laga den blödande levern och någon form av tappning om det bildats vätska i lungorna.

      Dessutom visst är väl Anna1 en vuxen medelålderskvinna kan då rimligtvis inte förstå att hon bär sig åt som ett barn som de stora barnen retar, vad är det för föredöme? Hon kanske TROR att hon är en liten flicka, efter 25 år får man nog räkna med att jämnåriga och äldre behandlar alla som vuxna.

      Radera
  40. Monica

    Tittade just in på Yakidas webbsida en gång till. Det var något år sedan sist. Någon mer stalker-artad sida tror jag mig faktiskt aldrig ha sett på nätet./ryser/

    Jag har alla sympatier med de som angrips där, och i synnerhet med dig, Monica, som ju är huvudobjektet för hatet.

    Internet är ju en djungel, men någonstans borde man väl ändå dra nån form av gräns.

    SvaraRadera
  41. PS. Och karaktären av den sidan talar ju inte direkt för Yakidas version när internetkriget flyttar ut IRL. För att nu uttrycka det lite försiktigt.

    SvaraRadera
  42. Förstorar man bilden på han som ramlade ser man en omfångsrik blodbesudling vid vänster tidning där skallen är som tunnast. Han verkar inte vara så populär, men man får väl ändå säga att det var tur att det inte gick värre.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var tur att Lenas man inte gav igen för allt skit John Johansson ställt till med. Tyder på sans och balans. John Johansson däremot verkar vara en drullputte som inte kan stå på benen när han blir bortknuffad pga hemfridsbrott

      Radera
    2. @ Anonym 20:18

      "... vid vänster tidning??"
      Kan du med empiri belägga att det fanns en tidning med i incidenten? Menade du en "vänster-tidning" som t ex Proletären?

      Radera
  43. Hej Monica,
    det här är så allvarligt att det är samhällets förbannade plikt att få ett slut på detta. Hur man gör det vet jag inte. Alla förslag jag har skulle inte mottas. Men samhällets lagar och regler är till för ALLA att följa. Sen vad man heter är oviktigt.
    Stå på er ni som drabbats!!

    Stewball

    SvaraRadera
  44. Ramlar man skrikande in i en häck efter en knuff kan det väl mycket väl uppstå ett litet (inte omfångsrikt) märke vid tinningen. Att en galen tjockskalle som Yakida skulle ha tunt skallben någonstans är också inte trovärdigt.
    Inget som motsäger redogörelsen från MA/Lena alltså.

    Läkarpraktikant

    SvaraRadera
  45. Man undrar hos Daddy varför jag inte skrev något innan han gjorde det.
    Svaret är enkelt.
    Jag har ända från början enbart svarat på angrepp vad gäller JJ och Daddy. Det är alltid de som har kastat första stenen. Så även denna gång och det ska vi visa tingsrätten nu, gott folk.

    Det var ju självklart att JJ skulle dra på sig offerkoftan och göra ett stort nummer av det som hänt. Fattas bara. Det gör han ju av luft och ingenting så varför skulle han hålla tyst om detta.

    Så det var bara att vänta. Nu ska vi låta experter jämföra bloggar och nätblaskor och visa exakt hur allt gått till. Det ser jag verkligen fram mot.

    Vad gäller själva händelsen så är jag inte ens inblandad och har ingen anledning att dölja den.

    SvaraRadera
  46. Jag hoppas verkligen Daddys drar åt sig öronen från Yakida, tycker han uttsatts för mycket och utsatt andra för mycket men in grund och botten tror jag han har hjärtat på rätta stället. Men den här Yakida är ju uppenbart sjuk och farlig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alla människor är till syvende och sist sina handlingar. Det gäller även Daddy. Stödjer man John i detta är man i mina ögon inte bättre än John själv. Skulle vilja påstå att stödet är avslöjande och ger belägg för att han inte när den där goa mysfarbrorn han vill att folk ska tro att han är.

      Radera
  47. Vilken löjlig figur, herregud. Smyga runt folks hus och fotografera som en annan amatördetektiv... och så snyfta och känna sig enormt orättvist behandlad när man blir tagen på bar gärning. Ordet "ynkedom" har fått ett ansikte. Stoppa inte huvudet i ugnen om du inte pallar att det kan bli hett!

    Beklagar alla som måste ha med typen att göra, man känner sig ju nedsmutsad bara av att läsa om honom. Håller tummarna för att rätten ser vad det är för en liten råtta, det där.

    Och till Lena med familj, upp med hakan! Ingen skugga må falla över er! Jag hoppas faktiskt att asfalten var lite extra hård just där.;)

    Hälsningar
    VM-Final

    SvaraRadera
  48. Var rädda om er. Att ni känner er stressade och pressade är inte konstigt. Det här är farliga beteenden som Anna1 och Yakida uppvisar. Hur någon enda kan försvara dem eller tillåta dem utöva hoten och försvaren på sin blogg är lika sjukt det. Att inte någon reagerar på provokationerna som att söka upp sina "fienden" är mycket talande för hur sjukt det där sällskapet är. Plötsligt står det solklart varför konflikterna frodas i vissas liv. Jag slutar som jag börjar: Var rädda om er!

    Kram

    Damian

    SvaraRadera
  49. Varför åker inte ni till Friluftsvägen 31, åker upp och ner med hissen, plåtar porten och brevinkastet, kollar garaget efter bilen, plåtar den osv. Tag med den där kaffekorgen, sätter utanför om det finns en lämplig plats, berätta för alla grannar vem som bor där högst upp och plåta folk som går in och ut. Sen kan ni hänga ut dem i en blogg. Det är ju helt okej har vi förstått. Gör det varje dag, ge honom ingen ro alls och skriv fler och fler dödsmanifest så får han se hur kul det är. Djävla galning!

    SvaraRadera
  50. Friluftsvägen 31 i Sundbyberg alltså!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kanske vore en god idé.

