onsdagen den 11:e april 2012

Operation Radera!

Catta har till min stora glädje tagit initiativet till Operation Radera.
Hon uppger att hon har raderat allt i sin blogg om ett antal personer hon inte har så mycket till övers för.
Marita svarar i sin blogg att om Catta raderar så gör hon det också.
Jag välkomnar initiativet och bekräftar vad jag skrev redan i går. Jag vill helst ha bort allt sandlådetjafs ur mina bloggar.
Jag har därför återgäldat Cattas gest och raderat det som var negativt (det var inte så mycket) om henne i inläggen i mina bloggar. Allmänna diskussioner och positiva omnämnanden är kvar.
Jag har använt mig av den vanliga sökfunktionen.
Det finns ett bättre sätt att söka men jag vet inte hur man gör. Tipsa mig gärna.
Kommentarerna - över 30 000 st - rår jag inte på.
Jag uppmanar därför Catta:
- Hör av dig om det är något mer du vill ha bort.
Jag tycker sandlådetjafset är för jävligt och samarbetar gärna!

25 kommentarer:

  1. *tummen upp*

    Damian

    SvaraRadera
  2. Kanonbra! Och, nej, jag får inte upp några varningsskyltar på dina gamla bloggar.
    *applåderar*

    SvaraRadera
  3. Men så härligt, underbart!
    Blir tårögd.
    Så underbart att man kan tänka om och lägga saker bakom sig.
    Lämna hat och hämd!
    Otroligt bra gjort!
    Heja tjejer!
    Allt gott till er!
    Kram och kärlek!

    SvaraRadera
  4. Finns det inte tillräkligt med ”stora” problem i vår värld, så varför skapa alla dessa ”små” problem, fattar bara inte att ni orkar…

    SvaraRadera
  5. Vilket bra initiativ!
    Och så får vi hoppas att Catta minns att det hela började med att hon anklagade en signatur för att vara Marita som satte igång det hela den här gången. Bra att minnas så hon inte gör om det!

    SvaraRadera
  6. Är möjligen undertecknad en av de personer Catta inte har så mycket till övers för ? Å andra sidan är ju den f d nämndemannen uppe i högvarv ändå ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du Ver,
      Det här ska jag tro på när jag ser det.

      Radera
  7. Anna1 tycks tro att hon är oantastlig av män därför att det av henne uppfattas som sexistiskt att kritisera henne om man är man. Det jag kritiserar är emellertid det hon saknar å huvudets vägnar i sina resonemang, inte vad hon eventuellt har i byxorna.
    Björn

    SvaraRadera
  8. Har just suttit på Stadsbiblioteket och åhört Psykologiska salonger, ett arrangemang i regi av SvD.
    Hämnd eller upprättelse var temat. Kanske något att fundera på för den som är mer eller mindre verksam inom bloggvärlden. Ganska mycket av paneldiskussionen behandlade medling mellan offer och förövare och det kunde handla både om taxirån och folkmord.

    Låt oss alltså alla försonas även om det kommer att bli svårt för den som har en psykopatisk läggning ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ser avsevärda problem med en försoning med direkt dummhet och fabulös fördummning. Ska vi försonas med Fuckens idiotier också. Aldrig!
      Björn

      Radera
    2. Jag ska i klartext tala om för dig precis hur det ligger till, Björn.
      Polisen, psykologer och ett antal andra sk experter gör bedömningen att vi har med en mycket svårt sjuk person att göra. Man varnar för att han kan bli precis hur galen och farlig som helst.

      Ingen vill bli mördad.
      Varken av Fucken eller av hantlangerskan Anna1 eller någon annan polare.
      Därav detta försök till eld upphör.
      Jag tror inte heller att det kommer att fungera men vill inte sätta några käppar i hjulen när nu flera engagerar sig. Därför har jag dragit mitt strå till stacken och stängt massor.

      Folk har även hört av sig och sagt att de - på villkor att jag raderar - ska samla in tillräckligt med pengar så att han kan stämmas civilt.

      Någon försoning lär det inte tal om. Jag för min del vill bara bli av med dessa individer och glömma bort att jag någonsin hört talas om dem.

      Radera
    3. På en blogg, inte så geografiskt avlägsen ifrån denna, återfinns påståendet ") Hur skulle det se ut på Monica Antonssons blogg idag om inte John hade satt ner foten?". Så kan man för all del också uttrycka saken. Men hur och var satte den f d nämndemannen egentligen ner foten då? Om vi tittar på hans aktiviteter under senare tid kan vi se att han verkligen inte gjorde det slumpvis och rakt av utan att se sig för.

