tisdag 31 januari 2012

Ännu en rädd, lättkränkt man har berövat en kvinna livet...



Inte långt härifrån har ännu en rädd, lättkränkt man som inte tålde höra sanningen berövat en närstående kvinna, en kvinna som litade på honom, hennes liv.
Det är för jävligt kort sagt! För jävligt!!!
Ellinor Galerius, 23, hittades död i det nyinköpta huset i Österåker och polisen misstänker att hennes pojkvän har knivdödat henne.
Men mannen fortsätter att förneka - och har i nya förhör berättat för polisen om sin egen teori om vem som har dödat hans flickvän.
- Han har en fundering kring en person, som han har berättat för polisen, säger mannens advokat Stefan Persson.
  
Men polisen anser att saken är klar...

Ellinors sista blogginlägg:
"Trött
Jobbkväll, Torsdag. Så ser min dag ut hittills. Jag är trött. Jag vill hem och kramas med min karl som jag varit så fruktansvärt arg på idag! Det är hans eget fel då han är en riktig slarver när det gäller ekonomin men nu börjar jag få P-absinens. Tur för honom att jag är kelsjuk och har lätt att få dåligt samvete.
Nytt bankomatkort är på G också då mitt spårlöst försvann igår. Mycket märkligt! Jag får väl lägga in mig själv på jobbet innan jag börjat bli alldeles för snurrig, det var i alla fall rådet mamma gav mig idag, tack för det kära mor. Det blir invecklat då jag inte har ett öre på fickan, och på lördag ska jag och hjärtat in till stan! Tur att internetbanken finns!
Jag saknar mina fina brorsbarn också, mina prinsessor! Och sist men inte minst vilden Jeppan också, naturligtvis :) En annan glad nyhet är att mormor kommer i mars, saknat henne som tusan faktiskt!
4,5 timmar kvar innan jag ska ha en fet kram, en puss, en film och alla våra missar hos mig!"

Det är tamejfan oförlåtligt!

3 kommentarer:

  1. Hon vill krama honom. Han drar fram en kniv och beslutar sig för att släcka hennes liv. Ta bort henne för alltid från hennes vänner, familj och arbetskamrater.

    Själv lever han vidare. Dårarna håller sig kvar på vår jord.

    Sänder en tanke till alla de som kommer att sakna den här tjejen.

    SvaraRadera
  2. Och för den som undrar över den misstänktes identitet och liknande saker gäller som vanligt att alla upplysningar finns på nätet. Det verkar i alla fall inte vara något för Avpixlat (f d POLITISKT INKORREKT) det här. Inte deras önskemördare så att säga.

    SvaraRadera
  3. Fullkomligt vedervärdigt. Vore fruktansvärt om inte mördaren blir dömd, fasar för att vi får ett nytt Mats Alm fall. Att "alla" vet vem som är skyldig men att bevisen inte räcker till i domstol för en fällande dom.

    Vi har alltför många prov på sådant i vårt rättssystem vilket bidragit till att underminera tilltron till rättssystemet.
    Människor "på gatan" är förbannade, upprörda, ledsna, besvikna över hur brottsoffren kränks och kriminiella ständigt segrar.

    Vanliga människor eller Göran Hägglunds så kallade verklighetens folk är innerligt trötta på utvecklingen inom svenskt rättssystem eftersom friandet av brottslingar bidrar till att alla former av brottslighet ökar och sprider sig.
    Det tragiska i det här fallet är att killen tycks ha skadat henne tidigare och man uppmanat henne att lämna honom. Hon fick betala ett allt för högt pris för sin kärlek till honom.
    Rain

    SvaraRadera