      Radera
    2. Och skulle den där natascha hoppa på er så kan ni väl bara slänga er på kaffefilten och skrika som stuckna råttor. Aj aja j

      Radera
  51. En kombination av alkohol och piller kan ge någon "mod" att begå hemfridsbrott och om denne sedan hamnar på sjukhus kanske tillstånder p g a denna konsumtion föranleder en viss extra observation och kanske också åtgärder som inte är förknippade med ett fall in i en häck... Sjukhusjournaler är dock hemliga utom för den behandlade vilket lämnar fältet fritt för allehanda obestyrkta påståenden.

    Läkarpraktikant

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inom en inte alltför avlägsen framtid lär det finnas ett rättsintyg, så får vi se om det är förenligt med fösskador och häckhoppning.

      Radera
  52. Men herregud - vad är det för en knäppskalle ni fått efter er?

    SvaraRadera
  53. Så fruktansvärt hemskt, jag hoppas att stalkinglagen hjälper er att få bort galningen, han borde befästas med fotboja som registrerar exakt var han befinner sig och ha kontaktförbud. Du och Lena borde även få överfallslarm.

    Jag ser det inte osannolikt att Jocke är inblandad då de var så snabba att sprida nyheten att fucken skulle ha misshandlats. Jocke och hans hejarklack saknar sund logik och förmåga att tänka kritiskt när det gäller att ifrågasätta sanningshalten i fuckens fullständigt galna version.

    Detta får mig att minnas när Jocke själv försökte sprida att han blivit misshandlad i syfte att anklaga en av sina kritiker, "Hans", för att ha misshandlat honom.
    En av Jockes ryggdunkare, Tyfonen, startade en tråd om det på Flashback och påstod att han fått se bilder på Jockes mosade ansikte.
    Läs gärna den tråden även om du inte gillar Flashback Monica för den visar hur skevt det här gänget jobbar med att sprida dimridåer och lögner. Det är en fröjd att läsa de som sunt ifrågasätter sanningshalten: https://www.flashback.org/t1197921

    Jocke skulle alltså ha blivit misshandlad den 17:e maj och ligga på sjukhus.
    Samma dag släpper han modereringen av sin blogg. Han vill fortfarande ha kommentarer i sin blogg och kan ju inte påstå att han ligger på sjukhus och godkänner dem, fiffigt va?

    Sen kommer det lustigaste i den kråksången.
    Några av Jockes ryggdunkare som han planerat ryktesspridningen om misshandel tillsammans med råkade på din blogg Monica börja sprida det en hel dag innan hans påstådda misshandel:
    https://www.flashback.org/sp23176751
    https://www.flashback.org/sp23178569

    Vad ska man säga? Jäklar vilken miss? ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. HAHA
      Missar i massor.
      Tyfonen torde vara den intimaste i hejjarklacken vilken gör som daddy vill.

      Radera
    2. En miss av Flashbackdårarna eller Den Antifeministiska Intelligensens Högkvarter, hahhahaha ;)

      Men Flashbackdårarna har säkert en "bra" förklaring till även denna lilla fadäs ;)

      SKVALLERgubbsen på Flashback kanske även kan spå/sia in i framtiden ;)

      /Utred rättsväsendet NU

      Radera
    3. Nu är det på detta lilla viset att Tyfonen torde vara Daddys Madde

      Radera
    4. @Utred rättsväsendet NU.
      Precis samma miss gjordes senare under ett inlägg här hos Monica efter att daddy deklarerat att han stängt hela sin blogg. Vilket han inte hade. Det höll på likadant med tidsmissar den gången, så man kan undra om han hade samma samarbetspartner då. Det blev lite roligt när daddysen blev upprörd över att folk hittade inläggen han sa sig ha stängt. Han hade ju gömt dem så finurligt tyckte han, haha.
      Han stängde dom till slut ett och halvt år senare.

      Radera
    5. Dom där tossarna gör missar hela tiden och vägrar se dem.
      Det är löjligt hur hängivna de är att basunera ut sina lögnaktiga budskap, de vägrar ta att de blir ertappna med handen i kakburken och nekar enträget trots att hallonsylten rinner nerför handen på dem.

      På tal om tossarna, tossan Anna1's rosutdelning, vilken utmanande bild hon lägger ut där hon halvsitter med kortkort och knästrumpor i sängen: http://annsperspektiv.blogspot.se/2012/07/en-ros-till-madde-och-jocke-och-alla.html
      Lite småflicksaktigt, något som borde falla Joakim i smaken om du frågar mig, Daddys girl.

      Radera
    6. Hon drar upp klänningen med armbågen så man ser mer av låren, det där är ju rena sängkammarinviten med den inbjudande blicken, vad tycker Madde om det?

      Radera
    7. Är hon inte en medelålders kvinna med ganska stora barn, varför lägger hon ut en sådan bild på sig själv?

      Liknar mycket en bild tagit från en datingsite österifrån, det kanske är det som är meningen?

      Radera
    8. Ha Ha Ha...Det här minns jag, det var en kommentar på hans blogg när den var omodererad.

      "Det senaste inlägget från daddy:
      "Det är mycket som puttrar i grytorna just nu men jag arbetar på ett stort, mycket stort avslöjande som kommer starta chockvågor genom Sverige, gällande Uppdrag granskning, statsfeminismen mm. För dom som undrar : ja, jag har blivit misshandlad och sexuellt förnedrad, detta skedde igår och förövaren var Annika Tiger, pappahatare, psykopat och internetmobbare sedan 1999. Hon slog mig med brösten. Jurester jobbar på fallet."

      Det var en riktig rolighetsminister det där. Det är ju daddy mitt i prick, utom slutklämmen.

      Radera
    9. Sängkammarinviten till Daddy och Madde gillas säkert, ett återbesök efterfrågas förmodligen.
      Stolpskotten Daddys Gils hoppar mellan sängarna och tillbaka igen.

      Radera
  54. Enligt Fucken själv så skulle han ta sig in i Lenas hus för att "inhämta information för att använda i en rättegång mot MA". Vad tyder det på? Skulle han göra inbrott eller med våld tvinga till sig Lenas dator? Hur som helst så får man vara väldigt tacksam för att Lenas man kom på honom.
    Fucken är helt klart inte frisk och vi håller alla tummarna för att han blir inlåst!