      I princip satte han väl på sig sina allra finaste skor med de vassaste stilettklackarna och placerade den ena av dessa rakt på undertecknad, någonstans där det gör som mest ont, såväl fysiskt som psykiskt. Och för säkerhets skull lät han foten snurra runt ett par varv, lite grand som när Mihailovic först stack in en kniv i en viss utrikesminister och sedan vred om lite grand för att maximera skadan.

      Och om det här låter alltför självömkande kanske jag kan formulera om mig vid tillfälle. Men den s k nättidningen ser i dagens läge alls icke ut att vara dömd på de mera förkastliga delarna av sitt innehåll.

      Radera
    4. Jag kan enkelt svara på Ann Manussons fråga.
      Det hade varit mycket trevligare. Då hade jag nämligen sluppit gå till försvar hela tiden mot galningar som såväl fucken som henne själv. Livet hade överlag varit mycket bättre. De är båda en pest, en stinkande förorening i cyberrymden som vi alla med glädje skulle föredra att undvara.

      Radera
    5. Bör kanske tilläggas att påståendet om den nedsatta foten verkar ha försvunnit i den allmänna vårstädningen ...

      Radera
  9. Att bli dömd för förtal är inget roligt. Brottsligt beteende. Att påstå saker om personer är ofta förtal. Antingen det är sant eller inte. Det är fler och fler som anmäler och allt fler jurister jobbar just med dessa frågor.

    Jag rekommenderar att stämma honom. Det hoppas jag alla gör som förtalas på en blogg.

    SvaraRadera
  10. En fundering som jag har haft länge är om Yakida har någon sorts hållhake på Anna1. Det är bara en känsla som jag har,,, f.ö. är det ofattbart att någon -man eller kvinna, kan ställa sig bakom denna s.k. tidning och dess utgivare. Totalt obegripligt för alla normalt funtade människor..

    Sjuk är bara förnamnet! / Ruth

    SvaraRadera
  11. Jocke har kraftigt raderat inlägg och undrar spydigt om du skall göra detsamma visavi honom före 2027. Tror att han tänker på dina och vissa av dina kommentatorers synpunkter på hans brev till dottern. Själv har han dock en hel del Moncan"hatiska" kommentarer kvar, bl a under sin beska kritik av din brevkritik.
    Ja, det är inte lätt. Även sedan parlamentärflagg är hissad kvarstår ofta långa palavrer om tillämpning och tolkning av ett stilleståndsavtals paragrafer. Dags att kalla in Carl Bildt?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Debatt och åsikter OM NÅGOT MAN SKRIVIT måste man tillåta.
      Annars ska man inte skriva.
      Det gäller såväl HJ-anklagelser som brev likaväl som sådant jag skrivit.
      Den typen av texter kan därför inte komma i fråga.
      De är relevanta.

      Det mesta om Jocke är borta.
      Har han ytterligare önskemål får han helt enkelt höra av sig.
      Han har en mycket effektivar sök-metod än vad jag har.

      Radera
    2. Sånt som är rena nyheter - typ artiklar - måste också passera.

      Radera
  12. Anna1 skriver

    "Det är väldigt svårt att veta hur man ska förhålla sig till det som sker på internet, men min grundinställning är att alla människor har rätt att bemöta lögner och att försvara sig. Jag anser också att jag har en skyldighet att hjälpa de människor som är särskilt utsatta på internet, inte minst eftersom de personerna har hjälpt och ställt upp för mig."

    Hon har tagit bort några inlägg på sin blogg men inte alls. De är inte skitsnack menar hon utan hennes känslor och tankar. Rolle, Jocke och John har hjälpt och ställt upp för henne säger hon också då.

    SvaraRadera
  13. Rolle ställa upp?
    Ursäkta att jag asgarvarar!
    Men Anna1 vet inte det minsta lilla om Rolle.Eller om någonting överhuvudtaget verkar det som.
    Rolle har aldrig/kommer aldrig ställa upp för npgon annan än sig själv.
    Ställer han upp så är det spel för galleriet, men troligttvis så funderar han på hur han kan använda dej/blåsa dej!
    Vi är så många som är blåsta av Rolle så att läsa vad puckot Anna1 är ett jävla hån mot oss!

    SvaraRadera
  14. Bra att det rensas för det behövs verkligen.
    Daddy har den senaste tiden ändrat lite inriktning i sitt sätt att skriva på bloggar, kan det vara så att han mår något bättre sedan han blev tillsammans med Madde?

    Hoppas att ni alla kan hålla rent i kommentarer så blir alla lyckligare.

    SvaraRadera
  15. Daddy kan väl få må hur han vill med eller utan damsällskap.
    Men är det någon som kan förklara vad Anna1 håller på med när hon skriver: Jaha då var man uthängd som potentiell mördare igen då!!!
    Var hittar hon allt hon känner sig utsatt för???
    Om någon skulle ta sig för att googla på bruden så skulle de ju inte tro hon var riktigt klok!

    SvaraRadera