    SvaraRadera
  55. Vi tror, med ledning av vad John Johansson själv skrivit och sagt i sammanhanget, att han var ute efter att få tag i den där gamla omtalade beställarlistan som han är så fixerad vid.

    Jag har ju berättat att jag eldade upp min utskrift i grillen och att jag därefter låste in en cd med filerna i bankfack som för övrigt inte ens tillhör mig.

    Men vi har aldrig berättat att även Lena gjorde sig av med sin utskrift. Vem vill ha en sådan i sin bostad? John Johansson kan därför ha trott att den lista han så hett trånat efter i över ett år fanns i Lenas bostad.

    Vi tror därför att han med intrånget i Lenas hem tänkte tillskansa sig denna. Något annat "bevismaterial" kan faktiskt inte komma i fråga här.

    Frågan är alltså om han tänkte hota Lena att plocka fram den, om han hade väntat tills hon åkt hemifrån och tänkte bryta sig in eller om han tänkte hugga ner henne och söka igenom huset själv. Vad för föremål förutom kamera som han hade på sig och som polisen beslagtog vet vi inte.

    För vår säkerhets skull vill jag därför förmedla följande:

    - CD:n ligger fortfarande i bankfack.

    - John Johansson får den sedan vi träffats hos polisen, gått igenom hans förtalsblaska och de bevis han påstår sig ha samt grunderna för alla hans falska påståenden.
    Inte förr.

    Det är det enda sätt du kan få listan på, John Johansson.

    Listan har tillsänts oss av en allmänt trovärdig person som uppgav att det är en lista över folk som beställde ut barnporrmaterial från en domstol i samband med en rättegång. JJ:s namn finns på listan men vi har hela tiden förklarat följande:

    - Vi vet ingenting om listans äkthet.

    - Det är inte en lista över pedofiler.

    Vi har följaktligen heller aldrig kallat vare sig JJ eller någon annan för pedofil.
    Den som påstår det MÅSTE bevisa det medelst skärmdumpar och dyligt.
    Sådana finns inte.

    Vi tror inte ens att du är pedofil, John Johansson.
    Har aldrig gjort det.

    De enda som tjatar om detta är du själv och Ann Magnusson.
    Lägg av med tramset eller möt oss hos polisen så vi får den här saken ur världen.

    SvaraRadera
  56. Tyvärr tror jag "aldrig" ni kommer att få den här saken ur världen. I alla fall inte utan kraftfulla ingripanden från rättsväsendet. Det bästa man kan göra är att inte ha något som helst med personen i fråga att göra. Inte tala (eller skriva) till, inte titta på, inte låtsas om och hoppas på att uppmärksamheten därigenom så småningom vänds mot någon annan stackare. Men jag förstår att det är lättare sagt än gjort.

    Såklart att man måste freda sig mot intrång men det här borde inte vara er strid utan rättsväsendets.

    Ja jösses Amalia vad en människa kan råka ut för.

    SvaraRadera
  57. Angående tillägget i inlägget...ja vad säger man! Jag vet inte om jag är feminist, jag har inte tänkt på saken...men jag tror inte att jag är det, och inte tillhör jag rättsväsendet heller.
    Däremot tycker jag att Yakida hör hemma bakom lås och bom. Nu kan man inte låsa in folk hur som helst så han borde få fotboja och besöksförbud omedelbums, och sen undersökas av kvalificerade psykiatriker inför framtiden. Det är vad jag tycker.
    Den ståndpunkten från mig och många andra får Tobbe att tycka att feminister inte hör hemma i rättsväsendet. Jag fattar inte logiken??? Är det någon som gör det?

    SvaraRadera
  58. Lena och andra berörda bör snarast ansöka om kontaktförbud.

    Samhället bör agera skyndsamt och omfattande eftersom dessa personer dessutom driver sin "strid" på internet vilket kan få än mer omfattande följder för de berörda personerna som är utsatta.

    Det är omöjligt för enskilda individer att skydda sig mot personer som agerar som dessa. Det är också samhällets uppgift och ett samhällsansvar.

    Genusmedvetna feminister ifrågasätter rådande normer och synliggör maktförhållanden mellan kvinnor och män. Genusmedvetna feminister tolkar och förstår handlingar i ett sammanhang/kontext och utifrån en samhällsstruktur. Det är en av anledningarna till att de antifeministiska männen vill ha bort feminister från rättsväsendet.

    /Utred rättsväsendet NU

    SvaraRadera
  59. John Johanssons förtal och stalking tar inte sin början med den ökända listan. Han började långt innan det att förtala och smutskasta Monica och Lena. Jag kan bara se Monicas bloggande om honom som ett resultat av förtalet och smutskastningen John ägnat sig åt. Listan kom - som jag minns det - långt senare. Det är John som säger att Monica och Lena ingår i en pedofilliga som han "avslöjat".

    Listan handlar om att Monica har något som John saknar kontroll över. Han tappar helt uppenbart fotfästet när han inte bli åtlydd - som att Monica inte slutade blogga på hans befallning eller när han saknar -inbillat - övertag som listan.

    Han trodde han kunde hota Monica till tystnad och allt som händer efter det är i hans värld Monicas fel "som hon lätt kunde avhjälpt genom att inte gå emot honom". Jag tror att Monica och Lena är de två första kvinnorna som någonsin vågat "säga emot/gå emot" honom och det gör förmodligen fysiskt ont i honom att möta på den här oräddheten och "trotset".

    Tror jag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rätt uppfattat!
      Det första totalanfallet orkestrerades av Rolle som i januari 2011 till stor belåtenhet hade funnit två tokstollar villiga att (i ett fall mot betalning) ränna hans ärenden.

      Den 20 februari 2011 hade jag redan med klara fakta smulat sönder 11 förtalsanfall från JJ och Jocke. Jag vet än i dag inte om de var så korkade att de verkligen gick på allt vad Rolle slog i dem eller om de bara tyckte det var kul med en mobbingkampanj.

      Den 22 februari nämner jag beställarlistan första gången. X hade skickat den till mig för att jag skulle kunna värja mig från galningarna.

      Den 24 februari ringer Lena det telefonnummer som står vid JJ:s namn. Tanken är att 1) se om det stämde, 2) fråga honom om listan och 3) fråga honom varför han står på den. Han hade antagligen kunnat skingra frågetecknen, tänkte vi. Han slängde emellertid på luren och anmälde henne för otillåtet samtal i hemmet.

      Sedan var det igång...

      Det verkar som att det dras upp nu.
      Jag fick till min stora förvåning frågor om Rolle och hans inblandning av polisen så sent som i förrgår.

      Radera
    2. OBS! Att jag skrev fel månad tidigare och har ändrat!

      Radera
  60. Ska bli intressant att se hur det här avlöper. Rent objektivt så ligger Yakida illa till på papper.

    / Bani

    SvaraRadera
  61. besöksförbud till att börja med!! den där idioten är inte klok, spärra in fanskapet och tvångsmedicinera!

    SvaraRadera
  62. Jag fick höra något anmärkningsvärt om stalkern John Johansson.
    När hans ex flyttade lät socialtjänsten installera galler för hennes fönster!
    Hon var rädd för John.
    Hans föredetta kanske var en av förebilderna för Gömda!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för det tipset.
      Om det är sant så måste ju polisen kunna få fram det. Ska kollas.
      John Johansson misshandlade en man i midsommarhelgen också.
      Han vittnar.

      Radera
  63. Fucken är god för 1,8 miljoner, hälften i casch och hälften i aktier. Pappan är över 80. När han dör får han några miljoner till. Det är ingen konst för en sån att trakassera och förfölja ett antal ekonomiskt medellösa kvinnor som han VET inte ens har råd att stämma honom. Kan han gå på kommunen och rota fram gamla byggnadslov så har han naturligtvis kollat upp det. Vilken feg djävul. Jag föreslår att vi startar en insamling till damerna så de kan klämma åt fanskapet för gott.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra, då har han råd att betala ett fett skadestånd

      Radera
    2. Han verkar ju ha ett jäkla intresse för fönster!
      Och är skitirriterad på dina neddragna persienner, Monica.
      Han kanske är "fluktis" som man sa förr om fönstertittare.

      Radera
    3. Det är nog mycket värre är jag rädd...

      Radera
    4. Och om detta nu stämmer så är det kanske lika bra för hans del att det inte verkar
      bli någon ombildning av den kommunala fastighet han bebor. Säkert mycket bättre att
      ha pengarna tillgängliga än inlåsta i fastigheten ...

      Radera
    5. Kanske någon har ett gammalt fönster som står och skräpar och som han kan få?
      Det skulle han kunna bära med sig och knäppa hur många bilder som helst genom.

      Radera
  64. Hoppas nu att ni kan bli av med fanskapet en gång för alla. Han hör definitivt hemma i fängelse eller någon lämplig vårdinrättning.
    Att dessa kvinnohatare/papparättshaverister och mangamän och fan och hans moster alltid dyker upp när dessa frågor rörande kvinnor och barn debatteras på någon blogg är ingen tillfällighet. Det förefaller vara ett mycket organiserat nätverk som hela tiden ligger och skannar av nätet för att samlat gå till aktion. På exakt samma sätt så bombaderar man kommentarsfälten i media.

    Att många som skriver om övergrepp mot kvinnor och barn, alltför ofta med hot och skrämseltaktik fås till tystnad. Vi har sett många exempel på detta. Dessa oftats psykopater kan i sin sjukdom inte sluta då dessa möter motstånd utan det eskalerar istället till att bli som i det här fallet. Det kan bli mycket farligt.

    Det är nog ingen tillfällighet att framförallt övergrepp mot barn så gott som avkriminaliserats i Sverige. Pedofiler och kvinnohatares drömland har vi utvecklats till.

    Vi har det som vi förtjänar var det någon som skrev. Men det är nog inte så konstigt för all debatt i media har ju havererat och ingen vill/törs skriva om eländet längre.

    Dessa krafter har spridit sig ända i vårt rättssystem som också verkar ha havererat, se bara på mangamålet. Det är OK med bilder där vuxna män knullar treåringar. Fy fan säger jag bara.

    Hoppas nu att du och Lena kan bli av med denna dåre och kan fortsätta leva som vanliga människor utan hot och förtal.

    Tack för att Du finns och orkar stå emot.

    SvaraRadera
  65. Kunde den där halvfete typen verkligen misshandla någon i midsommarhelgen? Måste väl ha varit en dam i så fall.

    SvaraRadera
  66. Om han inte var så tjock och klumpig kunde han ha sökt jobb som fönsterputsare. Förenat nytta med sitt sjuka intresse!

    SvaraRadera
  67. Till JJ! Lenas familj och vänner har ständigt koll över henne och deras hem! Lenas man har nu semester och kommer att hålla sig tätt intill henne och familjen. Även en livvakt är inhyrd. Det finns även dom som håller koll på JJ.

    SvaraRadera
  68. Kul bild John Johansson född Rogberg tog på mig!
    Ha ha ha...!
    Jag skrattar på mig.
    Grattis! Lyckad fotograf du är.
    Vill du putsa mina fönster? Du får samma lön som jag skulle ha fått!
    Klockan sex ska det vara klart. Annars gör jag det själv.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Monica, var hittar jag bilden?
      Björn

      Radera
    2. Ja du, jag fick den per mail.
      Skulle tro att den ligger hos fucken under nyheter.
      Den är underbar!

      Radera
  69. Inget jobb? Författaren John Johansson Rogberg vet hur man gör. Om sina egna alster skriver han: "Prisbelönt bok som riktar sig till arbetssökande och personer som funderar på att ändra sin situation i arbetslivet." - En handledning för tekniker och ekonomer i att söka arbete och lyckas på arbetsmarknaden (1992) ISBN 91-630-1851-9 (spiral). - Sök jobb på rätt sätt: hur man söker arbete och blir framgångsrik på arbetsmarknaden (1994) ISBN 91-634-0677-2. - Sök jobb på rätt sätt: hur man söker arbete och blir framgångsrik på arbetsmarknaden (1997) ISBN 91-47-00330-8. Nu har du chansen att visa vad du går för John Johansson! Funkar böckerna eller är det bara falsk marknadsföring?

    SvaraRadera
  70. Jag har lagt en kommentar från Joakim Ramqvist i skräpposten.
    Aggressiva kommentarer hör inte hemma här.
    Ni kan säkert läsa den hos daddy.
    Han gillar tarvligheter och har säkert inte missat att kopiera.

    Daddyn!
    Ingen - och definitivt inte jag - har några som helst önskemål om support från ditt håll.
    Bevare mig väl!
    Vad kommentatorerna här menar är att du avslöjar dig själv, din vandel och karaktär med det sällskap du väljer. Det är helt OT för bloggen och helt ointressant för mig. Du får skämma ut dig hur mycket du vill.
    Av just den anledningen säger jag: Kom för all del inte i närheten av mig.
    Jag är varken intresserad av dig, din vårdnadstvist eller dina kompisar.
    Att andra är det och att somliga skriver här får du ta med dem.

    Jag vore väldigt tacksam om du kan hålla dig härifrån fortsättningsvis.

    SvaraRadera
  71. Bakom sin Mommys kjol kastar en också fejkmisshandlad pappnisse kränkningar på MA och hennes blogg. Ynkligt.

    Pepperina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låt honom hållas.
      Det handgripliga var jag inte inblandad i.
      Jag har emellertid just skickat en alldeles äkta faktura på 877 680 kronor till John Johansson för omfattande olovliga publiceringar. Det kan vara bra för er att veta det kanske. Den kommer att överlämnas till kronofogdemyndigheten för indrivning efter förfallodagen den 23 juli.
      Vill han prata med mig om detta så är förtal och förföljelse ingen bra metod.
      För övrigt har jag inget mer att tillägga om ynkryggen John Johansson.

      Radera
    2. Han sitter i knät på fucken!
      Det kommer en nättidning med utgivningsbevis där Yakida den yngre ska förtala och förfölja folk utan att det kostar något.
      Det har fan brunnit på hjärnkontoret!

      Radera
  72. Vad jag förstår kan JJ nu ligga riktigt illa till med tanke på att JK avslog hans begäran att få ta del av alla handlingar i ärendena avseende anmälan om förtal mot honom.
    Som JK säger "anledning att anmälarna kan komma att lida allvarliga men om uppgifterna ur anmälningarna lämnas ut"

    Antar att det var den dokumentationen han tänkte sig "hämta" på egen hand?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och nu kan ni läsa JK:s beslut igen. Se ovan.

      Radera
  73. Kolla det här!
    Det hade man ju ingen aaaaning om...

    http://upprattelsewetter.blogspot.se/

    SvaraRadera
  74. Återigen, han vill ha kontroll och får uppenbarligen starka reaktioner när han blir avvisad. Om det är JKs avslag som ligger bakom hans hemfridsbrott så stämmer nog min bild av honom rätt så bra.

    Det är att jämföra med ett barn som på alla sätt försöker få sin vilja igenom, låt säga att det tjatar om godis mitt i veckan. Mogna vuxna står på sig och låter inte barnet få sin vilja igenom oavsett vilka trix det använder sig av: böner, gråt eller skrik biter inte på en konsekvent vuxen och det ingår i barnuppfostran att lära barn att ta ett nej. Alla som har haft eller har små barn vet att de kan vara mycket ihärdiga i sina försök att få som dom vill.


    JJ beter sig som ett tjatigt barn. Men till skillnad mot ett barn är det inte speciellt klädsamt med en vuxen som har det beteendet.

    Han försöker med alla tänkbara medel få sin vilja igenom. Precis som ett tjatigt barn brister insikten om att det inte finns några specialregler för honom. Ett nej är ett nej. Men då han inte är i fas med sin ålder så tar han inte en nej utan åker hem till Lena för att ta det han vill ha....

    Tror jag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var inte JK:s papper han var ute efter, dvs våra anmälningar.
      Han skulle ha något att i rättegång använda mot mig.
      Dessutom rabbalade han hela tiden - ni har kallat mig pedofil - som vore det ett mantra.
      Han var ute efter beställarlistan som John Johansson fått oss alla att felaktigt kalla pedofillistan. Det är ingen tvekan om det.
      Fenomenet är trots allt detsamma. Han vill ha något han inte har kontroll över.

      Radera
  75. Högintressant. Månne de två omnämnda kvinnorna som samarbetar med Yakida också är de två som står bakom Mommys blogg. Högst plausibelt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror inte det faktiskt.
      Rätt ointressant till och med.

      Radera
    2. Den som har skrivit den sidan har rört ihop det rejält.
      Det går inte att hämta "fakta" från Yakida.
      Där råder hejsansvejsan, kulturskymning och världsrekord i felaktigheter.

      Radera
  76. Beslut om att han inte skulle få ut samtliga handlingar togs den 28/6, tog väl några dagar att delge beslutet också, så det kan nog stämma att det var det som gav upphov till det som hände.

    SvaraRadera
    Svar
    1. I så fall hade han överklagat. Beslutet togs långt tidigare.

      Radera
    2. Han hade fått svar den 25/6 att allt utom tjänsteanteckningarna var sekretessbelagda därefter har han inkommit med en ny begäran om att få ta del av samtliga handlingar.

      Beslutet kan överklagas till kammarrätten, tveksamt om en överklagan ändrar det beslutet speciellt efter den senaste händelsen!


      John Johansson har tidigare begärt att få del av samtliga handlingar i
      Justitiekanslerns ärenden med dnr och . Därvid har
      han genom en skrivelse den 25 juni 2012 upplysts om att uppgifterna i alla
      handlingar utom en tjänsteanteckning som han redan har fått del av omfattas
      av sekretess enligt 35 kap. 1 och 2 §§ offentlighets- och sekretesslagen
      (2009:400).
      John Johansson har nu återkommit med en ny begäran om att få ta del av
      samtliga handlingar i de nämnda ärendena.

      John Johansson har anmälts för bl.a. förtal och Justitiekanslern har i ett
      beslut den 20 juni 2012 i ärendena med dnr 3113-12-31 och 3474-12-31
      konstaterat att det finns anledning att anta att förtalsbrott i och för sig har
      begåtts, men att det i nuläget inte finns tillräckliga skäl att ingripa med
      allmänt åtal.
      De handlingar som John Johansson har efterfrågat innehåller sådana
      uppgifter om enskildas personliga förhållanden som omfattas av sekretess
      enligt 35 kap. 1 § offentlighets- och sekretesslagen.

      Radera
    3. Vi är väldigt tacksamma mot JK och likaså glada för det beslut som togs 20/6.
      Men det krävs ju en viss läsförståelse för att kunna förstå det - och det har sannerligen brustit på sina håll.
      Du är så initierad att jag vore tacksam för en kontakt.
      Hör av dig är du snäll!
      gabys@telia.com

      Radera
    4. Jag råkade bara snubbla över domen för någon timme sedan på Lexnova.
      Man som hängt ut kvinnlig journalist på nätet nekas tillgång till anmälningar mot honom
      En man begärde ut handlingar rörande anmälningar om förtal som riktats mot honom. Handlingarna var sekretessbelagda på grund av uppgifter om enskildas personliga förhållanden. Mannen hade på en hemsida som han ansvarade för hängt ut en kvinnlig journalist som enligt honom i sin tur trakasserat och hängt ut oskyldiga som pedofiler och för detta hade han anmälts för förtal. JK anser att det med hänsyn till innehållet i anmälningarna mot mannen, samt innehållet på hans webbplats, finns anledning att anta att anmälarna kan komma att lida allvarliga men om uppgifterna lämnas ut till mannen. Mot denna bakgrund avslås hans begäran att få ut de begärda handlingarna.

      Radera
    5. Hur fick du tag i alla datum etc?
      Kunde du logga in eller?
      Det här är verkligen kanonkul.
      Jippi!

      Radera
    6. Nu när man läser detta - upplagt som tillägg 3 i inlägget - kan man faktiskt tänka sig att det kan ha varit JK:s handlingar han var ute efter även om jag faktiskt tror mer på själva listan.

      Det måste ju kännas trist att inte få ut dem när han nu ska skriva en fjärde bok om just JK.

      Jag kan emellertid upplysa om att varken Lena eller jag har de JK-handlingar som John Johansson så hett trånar efter.

      Radera
    7. Jag kan logga in på sidan eftersom jag har konto där.
      Man hittar mycket matnyttigt där.

      Radera
  77. Jag vill passa på tillfället och tala om att ordet Fuckida eller Fucken inte har någon betydelse som JJ vill göra gällande.
    Det är kort och gott ett uttryck, ett ord utan mening.
    Den som lägger in en betydelse som inte finns i det ordet får ta ett snack med sin egen sjukliga fantasi. Det har heller ingen anknytning till persons namn som Lasse eller Stefan.
    Fucken är namnet på en företeelse, en person som njuter av konflikter och som plågar och förföljer andra.
    Om någon till äventyrs tar illa upp för det ordet så ber vi naturligtvis om ursäkt.
    Det är inte illa menat.
    Det är som Plutten, Spiken och Fjollträsk - knasiga ord helt enkelt. Ingenting annat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker det är ett gulligt namn på någon som är så där lite halvgalen (läs: helgalen) ;)

      /Utred rättsväsendet NU

      Radera
    2. Utgivningsbevis eller inte. Att det finns en risk för att kvinnor utsätts för våldshandlingar, hot och annat pga deras publiceringar är mer än tillräckligt för att samhällsinstanserna ska vidta åtgärder mot personer som agerar som dessa män!

      Hur många kvinnor har utsatts pga dessa webbpubliceringar, nätblaskor och bloggar etc...

      Det är dags att agera från samhällets sida!

      /Utred rättsväsendet NU

      Radera
    3. Visst är det väl gulligt!
      Som Hulken och Tarzan. Man ska inte tolka allt så negativt jämt.
      Det blir man bara trist av.

      Radera
  78. Jag har inte skrivit en enda bokstav på den här bloggen. Vart har du fått det ifrån? När jag kommenterar så gör jag det inloggad på mitt Googlekonto, därmed är det lätt att se om det är jag eller någon som lånar mitt namn.

    Inte heller har jag någonsin någonstans påstått att jag skulle ha blivit misshandlad av någon jävla skämtfigur vid namn Hans som inte existerar.

    För någon som förtalar och ljuger om folk så mycket som du, blir det svårt att få stöd för att du blir förtalad. Det var poängen som jag skrev på MOMMYS blogg, inte din. Visst, alla människor skall ha samma rättigheter och skyldigheter inför lagen, men tyvärr fungerar det inte så i praktiken och kommer aldrig att göra. Inte så länge den mänskliga faktorn, dessutom helt ansvarsbefriat, får styra rättsväsendet och myndighetsutövningen.

    Människor som du, som inte ens har den minsta lilla gnutta av den ödmjukhet som gör oss mänskliga blir patetiska när dom gnäller om att andra är dumma.

    Jag fattar att du inte kommer att ta in denna kommentar, men det gör inget, detta är ändå endast menat för dig. Jag är trött på att bli beljugen av dig och dina sk vänner här och annorstädes.

    Skriv gärna vad du anser om mig, och saker jag gör eller skriver, det har du all rätt att göra och det skiter jag i. Men lägg inte saker på mig som jag är oskyldig till. Då blir det förtal. Inte för att det håller mig uppe om nätterna, jag är rätt härdad, men det är, för att använda ditt eget favorituttryck, jäkligt pissigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då kan jag upplysa dig om att någon utger sig för att vara du.
      Och i så fall kan säkert både du och jag gissa vem. Ett uttryck i den kommentaren bekräftar det också.
      Slutklämmen är riktigt kul. Han skulle inte pissa på mig ens om jag brann.
      Ha ha ha!
      Fin kille den.

      Så om jag beskyllde dig för något som inte var sant så berodde det på din kompis JJ. Jag ber ändå allra ödmjukast om ursäkt.
      Förtal är det dock inte. Du är dåligt påläst som vanligt.

      Uttrycket "jäkligt pissigt" har jag faktiskt aldrig använt vad jag vet.
      Kanske Johansson skriver kommentarer i mitt namn också?

      Radera
    2. PS Mommys har jag inte läst på ett tag. Inte så intressant faktiskt. DS

      Radera
    3. Vad håller dig då vaken på nätterna Daddy?
      Är det dina personliga demoner som spökar för dig?
      I kombination med förtal du driver tillsammans med Madelene Björk, Erica Peyron, John Johansson, Ann Magnusson för att nämna några av dem.
      Måste ändå ställa frågan, Upplever du dig taskig vaggad av mamsingen?

      Radera
    4. Jag får förresten tacka dig, Daddy, för att du gjorde mig uppmärksam på vem som skrev och låtsades vara du. Allt sånt kommer vi att ha väldigt stor nytta av.

      Radera
    5. Alla som rör sig runt Daddy har knepiga förhållanden med sina päron.

      Kvinnorna runt Daddy har ingen aning om hur en riktig man beter sig för de har aldrig haft en fungerande närvarande far. Oftast en liten flickas första kärlek. Nu söker de bara uppmärksamhet och söker sig till vilket pack som helst. De njuter uppmärksamheten så till den milda grad att de inte själva ser varthän det barkar. De regredierar och återgår till den lilla flicka de var när pappa försvann (Anna1) eller blir extramorsan som försvarar och agerar sköld i alla lägen (Madde/Erika).

      Med tanke på hur medsjuk Daddys mamma är så drar jag slutsatsen att det är samma med män som aldrig haft en fungerande och närvarande mor. Oftast en liten pojkes första kärlek. Hatet mot den frånvarande modern är så stor att det smetar av sig i alla mannens relationer senare i livet. Kvinnan är en ägodel. Å fan ta den som vågar sätta sig upp mot ägaren.

      Du vågar Monica, därför är du så utsatt! Lena är än mer utsatt för JJ vet att hon mår än mer sämre (iaf som det syns utåt). Självklart är det dit han går med sina ärenden. Psykopater är fega sadister.

      Daddy och co dömer andra efter sig själva. De är bara ett litet gäng som skriver under olika signaturer, därför tror de att även andra agerar så. Tack och lov så har de fel. Vi är många som stöttar er i de här trakasserierna.

      Damian

      Radera
    6. Men Monica, den kommentar som avses hade någon klippt och klistrat in från Mommys blogg. DÄR skrevs den av daddy.

      Radera
    7. Jasså.
      Ja, vad säger man.
      I min värld är han oviktig.

      Radera
  79. Daddy häver ur sig kränkande kommentarer mot MA, i Johns favör. Saker börjar falla på plats, eller rättare sagt isär?

    SvaraRadera
  80. Jag sitter här och funderar...
    Har man drabbats av en stalker så gör man det.
    Man får svårt med koncentrationen och kan inte jobba nämligen. Sånt kostar!

    Jag undrar vad John Johansson hade tänkt säga i den enligt honom planerade rättegången.
    - Här är listan/JK-beslutet som bevisar (what ever). Den har jag brutit mig in hemma hos Lena och stulit. Hur tänkte karln?
    Värst är att polisen har beslagtagit något slags verktyg.
    Bland grannarna talas om en stor skruvmejsel.

    Och varför sa han att han hade åkt kommunalt?
    Han hade bilnycklarna i fickan och bilen gömd på en annan gård.
    Lena bor så pass avsides att alla som tar sig dit har ett ärende.
    Det är ingen plats man promenerar förbi.
    Och köksfönster är ingenting man plötsligt får lust att fotografera in genom.

    Och varför låg han kvar i häcken och skrek sedan Heffa till och med åkt?
    Varför drog han inte?
    När Heffa (som ångrade sig och vände) kom tillbaka låg han fortfarande kvar och skrek.
    Konstigt.

    Han var där för informationshämtning till en planerad rättegång mot mig, skriver han själv.
    Och erkänner därmed att han hade tänkt ta sig in.
    Det kan väl ändå inte vara hennes "krukplantor" han var ute efter eller vykortet i den låsta brevlådan?
    Det är så huvudlöst att det är inte klokt.

    Den mannen hade väldigt onda avsikter.
    Det är då ett som är säkert.
    Vad hade han till exempel gjort med hunden om han hade tagit sig in?

    SvaraRadera
  81. Jag släpper inte in en kommentar som är ett mycket bra tips och gott råd som slutar med "Tycker jag".
    Jag är införstådd med problemet och håller med. Tack!

    SvaraRadera
  82. Om John inte vill bli fönsterputsare kan han väl ta på sig ansning av häckar åt fastighetsbolag?
    Gjorde man alkotest på honom eftersom han inte vill kännas vid att han körde dit med sin bil som han parkerade på granngården?
    På Mommys blogg görs nu en och annan psykologisk profil på dig Monica - TVserien Criminal Minds inflytande på inskränkta själar som istället borde ägna sig åt t ex odling av narcisser.

    Stor skruvmejsel låter inte bra för John - men han kan väl alltid lämna en förklarande uppgift om det till D; typ trassel med bilen som han ändå inte använde?
    Gärna små uppdateringar efterhand!

    / Alexis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

      Radera
  83. Jag kan inte göra mycket åt det, Alexis. Vill de absolut bli inblandade i Fuckidas drama så får de. Särskilt om de ägnar sig åt sånt du beskriver. Ingen av dem känner mig. Allt de ägnar sig åt är att lyssna på skitprat. Sånt slår tillbaka på dem själva eller åtminstone bloggägaren som ju faktiskt har en del skuld i det här. Jag oroar mig inte det minsta. Allt kommer att komma fram.
    Trevlig lördag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Angående ditt önskemål uppdateringar så tror jag inte det, Alexis.
      De kan gott sitta där och undra.
      Vi får avgöra det från fall till fall.

      Jag odlar för övrigt narcisser och ser aldrig Criminal Minds så du kan vara fullständigt lugn.

      Radera
    2. Alkotest? Ingen aning. Men han brukar ju sitta och bälja i sig öl på puben vid Näckrosens tunnelbanestation så man vet ju inte.
      Och på väg hem gör han oftast en avstickare till thaimassagen för mot betalning asiatiskt handarbete. Men säg för all del ingenting om det till ryskan!

      Radera
  84. Criminal Minds är en serie på 5:an där ett gäng FBI-agenter spårar brottslingar, mest genom att sitta och diskutera med varandra i junk-psykologiska termer för att få fram förövarens "profil". Underhållande - på många sätt fast kanske inte så som det avsetts...

    Ja, det tar väl tid innan allt klarnar i den här incidenten.

    / Alexis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag undrar jag om inte Jockes raseri och spykaskader bottnar i ren och skär rädsla. Han måste ju inse att han dras med nu. En tredje typ gjorde tvärtom. Han blev världens bäste polare plötsligt. Lite genomskinligt faktiskt. Vad kan det bli? Anstiftan? Ja, inte vet jag. Huvudsaken att hela lasset kommer upp för granskning nu. Det var det bästa som kunde ha hänt.

      Och dig håller vi nog informerad i alla fall Alexis.
      Du tillhör ju familjen.

      Radera
    2. Personers handel och vandel även på nätet uppmärksammas självfallet av de sociala myndigheterna när det gäller lämplighet som förälder, inte speciellt bra vid tex. vårdnadstvister att liera sig med vissa personer.

      Radera
    3. Liera? Personen är kanske en av Jockes viktiga sponsorer?

      Radera
    4. Så är det tveklöst.
      Annars kunde ju fucken skriva detta - i vilket han är part - i sin egen blaska.
      Han arvoderar Jocke att driva förtalet åt honom.
      Antagligen främst genom hjälp med den nättidning med utgivningsbevis som snart ska vara igång för förtal av meningsmotståndare.
      JK har ögonen på det.
      Var så säker.
      Så visst handlar det om sponsring.

      Precis som med Rolle.
      Han var mycket generös, sa Jocke vid ett tillfälle till Lena.
      Därför blev det som det blev.
      Rolle ville hämnas och mansbranschnissarna gjorde det åt honom.
      Dessvärre kunde han inte få stopp på dem i tid och nu riskerar han att dras in.
      Så förargligt!

      Radera
  85. Börjar inte Daddy bli lite väl patetisk…

    Om Monica (som är en hederlig ansvarstagande medborgare med högt rättspatos och en erkänt duktig journalist) skriver Daddy följande:

    ”Människor som du, som inte ens har den minsta lilla gnutta av den ödmjukhet som gör oss mänskliga blir patetiska när dom gnäller om att andra är dumma.”

    Daddy själv befinner sig i dessa kretsar:

    http://feministisktperspektiv.se/2012/01/13/antifeminism-liten-krets-koordinerade-drev/

    Daddy skriver också om Monica:

    ”För någon som förtalar och ljuger om folk så mycket som du, blir det svårt att få stöd för att du blir förtalad.”

    Daddy och övriga i mansbranschen lever i sin egen ”lilla värld”, i sin egen ”verklighet” och med sina egna ”sanningar”. Därför är mansbranschens åsikter så ointressanta…

    Mansbranschen projicerar, projicerar och återigen projicerar…

    Det blir liksom lättare att påstå att andra ljuger och förtalar. Det blir mer brutalt att komma till självinsikt för mansbranschen ;)

    I antifeministernas värld är kvinnorna alltid onda och männen goda.

    Ja, antifeministerna själva är HELT oskyldiga och har aldrig gjort fel ;), männen ÄR t o m diskriminerade ;) (i en patriarkal samhällsstruktur innebärande att män anses mer trovärdiga och tillförlitliga än kvinnor samt att män ges tolkningsföreträde) och det är just där de faller så platt, hahhahaha.

    /Utred rättsväsendet NU

    SvaraRadera
  86. Jag känner igen de där citaten från kommentaren jag inte tog in i går - och som Daddy förnekar ovan att han skrivit. Mig kvittar det. Han kunde lika gärna ha skjutit sig i foten. Man uttalar sig inte så om folk man inte känner. Tycka kan man och tänka kan man men har man någon slags uppfostran så håller man käft.

    SvaraRadera
  87. Daddy
    Monica är inte ödmjuk inför den totala socialdårskap du med flera representerar i pappanisseriet, vilket hedrar henne.
    Sluta mobba oss som i likhet med Monica begåvats med mänskligt överseende,verklig patos och empati, det slår bara tillbaka på dig själv. Sjufallt skämms! Du är en skam för manligheten.
    Björn

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Björn!
      Du har rätt. Det är väldigt synd om alla goda män som ska behöva klumpas ihop med de här exemplaren.

      Radera
  88. Jag känner mig väldigt lugn och trygg vad gäller alla de där anklagelserna - allt från fuckens och galenpannas nätblaska till Daddys obceniteter. De kan anmäla och stämma mig bäst de vill. Jag vet att jag har rätt och jag vet att de ljuger. Precis som när det blåste om Gömda. De är korkade som tror annat.

    SvaraRadera
  89. Har du sett att http://www.upprattelsewetter.blogspot.com

    SvaraRadera
  90. Ja, jag har skrivit om det ovan.
    Det känns som att jag inte orkar bry mig faktiskt.
    Lena undrar vart hon ska skicka räkningen för bilderna.

    SvaraRadera
  91. Du som vill kommentera hänvisas till nästa inlägg som är en direkt fortsättning på detta kommentarsfält.
    Efter 200 kommentarer blir det problem här nämligen.
    Välkomna och ha en bra dag!

    SvaraRadera